Gå til innhold

Flytter i morgen, har ikke begynt å pakke, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter i morgen, skal begynne å studere i en annen by, men har ikke begynt å pakke enda. Har null motivasjon og aner ikke hvor jeg skal begynne. Noen her som har gode tips på hvordan pakke? 

Anonymous poster hash: 317c5...3e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flytter i morgen, skal begynne å studere i en annen by, men har ikke begynt å pakke enda. Har null motivasjon og aner ikke hvor jeg skal begynne. Noen her som har gode tips på hvordan pakke? 

Har du esker å pakke i og noen som klan hjelpe til om det trengs?

Hvor mye har du å pakke?

Anonymous poster hash: 18c4f...39f

Skrevet

...Hva med å slå av dataen og begynne med det samme? motivasjon eller ei, dette er for dumt.

Anonymous poster hash: 33c24...b95
  • Liker 5
Skrevet

Pakk gjerne glass og kopper i håndduker annet tøy, slik at det slipper å bli ekstra volum i flyttelasset grunnet innpakking i gamle aviser.

Pakk til sist det du trenger å bruke i tiden før du flytter

Pakk gjerne det aller nødvendigste i egen bag/ ekske, slik at det er lett å finne det frem etter flyttingen

Merk alle eskene

Skaff pakketape og esker om du ikke har

• Liker 3
Skrevet

Har du rengjøringsmidler til nedvasking av bostedet?

Arbeidet går gjerne lettere med musikk til arbeidet

Kanskje kan du spørre noen venner om å hjelpe deg, og du evt spanderer middag på de?

Skrevet

Du trenger sikkert også noen ruller med svart-sekker til pakking av myke ting og til kasting av evt skrot.

Husk også å merke sekkene! (Bl.a for å lett finne tingene dine etter flyttingen, og for å unngå feiltagelse med å kaste feil sekker)

• Liker 1
Skrevet

Har jeg vært i form og bodd nære deg, skulle jeg gjerne hjulpet deg :hjerte:  med pakkingen

Skrevet

Begynn å pakke. Det er ikke akkurat rocket science.

Anonymous poster hash: 5cd66...342

• Liker 2
Skrevet

Har du esker å pakke i og noen som klan hjelpe til om det trengs?

Hvor mye har du å pakke?

De fleste av vennene mine jobber, har begynt å studere og har flyttet, så det er ikke så mange jeg kan spørre, men er innstilt på å pakke på egenhånd. Bare litt vanskelig å begynne, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Skal pakke bøker, en del papirer som må sorteres, klær (aner ikke hvilke klær jeg skal ta med), elektronisk utstyr, toalettsaker, etc. 

Pakk gjerne glass og kopper i håndduker annet tøy, slik at det slipper å bli ekstra volum i flyttelasset grunnet innpakking i gamle aviser.

Pakk til sist det du trenger å bruke i tiden før du flytter

Pakk gjerne det aller nødvendigste i egen bag/ ekske, slik at det er lett å finne det frem etter flyttingen

Merk alle eskene

Skaff pakketape og esker om du ikke har

Har du rengjøringsmidler til nedvasking av bostedet?

Arbeidet går gjerne lettere med musikk til arbeidet

Kanskje kan du spørre noen venner om å hjelpe deg, og du evt spanderer middag på de?

Du trenger sikkert også noen ruller med svart-sekker til pakking av myke ting og til kasting av evt skrot.

Husk også å merke sekkene! (Bl.a for å lett finne tingene dine etter flyttingen, og for å unngå feiltagelse med å kaste feil sekker)

Tuuusen takk for gode tips :) Heldigvis trenger jeg ikke å pakke med glass, kopper, bestikk- og fat. Bor hjemme nå, men flytter inn på hybel, og skal ta med rengjøringsmidler (så jeg slipper å kjøpe), for flytter nok ikke inn før jeg har vasket hybelen. Har prokrastinert en stund nå, og fikk litt panikk i dag, ettersom jeg jo flytter i morgen, og ikke har begynt med pakkingen. 

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Tips: neste gong startar du å pakke ei-to veker før

Skrevet

...Hva med å slå av dataen og begynne med det samme? motivasjon eller ei, dette er for dumt.

Anonymous poster hash: 33c24...b95

Skal prøve å gjøre det, fikk bare litt panikk nå ettersom jeg har prokrastinert en stund, og aner ikke hvor jeg skal begynne. Vil jo gjerne pakke litt "smart", så trengte gode tips, for jeg kan ikke noe om smart pakking.

Skrevet

Har jeg vært i form og bodd nære deg, skulle jeg gjerne hjulpet deg :hjerte:  med pakkingen

Tusen takk  :blomst:

Begynn å pakke. Det er ikke akkurat rocket science.

Anonymous poster hash: 5cd66...342

Ikke akkurat et vitenskapsområde, nei, men likevel utfordrende. 

• Liker 1
Skrevet

Tips: neste gong startar du å pakke ei-to veker før

Prokrastiner, skjønner du, og jeg er ikke motivert til å flytte kjenner jeg, men nå har jeg jo ikke noe annet valgt enn å begynne å pakke. Det kunne tross alt vært verre, å pakke f.eks samme dagen som jeg flytter  :vetikke:  

• Liker 1
Skrevet

Pakk det du MÅ ha den første tiden nå ihvertfall, så kan du dra tilbake å hente resten når du ser hva du mangler, osv.

Anonymous poster hash: 519b5...efa
  • Liker 1
Skrevet

Du trenger to hjelpemidler:

1) En tidsmaskin som kan føre deg tilbake til begynnelsen av uka, og

2) et apparat som sparker deg i ræva hver gang det registrerer at du ikke pakker.

Anonymous poster hash: c2a18...980
  • Liker 2
Skrevet

Husk å ta med skrivesaker og slikt dersom du flytter for å studere. Koster fort noen hundrelapper for penner, blokker og slikt som man vanligvis har mer enn nok av liggende hjemme. Det er også lurt å pakke med litt mat sånn at du har litt i hus og ikke må stresse med å handle midt i innflyttingen. Kanskje kan du få litt forskjellig krydder og slikt med deg hjemmefra? Det koster jo litt å fylle opp masse forskjellig krydder, og foreldre har som regel mer enn nok av slikt til å kunne gi bort litt av hvert glass. Husk sengetøy og andre ting som du kanskje ikke har oppbevart i eget klessskap til nå. :) Spør om å få med gamle kjøkkenredskaper, kjeler og slikt som foreldrene dine kanskje synes er greit å oppgradere. Vaskepulver og slikt kan du også låne med deg litt av sånn at du har til oppstarten. :)

Lykke til med flytting! :)

Anonymous poster hash: 4c954...5a6
  • Liker 2
Skrevet

De fleste av vennene mine jobber, har begynt å studere og har flyttet, så det er ikke så mange jeg kan spørre, men er innstilt på å pakke på egenhånd. Bare litt vanskelig å begynne, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Skal pakke bøker, en del papirer som må sorteres, klær (aner ikke hvilke klær jeg skal ta med), elektronisk utstyr, toalettsaker, etc. 

Begynn med å skrive en liste over det du skal pakke, og kryss av etterhvert som du har pakket. De papirene som skal sorteres, er det noe som tar mye tid, ville jeg ventet med å sortere de og heller pakket ned hele bunken for å sortere de senere når du har bedre tid.

Tuuusen takk for gode tips :) Heldigvis trenger jeg ikke å pakke med glass, kopper, bestikk- og fat. Bor hjemme nå, men flytter inn på hybel, og skal ta med rengjøringsmidler (så jeg slipper å kjøpe), for flytter nok ikke inn før jeg har vasket hybelen. Har prokrastinert en stund nå, og fikk litt panikk i dag, ettersom jeg jo flytter i morgen, og ikke har begynt med pakkingen. 

Lurt å vaske før du flytter inn.

Lykke til med pakkingen! :blomst:

Skrevet

Prokrastiner, skjønner du, og jeg er ikke motivert til å flytte kjenner jeg, men nå har jeg jo ikke noe annet valgt enn å begynne å pakke. Det kunne tross alt vært verre, å pakke f.eks samme dagen som jeg flytter  :vetikke:  

Pakk også det du trenger av rengjøringsartikler til du skal vaske (tidlig i morgen?) og planlegg mat og drikke som er lettvindt som du kan ha i pausene mens du vasker og ordner i hybelen i morgen.

Lykke til!

Skrevet

Håper inderlig at dette ikke er en "tulletråd".

Hvordan går det med pakkingen? Har du fått ordnet med klær og det aller nødvendigste sånn som toalettsaker/rengjøringsprodukter?

Har du ikke tid i denne omgangen så kan du alltids ta med deg litteratur og annen underholdning neste gang du er hjemme. :-)

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Pakk det du MÅ ha den første tiden nå ihvertfall, så kan du dra tilbake å hente resten når du ser hva du mangler, osv.

Anonymous poster hash: 519b5...efa

Har pakket nå i flere timer, og er så og si ferdig. Hadde ikke plass til alt, så må en tur tilbake for å hente flere klær :-D

Du trenger to hjelpemidler:

1) En tidsmaskin som kan føre deg tilbake til begynnelsen av uka, og

2) et apparat som sparker deg i ræva hver gang det registrerer at du ikke pakker.

Anonymous poster hash: c2a18...980

Skjønner ikke hva hvorfor jeg har utsatte dette så lenge, kanskje fordi jeg ikke er helt motivert til å flytte, men håper det blir bedre når jeg har flyttet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...