Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke dette. Er det bare meg?

Begrunnelsen er som følger:

Vi kan ikke ta stilling til om sykdommen er hovedårsak til nedsatt inntektsevne.

Vi snakker 20 år på de sterkeste medisiner som er. Aldri klart å jobbe en eneste gang. Angst, depresjon, tvangstanker. DPS, psykolger, alt.

Hva mener de med dette?

Jeg skjønner ikke.

Noen som kan forklare?

Anonymous poster hash: 067aa...cd2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke bare deg. Jeg har sett lignende. Det er bare en løsning: advokat. Ja, jeg vet, du har ikke penger. Prat med advokat. De aller fleste har en ordning hvor de gir deg en gratis halvtime/time for å kunne se om det er noen sak å ta. Da kan de også svare deg på om du havner under "fri rettshjelp". Hvis ikke så finnes det flere ordninger som hjelper deg likevel. Som stiftelsen, "rettferd for taperne".

Anonymous poster hash: 37387...e9a
  • Liker 3
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

For å få et riktig svar i forhold til denne saken, så lønner det seg å spørre nav direkte.

Ingen her har innsyn i denne saken. Spiller liten rolle at du skriver "de sterkeste medisiner" osv, for vi har likevel ikke innsyn i saken slik som nav har

• Liker 6
Skrevet

Ikkesant. Jeg mener, hva annet en sykdom mener de det kan være? Skjønner ikke. 

TS

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

For å få et riktig svar i forhold til denne saken, så lønner det seg å spørre nav direkte.

Ingen her har innsyn i denne saken. Spiller liten rolle at du skriver "de sterkeste medisiner" osv, for vi har likevel ikke innsyn i saken slik som nav har

Dette. TS, alt annet blir bare spekulasjoner.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

TS

Kan være at de mener at det har blitt gjort for lite i forhold til rehabilitering. Kan hende de rett og slett ikke har all dokumentasjon på historikken

Snakk med nav :roll:

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke dette. Er det bare meg? Begrunnelsen er som følger: Vi kan ikke ta stilling til om sykdommen er hovedårsak til nedsatt inntektsevne. Vi snakker 20 år på de sterkeste medisiner som er. Aldri klart å jobbe en eneste gang. Angst, depresjon, tvangstanker. DPS, psykolger, alt. Hva mener de med dette?Jeg skjønner ikke.Noen som kan forklare?   Anonymous poster hash: 067aa...cd2

20 år på medisin, aldri jobbet - og søker ufør først nå?

Anonymous poster hash: c7517...f26

• Liker 8
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

TS

Spørs NAV. Du kan spekulere så mye du vil, vi kan spekulere så mye du vil, men det gir deg ingen svar på spørsmålene dine.

Skrevet

Mangel på dokumentasjon? Men da ville de vel ha skrevet det kanskje?

Anonymous poster hash: bce8f...0d4

Skrevet

20 år på medisin, aldri jobbet - og søker ufør først nå?

Anonymous poster hash: c7517...f26

Prøvd meg i jobb tre ganger men da har jeg måttet gå av medisinene for de sliter meg helt ut. Det gikk skikkelig ille. Etter kort tid måtte jeg begynne på de igjen. 

Skrevet

Prøvd meg i jobb tre ganger men da har jeg måttet gå av medisinene for de sliter meg helt ut. Det gikk skikkelig ille. Etter kort tid måtte jeg begynne på de igjen. 

Hva har du levd av i disse 20 årene?

Anonymous poster hash: 1f69b...454

• Liker 1
Skrevet

Hva har du levd av i disse 20 årene?

Anonymous poster hash: 1f69b...454

Trygd selvfølgelig. Jeg prøvde meg i frivillig jobb noen dager så gikk det skikkelig ille uten medisiner måtte gi opp.

Som sagt går det ikke an å jobbe. For medisinene sliter meg ut. For å jobbe må jeg jobbe uten medisin, og uten medisin går det ille. 

Skrevet

Nei, det er ikke bare deg. Jeg har sett lignende. Det er bare en løsning: advokat. Ja, jeg vet, du har ikke penger. Prat med advokat. De aller fleste har en ordning hvor de gir deg en gratis halvtime/time for å kunne se om det er noen sak å ta. Da kan de også svare deg på om du havner under "fri rettshjelp". Hvis ikke så finnes det flere ordninger som hjelper deg likevel. Som stiftelsen, "rettferd for taperne". Anonymous poster hash:

37387...e9a

Den stiftelsen bør folk flest holde seg langt unna!

NAV har plikt til å veilede deg i forhold til søknaden din.

Hva som er de sterkeste av alle medisiner er vanskelig å tenke seg til noe annet enn Cellegift? Og da er det kreft inne i bildet.

Her vil jeg dog stille spørsmålstegn ved om NAV har opplyst saken tilstrekkelig, slik de plikter etter forvaltningsloven, før vedtak treffes.

Forøvrig er det umulig å gi konkrete råd eller klare svar når vi ikke har hele brevet og helst hele saken til gjennomlesning. En setning tatt ut av et hele gir ingen mening i det store bildet.

Og du, det heter ikke uføre......i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 464bd...6a2

• Liker 1
Skrevet

Den stiftelsen bør folk flest holde seg langt unna!

NAV har plikt til å veilede deg i forhold til søknaden din.

Hva som er de sterkeste av alle medisiner er vanskelig å tenke seg til noe annet enn Cellegift? Og da er det kreft inne i bildet.

Her vil jeg dog stille spørsmålstegn ved om NAV har opplyst saken tilstrekkelig, slik de plikter etter forvaltningsloven, før vedtak treffes.

Forøvrig er det umulig å gi konkrete råd eller klare svar når vi ikke har hele brevet og helst hele saken til gjennomlesning. En setning tatt ut av et hele gir ingen mening i det store bildet.

Og du, det heter ikke uføre......i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 464bd...6a2

Sterkeste medisiner mot tvangstanker og tvangshandlinger.

Skrevet

Det er ganske vanlig. De behøver mer dokumentasjon.

Anonymous poster hash: 8f5d5...926

Skrevet

Var du i dialog med veileder som hadde din aap sak om at du skulle søke? I mange tilfeller er det lurt, for da vil hun/han undersøke om det mangler noe. nav forvaltning ha rolig veldig strenge når det gjelder uføresøknader, og det skjønner jeg jo....

Anonymous poster hash: 4eba3...e23

Skrevet

Var du i dialog med veileder som hadde din aap sak om at du skulle søke? I mange tilfeller er det lurt, for da vil hun/han undersøke om det mangler noe. nav forvaltning ha rolig veldig strenge når det gjelder uføresøknader, og det skjønner jeg jo....

Anonymous poster hash: 4eba3...e23

Det hadde jeg.

Skrevet

Skjønner ikke dette. Er det bare meg?

Begrunnelsen er som følger:

Vi kan ikke ta stilling til om sykdommen er hovedårsak til nedsatt inntektsevne.

Vi snakker 20 år på de sterkeste medisiner som er. Aldri klart å jobbe en eneste gang. Angst, depresjon, tvangstanker. DPS, psykolger, alt.

Hva mener de med dette?

Jeg skjønner ikke.

Noen som kan forklare?

Hvis Nav mener du ikke skal innvilges uføretrygd, så tror jeg nok de har en god grunn til det. Etter mitt syn høres du ikke spesielt syk ut, virker mer som du burde slutte med disse ''sterke'' medisinene. Medisiner er jo dop og bidrar ikke akkurat til at noen blir friskere, man gjør seg istedet mer syk... Hvis alle med litt psykiske lidelser skulle få automatisk uføretrygd, så ville trygdekassa gått tomt før neste dag er omme. En psykisk lidelse er heller ikke varig, eller den er sikkert varig hvis man har varig dårlig innstilling... 

• Liker 1
Skrevet

Hvis Nav mener du ikke skal innvilges uføretrygd, så tror jeg nok de har en god grunn til det. Etter mitt syn høres du ikke spesielt syk ut, virker mer som du burde slutte med disse ''sterke'' medisinene. Medisiner er jo dop og bidrar ikke akkurat til at noen blir friskere, man gjør seg istedet mer syk... Hvis alle med litt psykiske lidelser skulle få automatisk uføretrygd, så ville trygdekassa gått tomt før neste dag er omme. En psykisk lidelse er heller ikke varig, eller den er sikkert varig hvis man har varig dårlig innstilling... 

Ingen ba om ditt syn. Jeg har sett dine innlegg her. Du virker ikke særlig opplyst.

• Liker 14
Gjest gjestvest
Skrevet

" En psykisk lidelse er heller ikke varig, eller den er sikkert varig hvis man har varig dårlig innstilling... "

Dette var interessant. Så med riktig innstilling, ifølge deg, er all psykisk lidelse kurert.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...