Gå til innhold

aldri vært full før!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har vært på en fest før, og da drakk jeg 3-4 smirnoff ice. Jeg begynte å smile, konstant. Ble i skikkelig godt humør.

Jeg var vel brisen, som det heter. Det var første gang jeg drakk. Når jeg smilte og lo åsånn, så følte jeg meg dum? Jeg prøvde å skjerpe meg fordi hvis jeg lo ogsånt så følte jeg at alle kom til å si slikt som "åh, hun er så fjortis full". Men ærlig talt, vi bor i en bygd hvor alle begynner å drikke etter de har fylt 15. Jeg er ikke den første liksom? Hva er greia? Skal vi gå rundt og være sjenerte vi da? Bare fordi vi er fjortisser hvis vi har dt gøy sånn som de har? Og med de, mener jeg de som er eldre (98,97,96,95osv)

I morgen skal jeg på fest igjen, og jeg tar med  kalinka. Jeg veier 45 kg og er 160 lang. Kommer jeg til å bli full? Aner ikke hvilken type kalinka det er, fordi har ikke sett den enda. Ei venninne fikk tak i til meg. 

Vil ikke dumme meg ut foran kjæresten. Vil drikke for å finne ut hvor min grense går liksom, drikker ikke for å bli drita. Men drikker fordi jeg vil. Vet dere kommer til å svare sånn "du er 15, du trenger ikke drikke". Men alle gjør det, hvorfor kan ikke jeg?

Endret av 15årgammeljente
Skrevet

Hvorfor du ikke skal drikke? Tja, du kan bli så full at du kan skade deg selv. Du vet ikke hvor mye du tåler, og du kan bli farlig full på kort tid. Sjansene da er store for at du kan skade deg selv, andre kan utnytte deg og i verste fall kan du dø.

Dersom du absolutt skal drikke hold deg til noe med lav alkoholprpsent, som cider, øl, rusbrus og drikke lite. Et par sånne burde holde. Grisefylla etterfulgt av oppkast, kvalme og hodeverk er ikke gøy.

Anonymous poster hash: 0c78e...9fd

• Liker 2
Skrevet

Hold deg til øl eller cider om du absolutt vil drikke. Da har du mer kontroll enn ved sprit. Er det for å "passe inn" ville jeg ideelt sett sagt la være, men vet at det ikke er så enkelt. Så hold deg til øl eller cider, og ikke bukk under for presset med sprit e.l.

Anonymous poster hash: 4b039...998

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor du ikke skal drikke? Tja, du kan bli så full at du kan skade deg selv. Du vet ikke hvor mye du tåler, og du kan bli farlig full på kort tid. Sjansene da er store for at du kan skade deg selv, andre kan utnytte deg og i verste fall kan du dø.

Dersom du absolutt skal drikke hold deg til noe med lav alkoholprpsent, som cider, øl, rusbrus og drikke lite. Et par sånne burde holde. Grisefylla etterfulgt av oppkast, kvalme og hodeverk er ikke gøy.

Jeg vet at det ikke er bra å drikke, men jeg synes det er så kjedelig å være en av de som går rundt og bare "nei, hold deg unna alkohol. Du kan dø". Jeg vet jo at det er skadelig, men jeg er ikke en kjedelig person. Jeg vet det blir feil uansett hva jeg sier nå. "Må man være kjedelig fordi om man ikke drikker"? osv. NEi, det må man ikke. Men jeg har alltid vært en person som gjerne tar sjangser og har det litt gøy. Jeg er ikke redd for noe liksom. Er man ung, så er man ung. Gidder ikke å gå rundt å være veslevoksen. Er ikke noe galt i at tenåringer vil prøve ut litt, før de sier nei til det. Man kan ikke si nei til noe når man ikke vet hva man sier nei til. Drikker ikke fordi jeg Må, eller vil passe inn. Jeg vil prøve ut. Jeg kunne såklart gått på festen imorgen uten å drikke, men jeg kommer til å drikke en eller en annen gang uansett.

Skrevet

Ja, du drikker om du vil. Dumt er det likevel. Du er ung, hjernen din er ikke ferdig utviklet, noe som betyr at unge mennesker generelt tar mer sjanser enn eldre (som har en ferdig utviklet hjerne). Dersom du nå skal drikke, hvorfor ikke bare holde deg til cider og tilsvarende? Sprit går det ofte veldig galt med, spesielt når det blandes med brus. Du merker ikke at du er full før du er så full at du får blackout, noe som ikke er behagelig. Du er ung, du er slank, veier lite og vil naturlig nok tåle veldig lite alkohol.

Bli med på fest, for all del, men det er vel ikke nødvendig å være den som ender opp under bordet druknet i sitt eget spy?

• Liker 2
Skrevet

Hold deg til øl eller cider om du absolutt vil drikke. Da har du mer kontroll enn ved sprit. Er det for å "passe inn" ville jeg ideelt sett sagt la være, men vet at det ikke er så enkelt. Så hold deg til øl eller cider, og ikke bukk under for presset med sprit e.l.

Anonymous poster hash: 4b039...998

Støtter denne. Virker som om du har bestemt deg for å drikke uansett, så det smarteste rådet her blir å anbefale deg å ikke drikke sprit. Kan du ikke bare drikke de samme 3-4 Smirnoff Ice som sist? Du ble i godt humør, men ikke dårlig og full. Vodka som du blander selv er oppskrift på katastrofe.

Anonymous poster hash: 71fe0...1fe

• Liker 2
Skrevet

Støtter denne. Virker som om du har bestemt deg for å drikke uansett, så det smarteste rådet her blir å anbefale deg å ikke drikke sprit. Kan du ikke bare drikke de samme 3-4 Smirnoff Ice som sist? Du ble i godt humør, men ikke dårlig og full. Vodka som du blander selv er oppskrift på katastrofe.

Anonymous poster hash: 71fe0...1fe

Jeg vet godt at man kan bli fort full av det ogsånt, spesielt når man blander med brus osv. Men det er jo den eneste vodkaen uten brekningsmiddel også? Så jeg kommer ikke til å spy av det, gjør jeg?

Skrevet

Jeg vet godt at man kan bli fort full av det ogsånt, spesielt når man blander med brus osv. Men det er jo den eneste vodkaen uten brekningsmiddel også? Så jeg kommer ikke til å spy av det, gjør jeg?

Jeg er 17. Har vært på fest og selvsagt drukket osv, vil bare si drikke med MÅTE. Særlig når dette er første gang med sprit. Jeg har ikke tenkt til å overtale deg til å la være å drikke, selv om det sikkert er det beste (jeg er jo tross alt ikke gammel nok til å drikke sjøl...). 

Husk å drikk sakte. Det tar tid før effekten kommer og vips er du myee fullere enn planlagt og du har null kontroll. Ikke shot heller. 

Bland lite av gangen og ta små slurker i ny og ne. 

Kos deg på fest, håper du får det kjekt! :) (Husk at å bli drita på fest ikke er kjekt, bare veldig, veldig flaut.) 

Anonymous poster hash: a7d76...d1a

Skrevet

Du kommer til å bli full på kalinka ja. Drikk sakte! Bland gjerne ut med sprite eller fanta tropico. 2-3 cm kalinka i glasset og resten blande vann bør holde som en drink til deg. Så kan du heller ta flere drinker i stedet for all kalinkaen på en gang.. Hvis ikke ender du hvertfall opp med å drite deg ut med spying og roping og dansing på bordet.... Nei kanskje ikke helt, men hvem vet, siden du ikke har bygd opp noe toleranse nivå for alkohol.

Det er ikke flaut å være brisen eller full, du følte deg nok bare så dum fordi det var nytt for deg og siden du følte deg så anderledes tenkte du at andre oppfattet deg så anderledes også.

Kos deg :)

Anonymous poster hash: 10913...048
Skrevet

Jeg var 15 da jeg drakk vodka på fest. Jeg endte opp på legevakten fordi jeg hadde sykt høy promille og jeg kunne ha dødd.

Så mye man leser om alkohol og skadene det medfører:

Hjernen og nervesystemet er ikke ferdig utviklet før i 25-årsalderen. Alkohol kan derfor ha en spesielt uheldig effekt på ungdommenes helsetilstand.

Selvfølgelig er det helt opp til ts, men å harselere med helsen sin for noen slurver vodka, se det vil jeg ikke anbefale. Jeg var ung og jævla dum.

Anonymous poster hash: bb9c7...d03

• Liker 3
Gjest Silverstream
Skrevet

Bare ikke drikk masse forskjellig/blande masse forskjellig i løpet av kvelden/natten. Du kan bli sinnsykt dårlig av det, og kan merke det til langt utpå morgendagen. Det er ikke verdt det overhodet, og jeg fikk sånn angst dagen derpå.

Skrevet

Som de andre sier: Hold deg til Smirnof Ice, cider eller øl. En 15 åring har ingenting i nærheten av Vodka å gjøre. Tro meg, jeg snakker av erfaring.

• Liker 2
Skrevet

Dette med brekningsmiddel i Kalinka er ikke fakta. http://www.ung.no/oss/alkohol/84898.html

Du kan finne på å kaste opp hvis det er andre gangen du drikker og du har tenkt å drikke vodka. Hold deg til øl eller cider. Drikk vann ved siden av og ikke drikk på tom mage.

Jeg har voksne barn og ville ikke sendt en flaske vodka med en tenåring. De begynte å smake når de var femten og de fikk lov til å ta øl hjemme på gutterommet (jeg lot som jeg ikke så det siden det kun skjedde en gang i blant og hadde "kontroll" siden alle foreldrene hadde telefonlister og de alltid sa hvor de skulle. Heldigvis fikk de være hjemme hos andre enn meg, ikke bare gutterom, men også andre gutterom, noen med kjellestue, fleksibelt når foreldre har tillit til ungdommen). Noen i klassen så eldre ut og fikk kjøpt øl på butikken. Det fikk jeg høre når jeg spurte.

Jeg skal ikke si til deg at du må snakke med dine foreldre, men slutt å være bekymret for om kjæresten vil reagere hvis du kaster opp. Jeg hadde kjæreste når jeg var femten, kastet aldri opp, men tror han bare ville blitt bekymret hvis det hadde skjedd. Det vet jeg, for en periode drakk jeg nesten hver helg, og da sa han at han syntes det var for ofte.

Det beste er å drikke sammen med venner man stoler på. Da betyr det ingenting om man kaster opp en gang, og skjer det har man lært en lekse .

Anonymous poster hash: e4e6c...0f1

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tror du at du ikke spyr når det ikke er brekningsmiddel i spriten? Du spyr når du får for mye så ikke kroppen skal bli helt forgiftet.

Brekningsmiddelet er der for at du ikke skal bøtte nedpå til du stryker med.

Endret av 2JZ
Skrevet

Samme skjedde med meg første gang jeg drakk. Smilte og lo og klarte ikke å stoppe. 

Du er så ung, hvorfor drikke?

Anonymous poster hash: a3a54...dc8
Skrevet

Før jeg var 18/når jeg var 18 så drakk jeg fint en kalinka alene. Men nå veide jeg 60kg + da. Har nok sikkert litt å si for promillen. Jeg ble full, men ikke så full at jeg glemte/fikk blackout/gjorde noe dumt. 

Men jeg vil anbefale å ikke drikke for fort. Det er bedre å slutte når du merker du er brisen. Så drikker ud litt brus/vann eller venter en time før du tar ett glass til. Det er ikke noe gøy å være så full at man spyr. Og husk, det kommer veldig an på dagen! En dag tåler du lite (lite søvn + lite mat feks), mens en annen dag tåler du mer. 

Gjest Sportyy
Skrevet

Det er lett å bli full når du først begynner. Vil du ikje bli full så la vær å drikk. Kjenner presset selv om å drikke, og må alltid drikke når jeg e ute.

Skrevet

Hvorfor fester du med 98, 97, 96, og 95 år gamle personer?

Anonymous poster hash: c4050...378
  • Liker 2
Gjest Sportyy
Skrevet

Hvorfor fester du med 98, 97, 96, og 95 år gamle personer?

Anonymous poster hash: c4050...378

Hun mener vel de som e født i de årstalla haha
Skrevet

Tror du at du ikke spyr når det ikke er brekningsmiddel i spriten? Du spyr når du får for mye så ikke kroppen skal bli helt forgiftet.

Brekningsmiddelet er der for at du ikke skal bøtte nedpå til du stryker med.

Er det rødsprit du babler om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...