Gå til innhold

Hvordan ble økonomien etter du kjøpte din første bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier de fikk trangere økonomi og måtte da avdragsfrihet, mens andre fik bedre råd ettersom de betaler mindre på lånet enn de gjorde på å leie. Noen måtte spare lenge til buffer og innbo.

Hvordan ble det for deg?

Anonymous poster hash: 1a678...d96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket egentlig ikke noe når vi kjøpte leilighet eller når vi oppgraderte til enebolig. Eneste er at vi da betaler lån og renter istedenfor å sette alt på sparing. 

Dette er jo et spørsmål som er vanskelig å få noe særlig godt ut av. Avhenger veldig av hvor stram økonomien er. 

Skrevet

Valgte å kjøpe såpass rimelig at jeg hadde råd til å betjene lånet uten å måtte snu på hver krone. Det gjorde også at jeg kunne betale ned lånet raskere. Nå har jeg boutgifter på ca 1/5 av hva tilsvarende bolig ville kostet å leie.

Anonymous poster hash: 831e7...4e2
Skrevet

Det ble mye billigere for meg å kjøpe enn å leie, så for meg var det å kjøpe noe av det lureste jeg har gjort. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ikke så stor forskjell. Vi har enebolig, og det dukker stadig opp ting som må vedlikeholdes, males, repareres. Strømregningen har nådd uante høyder, og fakturaer fra velforeningen og parafinmannen var ukjent i mitt liv som leieboer.

Men jeg er veldig fornøyd likevel, absolutt. Bare påpeker at det kan medføre en del flere utgifter enn renter og avdrag...

Anonymous poster hash: b7122...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...