Gå til innhold

Dere som har store baderomsvinduer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bruker dere for å hindre innsyn?Jeg flytter snart i en bolig som har et stort vindu og det gjør at jeg ikke ønsker å bruke sånn heldekkende "folie" som hindrer innsyn.Føler det passer bedre på små vinduer(vi har alle vårt ;)Kan man bruke vanlige gardiner. Vinduet er ikke på samme vegg som dusjen så det er ikke fare for direkte kontakt med fukt.

Anonymous poster hash: f6412...823
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har dusjforheng stoff lagt dobbelt som gardin på gardinstang. Vasker det fote, og har god ventilasjon. Null problem.

Anonymous poster hash: 01f6c...05b

Skrevet

Hva med å dekke halve vinduet med folie? Er jo så mange fine å få kjøpt nå. 

Har ikke store vinduer på badene, men vanlig str, sånn med ruter. Det har vi de nederste og nest nederst rutene dekket med folie. 

Anonymous poster hash: d6d41...6b3
Gjest Valmuen
Skrevet

Vinduet har masse mønster som virker på samme måten som folie, og så har vi liftgardin i tillegg.

Skrevet

Vi har dusjforheng stoff lagt dobbelt som gardin på gardinstang. Vasker det fote, og har god ventilasjon. Null problem.

Anonymous poster hash: 01f6c...05b

Smart :)

Skrevet

Hva med å dekke halve vinduet med folie? Er jo så mange fine å få kjøpt nå. 

Har ikke store vinduer på badene, men vanlig str, sånn med ruter. Det har vi de nederste og nest nederst rutene dekket med folie. 

Ja det er også en mulighet :)

Skrevet

Vinduet har masse mønster som virker på samme måten som folie, og så har vi liftgardin i tillegg.

Tenkte på liftgardin,men da føler jeg at det blir like innestengt som jeg hadde følt med heldekkende folie. Men det blir nok annerledes når vinduet har mønster i tillegg ;)

Gjest Valmuen
Skrevet

Tenkte på liftgardin,men da føler jeg at det blir like innestengt som jeg hadde følt med heldekkende folie. Men det blir nok annerledes når vinduet har mønster i tillegg ;)

Tar den bare ned når vi skal dusje da, så blir ikke akkurat innestengt.

Skrevet

Tar den bare ned når vi skal dusje da, så blir ikke akkurat innestengt.

Det har du forsåvidt rett i ;) 

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet.....

Kjøp en rulkegardin, en persienne, eller vanlige gardiner, og dekk foran vinduet når du skal dusje! Verre er det vel strengt tatt ikke??

Har selv hatt vindu på badet i alle år, både i barndomshjemmet, leide leiligheter og nå i egen bolig. Ingen problem!

På dagtid er rullegardinen oppe og lyset av, dagslys er det uansett. På kveldstid og når jeg skal dusje trekker jeg den ned.

Alt skal det lages problemer av... Folk altså!

Anonymous poster hash: 9a7f9...946

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en rulkegardin, en persienne, eller vanlige gardiner, og dekk foran vinduet når du skal dusje! Verre er det vel strengt tatt ikke??

Har selv hatt vindu på badet i alle år, både i barndomshjemmet, leide leiligheter og nå i egen bolig. Ingen problem!

På dagtid er rullegardinen oppe og lyset av, dagslys er det uansett. På kveldstid og når jeg skal dusje trekker jeg den ned.

Hjelpes.. Var dette virkelig noe å bli sur og usmakelig for da?

Til TS: i barndomshjemmene mine har vi alltid bare hatt vanlige gardiner og byttet litt etter sesong/når de trengte en vask. Gjerne lyse gardiner slik at det ikke blir bekmørkt av dem.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Går helt fint med vanlig gardiner på badet altså!

Det er ikke i i et lufttett kjellerrom dere har dusjen vel?

:ler:

(Altså, dere har sikkert håndklær etc. der også, de mugler ikke? :P )

Endret av loffen
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)

Vi bruker persienne-gardiner, eller hva jeg skal kalle det. Altså persienner lagd av tøy, så de er heldekkende + ser finere ut enn persienner. Vi bruker noen lyse, som samtidig er litt tykke. Disse hinder innsyn, men får inn en del lys for det om. 

Har hatt folie på et annet bad i huset, men syns de detter så lett av. Har prøvd å feste det på alle mulige tips og triks. Går av etter noen uker.. Ikke er det noe særlig fint når det er på heller. Fineste er som sagt persienne-gardiner :)

Endret av ElizabethTaylor
Skrevet

Vi har persienner på vårt bad, og de er stort sett bare nede eller lukket når vi skal dusje. Helt genialt med vindu på badet, er jo så godt for innemiljøet å få luftet og få inn dagslys.

Anonymous poster hash: 4503e...381
Skrevet

Vi bruker persienne-gardiner, eller hva jeg skal kalle det. Altså persienner lagd av tøy, så de er heldekkende + ser finere ut enn persienner. Vi bruker noen lyse, som samtidig er litt tykke. Disse hinder innsyn, men får inn en del lys for det om. 

Har hatt folie på et annet bad i huset, men syns de detter så lett av. Har prøvd å feste det på alle mulige tips og triks. Går av etter noen uker.. Ikke er det noe særlig fint når det er på heller. Fineste er som sagt persienne-gardiner :)

Har hatt folie på i flere år, og de har aldri detti av. De tåler også å bli vasket på. 

Kanskje du som ikke har knekt koden ;) 

Skrevet

Vanlige gardiner hindrer sikkert innsyn, men det er vel bedre med baderomsgardiner? De tåler jo fukt, og du behøver ikke være redd for at de skal mugne.

Anonymous poster hash: 7d5e7...197

Skrevet

Vi bruker noe som klistres oppå vinduet, da ser man ikke ut eller inn. Veldig praktisk! Husker dessverre ikke hva det heter da.

Anonymous poster hash: fc36d...e13

Skrevet

Jeg har da ikke lag noen som helst problemer. Jeg stilte et helt enkelt spørsmål. 

Skrevet

Går helt fint med vanlig gardiner på badet altså!

Det er ikke i i et lufttett kjellerrom dere har dusjen vel?

:ler:

(Altså, dere har sikkert håndklær etc. der også, de mugler ikke? :P )

Regnet med at det gikk helt fint,men lurte bare på hva slags løsning andre brukte ;)

Skrevet

Takk for tips :) Skal undersøke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...