Gå til innhold

slett

CaspertheGh0st

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leser inne på svenske blondinbella sin blogg, og hun jenten der har virkelig klart seg bra med bloggen sin. Hun har oppnådd mye med bare bloggen.

Så ser vi bloggerne i Norge da; mammabloggere som snakker om gulpekluter og amming, motebloggere som kopierer av hverandre/andre bloggere og har samme posering på alle bildene. Svenskene har også sine white trash bloggere, men de bloggerne som virkelig lykkes er kommet mye lengre enn de flinkeste bloggerne i Norge. Her er igjen en svensk blogger Kenza milevis foran de norske motebloggerne.

Enda en ting jeg kom til å tenke på,at Norge er land der vi alle er likestilte, feminisme og blabla - men 99% av alle de norske kvinnelige bloggerne blogger bare om hjernedøde ting som hår,sminke og klær uten noe annet i tillegg. Er ikke som om noen av de studerer til ingeniør eller i det minste tjener millioner på bloggen sin.

Hvorfor den enorme forskjellen ?

da har jeg ett kjempebra forslag!! Du starter en blogg som ikke inneholder hjernedøde ting som hår,sminke og klær!!! Vips,,så er du på toppen av blogglistene..Ser frem til å følge deg Endret av Atp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Kikka så vidt på blondibella, hun skal ha honør for at jeg ikke fant noen bilder forfra av barna. Det ser vi ikke på de nirske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare spekulasjoner, men det er vel tenåringsjenter som er den gruppen som leser mest blogg. Kombinert med at det bor nesten dobbelt så mange i Sverige som i Norge tenker jeg at det er vanskeligere å få nok lesere og dermed tjene penger på og bli kjent for en blogg som ikke retter seg mot den største gruppen blogglesere her i landet. Det finnes flere fine norske blogger, men de er ikke like populære eller kjente. Det er jo også en kjent sak at media bryr seg mest om det som er mest skandaløst, ergo får blogger som Sophie Elise osv mer mediaomtale og flere muligheter enn en mer "normal" blogger, noe som medvirker til det bildet av at det er de eneste bloggerene som finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de svenske bloggerne Kenzas, Kissies og Blondinbella har blitt så store er fordi de startet bloggene veldig tidlig. De har også jobbet mye med merkevarebygging og tenkt utenom boksen når det gjelder annonser. I Norge er de så lite oppfinnsomme at det er på grensen til latterlig. Alle toppbloggerne reklamerer for de samme produktene, og skifter produkter de ELSKER annenhver uke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...