Carinao Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Har havnet i en veldig vanskelig situasjon de siste ukene - mistet leilighet, jobb, og brudd med samboer. Sliter veldig psykisk og venter på å få hjelp. Flyttet inn hos familie midlertidig (hadde ingen andre steder), men sliter på meg veldig psykisk og jeg kjenner jeg må ut så fort som mulig. Jeg vil jobbe, men er forberedt på at det kan ta tid å finne noe, og jeg kjenner også at jeg trenger tid på å komme meg etter alle påkjenningene, sliter veldig med depresjon. Så over til spørsmålet mitt: Har jeg rett på noe støtte, for å finne et nytt sted å bo? Hvor mye kan jeg forvente? Jeg har aldri mottatt støtte før og alltid betalt for meg selv. Men akkurat nå blir det tøft. Hender det man får hjelp med f.eks kommunale boliger, eller kan man finne noe privat og få penger til å dekke husleie? Jeg kan også nevne at jeg skal få psykolog til å dokumentere at jeg sliter med depresjon. Håper noen med kunnskap og erfaring kan hjelpe
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Du har vel rett på dagpenger om du har mistet jobben? Hvor lenge var du i arbeid? Håper det ordner seg Anonymous poster hash: f68e2...8b7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Har havnet i en veldig vanskelig situasjon de siste ukene - mistet leilighet, jobb, og brudd med samboer. Sliter veldig psykisk og venter på å få hjelp. Flyttet inn hos familie midlertidig (hadde ingen andre steder), men sliter på meg veldig psykisk og jeg kjenner jeg må ut så fort som mulig. Jeg vil jobbe, men er forberedt på at det kan ta tid å finne noe, og jeg kjenner også at jeg trenger tid på å komme meg etter alle påkjenningene, sliter veldig med depresjon. Så over til spørsmålet mitt: Har jeg rett på noe støtte, for å finne et nytt sted å bo? Hvor mye kan jeg forvente? Jeg har aldri mottatt støtte før og alltid betalt for meg selv. Men akkurat nå blir det tøft. Hender det man får hjelp med f.eks kommunale boliger, eller kan man finne noe privat og få penger til å dekke husleie? Jeg kan også nevne at jeg skal få psykolog til å dokumentere at jeg sliter med depresjon. Håper noen med kunnskap og erfaring kan hjelpe Først sjekk om du har opparbeidet dagpengerettigheter. Skal du søke sosialstøtte, lever selvangivelse og kontoutskrift med søknaden. Finner du et sted å bo og trenger støtte til å dekke husleie, sjekk først om nav i kommunen godkjenner husleiepriser og om den er godkjent for utleie hos teknisk etat før du skriver unde r husleiekontrakt. Vet ikke hvor du bor, men ikke forvent å få kommunalbolig. Det er for de med ulike vansker og behov, og det er gjerne veeeeeldig lang ventetid på det. Lykke til!Anonymous poster hash: a6278...4e5
Cowboy Lotte Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Hold humøret oppe og ikke vær negativ og fokuser på depresjonen. Det å gå på sosialhjelp hjelper ikke på depresjon, de fleste blir ofte mer deprimert av å sitte stengt inne mens de passiv mottar penger fra fellesskapets trygdekasse.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Synes du fokuserte mye på depresjonen din her. Tror du at den gir deg noe fortrinnsrett til sosialstønad? Det er mange som har opplevd akkurat det samme som deg, og da må man bare bite tennene sammen og ordne opp i jobbsituasjon og bosituasjon uten noe hjelp fra det offentlige. Anonymous poster hash: 0a8c4...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå