Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer meg ikke inn på boligmarkedet på egenhånd. Frekt å spørre om forskudd på arv av far? Han har greit med penger, så regner med jeg kommer til å arve noe. Vi er tre søsken. Den ene er på markedet, og den andre er fortsatt et lite barn. Han vil ikke være kausjonist eller medlånetaker.. Dere som har fått forskudd, har dere spurt selv, eller blitt tilbudt??

Anonymous poster hash: b7b3a...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble tilbudt fordi foreldrene mine var pådriverne til å få meg ut på boligmarkedet.
Har faren din sagt at dere skal arve da?

Gjest lipgloss
Skrevet

jeg syns det er litt på kanten ja,han hadde nok tibudt seg visst han hadde vært int

Skrevet

Nei. Er derfor det er "ekkelt" å spørre....

Skrevet

Jeg ville aldri spurt min far om sånne ting. Om han virkelig ville gidd dere penger nå, så hadde han gjort det.
Er ikke sikkert han har arv han kan gi bort en gang?

Anonymous poster hash: ec872...b29
  • Liker 3
Skrevet

Ehh? det er selvfølgelig ikke greit! Er du seriøs? 

Anonymous poster hash: a6df3...1b6
  • Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er frekt. Da ville jeg heller spurt om å få låne penger av han. Men når han ikke ønsker å være kausjonist eller medlåntaker så er det kanskje en pekepinn på at han ikke ønsker å være involvert i boligkjøp i det hele tatt?

Anonymous poster hash: daeb9...1eb
  • Liker 6
Skrevet

Jeg hadde nok ikke spurt om det. Du har ikke andre som kan være kausjonist? 

Skrevet

Han har en del penger på "bok". Men syns det er så frekt å spørre om det er noe å arve i det hele tatt.. TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er utrolig frekt og hadde aldri gjort det. Mine foreldre har mye penger, nedbetalt hus, hytte, biler og leilighet i utlandet. Jeg leide leilighet til jeg var nesten 40 år og endelig kom meg inn i boligmarkedet på egen hånd. Spørre om forskudd på arv er virkelig en uting, jeg mener at det gjør man ganske enkelt ikke. Man sparer penger til man har nok egenkapital til å kjøpe på egen hånd med mindre foreldre selv velger å hjelpe.

Anonymous poster hash: a4496...e69
  • Liker 4
Skrevet

Har han sagt at han ikke vil være kausjonist eller medlånetaker, eller mener du at det ikke er noe som vil skje?

Jeg synes ikke det er veldig frekt, men det er jo naturlig å spørre om et lån først, og eventuelt spørre om du kan få rentene som forskudd på arv slik at lånet blir rentefritt for deg.

Anonymous poster hash: db0ae...b67
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke spurt om det. Du har ikke andre som kan være kausjonist?

Nei har nok ikke det....

Skrevet

Har han sagt at han ikke vil være kausjonist eller medlånetaker, eller mener du at det ikke er noe som vil skje? Jeg synes ikke det er veldig frekt, men det er jo naturlig å spørre om et lån først, og eventuelt spørre om du kan få rentene som forskudd på arv slik at lånet blir rentefritt for deg. Anonymous poster hash: db0ae...b67

Ja du har rett.... Var en som mente jeg burde spørre.. Men syns det er litt i grenseland.. TS

Skrevet

Nei har nok ikke det....

Hva med å leve ekstremt økonomisk i noen år, så du får spart opp egenkapital? 

Skrevet

Begyn å spar, ikke gå hjem og mase om penger.

Skrevet

Har han sagt at han ikke vil være kausjonist eller medlånetaker, eller mener du at det ikke er noe som vil skje? Jeg synes ikke det er veldig frekt, men det er jo naturlig å spørre om et lån først, og eventuelt spørre om du kan få rentene som forskudd på arv slik at lånet blir rentefritt for deg. Anonymous poster hash: db0ae...b67

Han har sagt nei, grunnet hans kone har kjøpt seg inn i huset hans.

Skrevet

Begyn å spar, ikke gå hjem og mase om penger.

er allerede i gang med månedlig sparing. Men det tar vel Ca 15år før ek er i boks

Gjest Blondie65
Skrevet

Det tar ikke 15 år å spare opp egenkapital. Du kan spare opp 300.000 helt greit i løpet av 3-5 år. 5.000/ mnd i 5 år er lik 300.000. 8.500/ mnd i 3 år er også 300.000.

Med 300.000 kr har du 15 % av egenkapitalen til en bolig med salgspris 2.000.000.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Hadde aldri spurt min pappa om slikt, enda jeg vet at han har mer enn nok med penger

Jeg tenker som så at mens han fortsatt lever så skal han få lov til å forvalte sine penger slik han selv ønsker, om det så er å donere alle pengene til typ Leger uten grenser

Arv er arv - altså noe man arver etter at personen har gått bort

Jeg forventer ikke ei krone i arv

• Liker 2
Skrevet

Han har en del penger på "bok". Men syns det er så frekt å spørre om det er noe å arve i det hele tatt.. TS

Hvis han verken vil være medlånetaker eller kausjonist, tror jeg rett og slett ikke det er vits i å spørre ham. Du kan ikke rett og slett spare selv noen år til, da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...