AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Når må vennene til barna deres gå hjem for kvelden? Og når må de være inne på kvelden? Han er 12 år.Anonymous poster hash: 857f6...41f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Hverdager eller helg? I dag skal vennene til 12-åringen gå klokken 22. På en hverdag hadde det vært før. Han har "innetid" på samme tid som vennene må dra hjem. Anonymous poster hash: 36fee...1b7
-Missi- Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Har ingen fasit på når de skal "gå". De fleste som er på besøk blir kjørt og hentet av foreldre, eller er med hjem fra skolen. Min sønn er 8 og legger seg 20 i hverdagene og 21 i helgene. Klart om barna ikke hadde blitt hentet til da hadde jeg sendt en melding. Det har aldri skjedd Er stort sett kommunikasjon med foreldrene hele veien typ" Ola vil gjerne spise middag her, er det ok?", "Ola vil gjerne ligge over er det ok?", foreldrene sender gjerne meldinger typ" Vi blir litt seine toget er forsinket/kø på veien/ skal bare handle/ etc kommer kl 19 er det ok?" osv.osv. syns det er veldig greit jeg. Det eneste var en gutt med "utenlandske" foreldre som ville være med jr fra skolen en gang, da sa jeg at jeg måtte snakke med mamman hans først, sendte melding men fikk ikke svar. Dette var typ kl 13. Han ble med hjem da jeg ikke fikk svar og han sa at ingen var hjemme hos han. Kunne liksom ikke tvinge han til å gå hjem og være hjemme aleine heller. Sendte melding til mor et par timer senere og spurte om sønnen hennes fikk spise middag her, fortalte at han var her og håpet det var ok. Fikk først melding rundt 19 den kvelden" er "ola" hos deg?..............litt senere" åja ser meldingene kom hjem først nå, send han hjem om en time".......... men det er unntakene, de aller fleste er fornuftige og greie å forholde seg til, og det er en "allmenn" forståelse av hvordan man går frem ved besøk osv Jr er på besøk nå feks mamman sa" kommer hjem med han 1830", "supert!" sa jeg. Enkelt og greit og alle vet hva man har å forholde seg til
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Barna er 3 og 5 og vi har nok med barnehage og en fritidsaktivitet 1 gang i uken. Sjelden andre barn er hjemme hos oss, vi deltar heller i felles aktiviteter ute på arrangement for barn (lesing, lek etc.) Vi bor i byen og istedenfor å kaffe hjemme hos hverandre så kaffer vi ute. Positiv hilsen gjest :-) :-) :-)Anonymous poster hash: 270bf...123
Gjest Magnifiq Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 På hverdagen blir de som regel hentet/får beskjed om å sende de hjem rundt kl 19. Skolestarter her, og hun og de fleste venner/naboer på samme alder er i seng til kl 19:30-20. I helgene er det litt annerledes.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Har ikke vært borti problemstillingen, min erfaring er at de fleste drar hjem rundt kl 19-20 hvis de ikke skal overnatte. Mitt barn er straks 12, men jente. Har inntrykk av at det er strengere grenser for jenter enn gutter, ser i alle fall mange flere gutter ute seint på kvelden enn jenter...Anonymous poster hash: ef58d...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå