Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å ha et kredittkort liggende til nødstilfeller, men hvilket er best? Med nødstilfeller mener jeg om hunden min blir akutt syk og jeg må betale regningen mens jeg venter på tilbakebetaling fra forsikringsselskapet og sånne ting.

Anonymous poster hash: 1e9d0...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker å ha et kredittkort liggende til nødstilfeller, men hvilket er best? Med nødstilfeller mener jeg om hunden min blir akutt syk og jeg må betale regningen mens jeg venter på tilbakebetaling fra forsikringsselskapet og sånne ting.

Det er i slike tilfeller man bør ha bufferkonto, ikke kredittkort. Forsikringen dekker ikke all behandling av hunden din, så å dra kredittkortet for 50.000 i tro om at du får alt tilbake på forsikringen er ikke den beste løsningen. Bare for å nevne det.

Anonymous poster hash: effe6...3b4

Skrevet

Husk og på at der er grenser for mye kreditt du kan få innvilget. Har du ikke økonomi til å betale en veterinærregning så har du heller ikke økonomi til å ha dyr, spør du meg. Vanligvis har man og en bufferkonto for uforutsatte utgifter, ikke kredittkort.

Snakk med kontaktpersonen din i banken og få en gjennomgang på økonomien din.

Anonymous poster hash: e6a43...4da

Skrevet

Det er i slike tilfeller man bør ha bufferkonto, ikke kredittkort. Forsikringen dekker ikke all behandling av hunden din, så å dra kredittkortet for 50.000 i tro om at du får alt tilbake på forsikringen er ikke den beste løsningen. Bare for å nevne det.

Anonymous poster hash: effe6...3b4

Jeg har en bufferkonto. Men her for en tid tilbake måtte bilen repareres for mye penger og da er det greit å ha noe i bakhånden. Er nylig blitt alene med 3 unger og hunden, så det er litt knapt akkurat nå. Vil ikke risikere å måtte avlive hunden bare for at det tar tid å komme meg økonomisk etter samlivsbrudd. Jobber med å bygge opp bufferkontoen igjen, men det tar tid.

• Liker 1
Skrevet

Husk og på at der er grenser for mye kreditt du kan få innvilget. Har du ikke økonomi til å betale en veterinærregning så har du heller ikke økonomi til å ha dyr, spør du meg. Vanligvis har man og en bufferkonto for uforutsatte utgifter, ikke kredittkort.

Snakk med kontaktpersonen din i banken og få en gjennomgang på økonomien din.

Anonymous poster hash: e6a43...4da

Jeg hadde økonomi til å ha hund da jeg var gift, nå er jeg blitt alene med 3 unger og hunden. Det er mye utgifter akkurat nå. Vil ikke at hunden må avlives eller gis bort mens jeg kommer meg ovenpå økonomisk igjen. Derfor ønsker jeg å ha et kredittkort liggende som en ekstra trygghet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Her er en annen god oversikt på kredittkort

Det går jo ikke å si at du bare kan få deg en buffer på 50 000 :-). Hva med hvis du ikke har 50 000kr? Da kan du heller ikke sette av noe til å ha en buffer.

Et tips som jeg brukte den tiden jeg var student. Jeg hadde flere kredittkort slik at jeg kunne transferere gjeld mellom de ulike kortene. Men dette var i USA og der er det enklere å gjøre det slik pga introduksjons tilbud på lave renter i melloim 3-6 måneder.

Anonymous poster hash: 20a4d...0b6
Skrevet

Her er en annen god oversikt på kredittkort.

Det går jo ikke å si at du bare kan få deg en buffer på 50 000 :-). Hva med hvis du ikke har 50 000kr? Da kan du heller ikke sette av noe til å ha en buffer.

Et tips som jeg brukte den tiden jeg var student. Jeg hadde flere kredittkort slik at jeg kunne transferere gjeld mellom de ulike kortene. Men dette var i USA og der er det enklere å gjøre det slik pga introduksjons tilbud på lave renter i melloim 3-6 måneder.

Anonymous poster hash: 20a4d...0b6

Takk skal du ha 😊

Nei, det er ikke bare bare å ha 50000kr stående på bok, sparer for harde livet, men akkurat nå trengte jeg en annen sikkerhet. Kortet blir nok mest sannsynlig bare å ligge å støve ned i en skuff, men kjekt å ha om noe skulle skje med meg, barna eller hunden.

Anonymous poster hash: 5a86e...976

Skrevet

De fleste forsikringsselskap har direkteoppgjør med veterinær. Altså betaler man kun egenandel, resten fikser de seg i mellom :)

Anonymous poster hash: 888e7...e78

Skrevet

Takk skal du ha

Nei, det er ikke bare bare å ha 50000kr stående på bok, sparer for harde livet, men akkurat nå trengte jeg en annen sikkerhet. Kortet blir nok mest sannsynlig bare å ligge å støve ned i en skuff, men kjekt å ha om noe skulle skje med meg, barna eller hunden.

Jeg er helt enig med deg! Har også det, og det kjennes trygt. :)

Anonymous poster hash: f1a4a...5cd

Skrevet

De fleste forsikringsselskap har direkteoppgjør med veterinær. Altså betaler man kun egenandel, resten fikser de seg i mellom :)

Anonymous poster hash: 888e7...e78

Ikke alt dekkes av forsikringen og defor er det lurt å ha litt ekstra trygghet. Det kan også dukke opp andre ting.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Har også det, og det kjennes trygt. :)

Anonymous poster hash: f1a4a...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...