Gå til innhold

Datteren vår kalte meg "kaviarstjerne"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår som straks fyller 4 går igjennom en trassperiode, og i dag kom hun og spurte om hun kunne få en is. Jeg sa at hun kunne få is, men etter middag. Da ble hun sint og ropte "Mamma du er en dum kaviarstjerne!". Vet ikke hva en kaviarstjerne er, men dette er tydeligvis noe hun har hørt en plass eller funnet på. Forrige uke var det "dusting". Hun er opplært til å være god mot andre og høflig (noe hun vanligvis er), og min respons var at hun kunne komme tilbake når hun var klar til å snakke til mammaen sin på en pen måte. 30 minutter senere kommer hun inn og sier unnskyld og gir meg en klem. Det er betryggende at hun vil unnskylde seg, for det viktigste jeg kan videreformidle til mine barn er å være snill både mot seg selv og andre. Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men føler nok for å få ut litt frustrasjon. Jeg er som sagt glad for at hun ville beklage seg, og jeg blir heller ikke "sint" og kjefter når hun oppfører seg sånn. Jeg er bare veldig klar på at i dette huset så behandler man hverandre bra, og hun får ikke snakke til meg slik. Reagerer jeg riktig her? Og vet noen hva kaviarstjerne er?

Anonymous poster hash: 13c61...831
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren vår som straks fyller 4 går igjennom en trassperiode, og i dag kom hun og spurte om hun kunne få en is. Jeg sa at hun kunne få is, men etter middag. Da ble hun sint og ropte "Mamma du er en dum kaviarstjerne!". Vet ikke hva en kaviarstjerne er, men dette er tydeligvis noe hun har hørt en plass eller funnet på. Forrige uke var det "dusting". Hun er opplært til å være god mot andre og høflig (noe hun vanligvis er), og min respons var at hun kunne komme tilbake når hun var klar til å snakke til mammaen sin på en pen måte. 30 minutter senere kommer hun inn og sier unnskyld og gir meg en klem. Det er betryggende at hun vil unnskylde seg, for det viktigste jeg kan videreformidle til mine barn er å være snill både mot seg selv og andre. Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men føler nok for å få ut litt frustrasjon. Jeg er som sagt glad for at hun ville beklage seg, og jeg blir heller ikke "sint" og kjefter når hun oppfører seg sånn. Jeg er bare veldig klar på at i dette huset så behandler man hverandre bra, og hun får ikke snakke til meg slik. Reagerer jeg riktig her? Og vet noen hva kaviarstjerne er?

Anonymous poster hash: 13c61...831

Rævhull?

Anonymous poster hash: 2c6cd...d72

• Liker 5
Skrevet

Anus er vel det mange velger å kalle kaviarstjerne.

Anonymous poster hash: f93dd...46e

Skrevet

Men i all verden... hvor har dere hørt dette? Og hvor kan en fireåring ha hørt dette?

Anonymous poster hash: 8980f...031
  • Liker 3
Skrevet

Barnehage?

Anonymous poster hash: 8d6cd...fda
Skrevet

Barnehage?

Anonymous poster hash: 8d6cd...fda

I alle dager... Må innrømme at jeg ble litt latterpint nå som lillemor sover, men det er jo faktisk ikke bra at datteren min sier noe som betyr rumpehull. Er forberedt på at barna lærer noen gloser når de begynner på skolen, men trodde ikke man startet så tidlig. 

Anonymous poster hash: 8980f...031

Skrevet

Dette er noe alle barn går gjennom, og det at din datter er slik iblant betyr ikke at oppdragelsen går skeis. Fortsett slik du gjør, ikke gi opp, og ikke la slike episoder gå sånn inn på deg. Du har en god datter'

Anonymous poster hash: 97df3...ae7

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at barn forbinder kaviarstjerne med rumpehull!

Det er nok noe som er tilfeldig kommet på i barnehagen, foreksempel via en kaviar tube hendelse. Er ikke også formen på hullet i tuben stjerneformet eller var det bare før i tiden?
Kanskje hun ikke liker kaviar, eller ikke har fått til å lage en stjerne i kaviar på brødskiva si like fint som de andre i barnehagen? Syntes det var søtt jeg da!

Anonymous poster hash: e03f9...8b6
  • Liker 3
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Tviler på at barn forbinder kaviarstjerne med rumpehull!

Det er nok noe som er tilfeldig kommet på i barnehagen, foreksempel via en kaviar tube hendelse. Er ikke også formen på hullet i tuben stjerneformet eller var det bare før i tiden?

Kanskje hun ikke liker kaviar, eller ikke har fått til å lage en stjerne i kaviar på brødskiva si like fint som de andre i barnehagen? Syntes det var søtt jeg da!

Anonymous poster hash: e03f9...8b6

tror heller det er det at hun har hørt kaviarstjerne i en negativ setning så hun har skjønt at det er et kjipt ord. Men tror ikke hun vet hva det er.

Gjest gjestvest
Skrevet

Min lillebror kom hjem fra barnehagen en dag da han var liten. Han sang med hans dypeste lille stemme: " Eple, banan, sjokolade, vil du smakeeee ". Vi skjønte selvsagt ingenting. 

Eple var visst baller, banan penis, sjokolade bæsj.   :laugh:

Skrevet

Fniste høyt når jeg leste tittelen. :D

Små unger hører skjellsord av større unger og bruker dem uten at de aner hva det betyr.

Gjest gjestvest
Skrevet

Trøsten, hvis det er en trøst, er at jeg tror ikke de vet selv hva det de sier betyr. 

Skrevet

MIn datter kom fornøyd hjem fra dag 2 i 1 klasse og kunne informer meg om at tissen til gutten het P*kk...

rundt 17 mai og de trente på nasjonalsangen- kom hun syngene hjem ; ja vi elsker kjekke gutter særlig uten klær...

Utrolig hva de lærer på skolen og barnehagen.

Det beste tror jeg er å ikke gi det noen reaksjon.. eventuelt snu det til noe postitiv-

kaviar stjerne, nææ synes du ikke jeg passer bedre som sang stjerne? også tar du en gjerne falsk trall heheh 

Anonymous poster hash: 42b39...d35
  • Liker 1
Skrevet

Haha, de lærer så mye rart. 

Rareste opplevelsen jeg har hatt var da jeg jobbet i andre klasse. En av guttene skulle skifte og tok av seg genseren, og en av jentene utbrøt: "Mmmmmh, sixpack!"

:fnise:

Anonymous poster hash: 31cd9...556
  • Liker 5
Skrevet

Fniste høyt når jeg leste tittelen. :D

Små unger hører skjellsord av større unger og bruker dem uten at de aner hva det betyr.

Hehe, ja... særlig eldre søsken kan lære bort ord som tas i bruk av de minste barna uten at de vet hva de betyr.

Jeg fortalte en vits til mamma når jeg gikk i barnehagen (og hadde hørt av andre barn i barnehagen)... eller en gåte var det. Svaret på gåten var i hvert fall "neger med banan i rumpen".

Et par dager senere hadde jeg spurt mamma hva ordet "neger" betydde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...