Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å spare opp til buffer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor stor er bufferen?

Anonymous poster hash: 072f9...9da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jeg som tjener minst. Og sparer mest. Hvor raskt man sparer opp, og hvor mye kommer jo an på den økonomiske situasjonen.

Selv har jeg ca en må eksmann stående som jeg ikke rører. Dvs jeg kommer til å gjøre det om det virkelig trengs. Den satte jeg inn 500,- hver måned, og så rundet jeg ned brukskontoen når jeg var inne på nettbanken. Alle monner drar. Det tok kanskje et års tid å få beløpet jeg har i dag. Og jeg setter fortsatt inn av og til.

Til barna spares halve barnetrygden på fond avsatt kun til dem, og andre halvdel spares også,men kan brukes av når de feks trenger sykkel og andre store ting. Kanskje det en dag blir en bunadskonto.

Ellers er jeg heldig og har et hobbyforetak jeg tjener litt på. Rører heller ikke disse pengene med mindre jeg må. Her må jeg betale skatt, og snart moms, og beløpet varierer veldig med innkjøp/inntjening osv.

Akkurat nå tror jeg vi har ca 70 000 stående på kontoene våre som er forskjellig typer sparing.

Skrevet

Hvordan redigerer man innlegg?

Ingen eksmann her, men en månedslønn skal det stå. 😂

Skrevet

Ingen eksmann her, men en månedslønn skal det stå. 😂

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Og hvor stor er bufferen?

Akkurat nå så har jeg 175.000 

Jeg begynte når jeg var ung og puttet penger innpå. Brukte mye av det når jeg kjøpte bolig, så det er summen som ble stående igjen. Den har jeg bare ikke rørt, ferdig med det. 

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Ingen eksmann her, men en månedslønn skal det stå.

Eksmann, eksmann, eksmann? Hva søren mener hun?? Haha, du fikk meg til å lure skikkelig nå!!  :fnise:

Ved siden av multisitatknappen skal det stå en rediger, men den er nesten usynlig så du må veie litt med musa ved siden multisitat for å se den

Skrevet

Anbefaler microspar. Mine går rett på sparekonto.

Anonymous poster hash: 8ed19...dd6

Skrevet

Anbefaler microspar. Mine går rett på sparekonto.

Anonymous poster hash: 8ed19...dd6

Men er det ikke veldig lite som blir spart hver måned der? Er det ikke bedre å bare sette over 9.000 til sparing nå lønna kommer og kose seg med resten? Hor mye spares gjennom microspar? Småkroner? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...