AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Hei. Har kjøpt noen varer hos en nettbutikk og angret kjøpet. Valgte faktura via klarna, og summen ble 1049 kr inkl porto på kr 49,- Nettbutikken opplyste om at returporto var 49 kr. So far so good. Idag fikk jeg ny oppdatert faktura etter de hadde mottatt min retur. Forventet at denne skulle være på kr 49, for returportoen. Men neida. Denne var på kr 98. Sendte mail til butikken og spurte hvorfor i all verden jeg skulle betale både porto og returporto når jeg benytter meg av angreretten. For etter loven skal jeg ha tilbake alt jeg har betalt inkl selgers portokostnader da de sendte varen. I mitt tilfelle skulle jo da fakturaen slettes og jeg skulle få ny faktura for returporto på kr 49,- Men de har altså laget en faktura med både porto og returporto, fordi det blir billigere for meg enn å betale for returfrakt selv på posten. Dette mener jeg er ulovlig. De opplyser om at returfrakt koster kr 49. Da kan de vel ikke bare be meg betale for frakten til meg også, under det påskudd at det blir billigere enn på posten?? For de to tingene ville kostet 50 kr i porto om jeg hadde lagt ut selv... Er jeg vanskelig nå? Men jeg mener jeg har loven på min side her. 49 kr er ikke mye penger for meg men det er liksom prinsippet. De prøver å snike til seg portokostnadene som de etter loven skal dekke ved angrerett... Ikke sant????Anonymous poster hash: 627cd...9b5
MarenogAron Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Hm, du har visst rett. http://m.dinside.no/842873/angrerett-hvem-betaler-fraktkostnadene
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Jeg hadde bare betalt det jeg. Hadde vært større beløp hadde jeg kanskje kverulert på det.Anonymous poster hash: 723d7...fb1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Jeg hadde bare betalt det jeg. Hadde vært større beløp hadde jeg kanskje kverulert på det.Anonymous poster hash: 723d7...fb1 Joda jeg tenkte å bare betale jeg også. Men det er en prinsippsak. Når de på direkte spørsmål forklarer på barnehagenivå hva porto og returporto er for noe, og begrunner det med at det uansett blir billigere enn å betale frakt på posten... Og avslutter med en slik smiley =) så kjenner jeg at nei, dette vil jeg ikke være med på. 49 kr hos meg og 1000 andre kunder er 49.000 kr som de har unndratt på betale forbrukerne tilbake tenker jeg...Anonymous poster hash: 627cd...9b5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå