Gjest Hofmann Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 (endret) La oss for enkelhets skyld si det dreier seg om en prest som kan forsvare sin egen tro på en oppegående måte, og som ellers ikke legger seg så mye opp i hva du tenker og gjør. Endret 14. august 2015 av Hofmann
Summers Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Espen Eckbo - yrkesprest Uansett ja, jeg kunne deitet en kvinnelig prest. Hadde egentlig satt pris på at hun blandet seg inn i hva jeg gjorde. Bedre med litt irritasjon på jorda enn evig pinsel. 3
Gjest Hummels Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Ja hvis hun er glad i å ha sex med kjæresten sin så
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Ja. En eks av meg studerte teologi da vi var sammen. I dag er hun prest. Kvinne her om det har noe å si. Anonymous poster hash: 75139...bc3 1
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Så lenge han/hun hadde vært liberal i sin tro og akseptert at jeg ikke er kristen 1
Perelandra Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Gjerne det. Jeg vil helst at en eventuell partner deler min kristne tro. 4
Gjest Blomsterert Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Jeg har. Har nok levd et litt annerledes liv enn mange,og presten ville nok "redde"meg. Det var godt ment,men endte med en formidabel krangel. De er som menn flest. Nok sagt :-D ps.vi ble veldig gode venner etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Espen Eckbo - yrkespresthttps://www.youtube.com/watch?v=Uqj21t2JSB4 Uansett ja, jeg kunne deitet en kvinnelig prest. Hadde egentlig satt pris på at hun blandet seg inn i hva jeg gjorde. Bedre med litt irritasjon på jorda enn evig pinsel. Haha, "jobb er jobb!"Anonymous poster hash: 8788d...c30
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 En prest ville neppe datet meg heller. Anonymous poster hash: 76d5c...9d8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Det har jeg gjort. En katolsk en... Anonymous poster hash: 9633a...32e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 Kunne hverken datet en prest eller en som var religiøs på noe vis. Jeg tror på vitenskapen, og det å fysisk kunne bevise noe er viktig for meg og min tankegang. Jeg klarer ikke tro at religiøse er særlig oppegående. Å velge bort evolusjonsteorien til fordel for at verden ble skapt av Gud er så langt fra meg og mitt standpunkt at jeg antakelig ikke kunne holdt en samtale om det engang. Anonymous poster hash: 2eea7...deb 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Ja det kunne jeg gjerne gjort, mennesker med rent hjerte og dyp god moral er det vakreste jeg vet Skjønner ikke hvorfor han eller noen skal måtte forsvare sin egen tro i det hele tatt, er jo ingen som ber ateister om å forsvare sin ikke-tro. La folk få ha filosofiske meninger og oppfatninger og åndelige opplevelser for seg selv hvis du bare skal klage på det uansett Anonymous poster hash: 0ffe9...69a 4
Alice123 Skrevet 14. august 2015 #13 Skrevet 14. august 2015 Espen Eckbo - yrkespresthttps://www.youtube.com/watch?v=Uqj21t2JSB4 Uansett ja, jeg kunne deitet en kvinnelig prest. Hadde egentlig satt pris på at hun blandet seg inn i hva jeg gjorde. Bedre med litt irritasjon på jorda enn evig pinsel. Haha! Den der var fin! "Bedre enn å jobbe på bensinstasjon lissom". Ja jeg kunne datet en prest. Det krever jo at våde presten og meg selv er rause med hverandre, er liberale (på hvert vårt vis) og utviser en stor respekt for den andre partens livssyn og meninger. Jeg tror det for min del ville blitt så krevende at presten skulle hatt noen ganske bra kvaiteter for å veie opp. Jeg kjenner ingen prester så jeg vet ikke hvordan en typisk prest er, å vie livet sitt til en gud er jo en litt større dedikasjon enn å bli mattelærer eller fysioterapaut.
Cordelia Skrevet 14. august 2015 #14 Skrevet 14. august 2015 Tja, hvis personen var av det liberale slaget, så kunne jeg sikkert det.
peppermyntete Skrevet 14. august 2015 #15 Skrevet 14. august 2015 Ja kanskje, men da måtte presten være veldig, veldig liberal. 1
candykiss Skrevet 14. august 2015 #16 Skrevet 14. august 2015 Tror presten hadde dumpet meg etter kort tid, jeg banner like mye som en bryggesjauer😅 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #18 Skrevet 14. august 2015 Jeg har datet en prest og er til og med gift med ham. 😉 Til den anonyme som bringer inn evolusjonsteorien over her, kan jeg opplyse at jeg ikke kjenner en eneste prest som avviser den. PS: Og du burde lese deg litt opp på vitenskapsteori. Kriteriet for at noe regnes som vitenskap er ikke at det er "fysisk bevist", men at det er prinsipielt mulig å falsifisere det. Selv om det er en teoretisk mulighet for at evolusjonsteorien ikke er riktig, er det altså en overveldende mengde data tyder på at den har noe for seg, slik at det er svært gode grunner til å slutte seg til den og agere på grunnlag av den. PPS: Jeg kjenner forøvrig også en rekke oppegående ateister, men slike innlegg som det jeg her refererer til gjør at jeg ville ha vært prinsipielt skeptisk til å date en ateist dersom jeg ikke visste at det også fantes oppegående varianter av det slaget.😉Anonymous poster hash: 48821...348 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #19 Skrevet 14. august 2015 Kunne hverken datet en prest eller en som var religiøs på noe vis. Jeg tror på vitenskapen, og det å fysisk kunne bevise noe er viktig for meg og min tankegang. Jeg klarer ikke tro at religiøse er særlig oppegående. Å velge bort evolusjonsteorien til fordel for at verden ble skapt av Gud er så langt fra meg og mitt standpunkt at jeg antakelig ikke kunne holdt en samtale om det engang. Anonymous poster hash: 2eea7...deb . Suprise! Det finnes prester som tror på evolusjonsteorien. Genisismyten stammer fra sumerisk religion. Den er uutsigelige vakker, og innholdsrik. Anonymous poster hash: 07492...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #20 Skrevet 14. august 2015 PPPS: Prestefrua igjen her. Han prestefyren jeg bor med er forøvrig mye bedre i senga enn han hedningen jeg sto i med før. Disclaimer: Jeg vet selvsagt at jeg ikke kan generalisere utifra dette, så det er snakk om rent subjektiv erfaring. Anonymous poster hash: 48821...348 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå