AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 Når begynte barna deres å få godteri og brus? Dere med flere barn, når begynte de minste å få?Anonymous poster hash: 009c6...525
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Mine er 1 og 3 år. Treåringen begynte å få smake godteri, kaker osv da han var rundt ett år gammel. Ikke fordi vi ga han, men fordi besteforeldre syntes det var veldig viktig at han skulle smake ( ), og jeg gadd ikke være hysterisk og kjip okg nekte dem. Nå får han en is eller et kakestykke en gang i blant når vi har det, og besteforeldrene gir ham i blant sjokolade (dvs, det er nok ofte når ikke vi er der ) Brus har han ennå ikke fått, han drikker Olden med smak av eple eller bringebær (han kaller det brus) og er strålende fornøyd. Lørdagsgodt har han ennå ikke fått, venter til han ber om det selv. Ettåringen har såvidt fått smake på litt is og kake av oss og besteforeldre (ca en teskje hvis vi andre spiser) , men har ennå ikke spist godteri. Brus har hun heller ikke fått ennå.Anonymous poster hash: 81788...647
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Hva regner du som godterier? Brus, sjokolade, drops og andre søtsaker får de ikke hjemme før langt inn i fremtiden. Is har de fått i sommer. Anonymous poster hash: 33346...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Mitt barn er tre år. Etter i sommer på tur ble det en del is og snop på oss alle og etter det har det blitt innført lødagsgodt for å minimere mas i ukedagene. Elles har hun fått smake det samme som vi har hatt når vi er på besøk eller har besøk fra ca 1 års alder. Vi lever sunt i hverdagen uten sukker så da er det lett å la henne få smake når det er noe spesiellt. Anonymous poster hash: 5a164...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Rundt to-tre års alder. Anonymous poster hash: 5b469...dbd
Arkana Skrevet 15. august 2015 #6 Skrevet 15. august 2015 Eldste fikk smake godteri sporadisk etter ett år. Mellom to og tre år innførte vi lørdagsgodt. De to yngste fikk lørdagsgodt fra rundt ett års alder, da skjønte de at søsknene fikk noe som de også ville ha. Brus husker jeg ikke når de fikk. Minste på 2½ får ikke brus, mens de to eldste får av og til (de får saft hver lørdag). Tror ikke de begynte å like brus før de nærmet seg 5.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #7 Skrevet 15. august 2015 Når begynte barna deres å få godteri og brus? Dere med flere barn, når begynte de minste å få?Anonymous poster hash: 009c6...525 Hun fikk smake på sånt fra 3årsdag, men ingenting har vakt nevneverdig interesse. Hun sier "nok" og spytter ut i serviett som oftest. Kullsyre (brus) var heller ikke populært. Men vi voksne har ikke sånt i huset selv, så det er nok derfor det ikke er noe særlig? Mistenker at det fra 4årsdag blir mer stas pga den sosiale "hypen" rundt det med å få kake og godterier. Anonymous poster hash: 5d377...794
Timseh Skrevet 15. august 2015 #8 Skrevet 15. august 2015 Min fikk smake kake på ett-årsdagen sin brus får han smake på når han begynner på skolen. Lørdagssnop får han "fast" om noen år. Han er 4 år.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #9 Skrevet 15. august 2015 Når begynte barna deres å få godteri og brus? Dere med flere barn, når begynte de minste å få?Anonymous poster hash: 009c6...525 De har egentlig aldri "begynt å få det". De fikk smake det vi spiste (også is og kake) fra de var kanskje året, men ingen av dem får godteri eller brus på fast basis. Vi har det egentlig aldri i hus. Fireåringen får godtepose på nissefest (glemmer ofte å spise den opp) og noen ganger i bursdager. Brus får hun i lignende anledninger, men det er ikke noe vi serverer hos oss. Lørdagsgodt synes jeg er en uting, så det venter vi lengst mulig med om vi i det hele tatt skal innføre det. Vi har heller ikke saft, sjokoladepålegg og sånt i hus. Det blir en is i ny og ne. Ettåringen får også smake is, men han får ingen egen porsjon. Han er fornøyd med å få frukt i stedet. Anonymous poster hash: d6065...447
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #10 Skrevet 15. august 2015 Sjokolade og chips rundt to år, når vi spiser, ikke spesielt til barnet. Kjeks litt tidligere. Ikke brus enda, bare gul farris. Heller ikke annet godteri enda. Litt rosiner og smoothieposer blir brukt som snacks. Barnet spør ikke etter godteri, så da blir det ikke..Anonymous poster hash: 2a690...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå