AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Hei, Normalt sett bruker jeg str xs/s i klær. Men ikke i skjorter/bluser, da må jeg opp i str pga overarmene er så tjukke. Jeg får ikke skjorten/blusen på meg som regel i str s. Jeg går stort sett i tank-tops og cardigans i litt for str. Jeg begynner å bli lei av dette, og lurer på om noen har tips til øvelser jeg kan gjøre for å tone/stramme opp overarmene? Går det i det hele tatt? Skulle gjerne hatt litt slankere legger også, har aldri kunnet gått i støvletter. Har for tjukke legger til vanlige støvletter, og for "tynne" til de som er laget for damer med større legger. Jeg kan også bare ha jeans med stretch, noe annet får jeg ikke over leggene. Tips mottas med takk Anonymous poster hash: a4b32...67b 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Det går fint an å stramme opp overarmene å de såkalte grevinnehengene. Tren styrke! Du trener triceps, skuldre og bryst i denne øvelsen, plasser en stol bak deg. Følg disse tre stegene: 1. Plasser hendene på stolen med strake bein. Tærne peker opp. Slapp av i skuldrene. 2. Senk rolig ned, albuene peker bakover. Blikket festet fremover. 3. Skyv opp. Du kan også bruke vekter. Legg deg på ryggen med hendene strakt bakover. Hold vekten med begge hendene og løft halveis oppover med albuene. gjenta 12x3. Se også på denne linken: http://fitfocuse.blogg.no/1429026636_stram_opp_armene_med_.html Anonymous poster hash: 7cd5a...35d 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Du kan ikke punktslanke, nei. Du får ikke mindre armer av å trene styrke. Du må slanke deg om du ønsker å få mindre omkrets på armene. Styrketrening vil føre til at du får mer muskler under fettet, noe som vil få armene til å se strammere ut, men de vil ikke bli noe som helst mindre, gjerne tvert imot. Anonymous poster hash: 8aac8...c90 1
MiriamH Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 http://www.kk.no/nettmote/har-du-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-mat-og-vekt-34758
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Det går fint an å stramme opp overarmene å de såkalte grevinnehengene. Tren styrke! Du trener triceps, skuldre og bryst i denne øvelsen, plasser en stol bak deg. Følg disse tre stegene: 1. Plasser hendene på stolen med strake bein. Tærne peker opp. Slapp av i skuldrene. 2. Senk rolig ned, albuene peker bakover. Blikket festet fremover. 3. Skyv opp. Du kan også bruke vekter. Legg deg på ryggen med hendene strakt bakover. Hold vekten med begge hendene og løft halveis oppover med albuene. gjenta 12x3. Se også på denne linken: http://fitfocuse.blogg.no/1429026636_stram_opp_armene_med_.html Anonymous poster hash: 7cd5a...35d Takk for tips! Prøvde øvelsen nå, kjære vene så tungt! Men det blir vel lettere etterhvert Du kan ikke punktslanke, nei. Du får ikke mindre armer av å trene styrke. Du må slanke deg om du ønsker å få mindre omkrets på armene. Styrketrening vil føre til at du får mer muskler under fettet, noe som vil få armene til å se strammere ut, men de vil ikke bli noe som helst mindre, gjerne tvert imot. Anonymous poster hash: 8aac8...c90 Skjønner greia med at man ikke kan bestemme hvor på kroppen en vil slanke seg når en går ned i vekt. vekten forsvinner der den forsvinner. Men kan ikke helt forstå at armene blir tjukkere av å trene styrke? Man må vel gå helt inn for det å virkelig bygge muskler for at de skal bli større? Jeg har kjempe grevinneheng, mye fett. så jeg har troen på at mye av det vil forsvinne med de riktige øvelsene, og omkretsen vil krympe, ikke øke. Det er klart at jeg helt sikkert kanskje kan gå net 1-2 kilo, men det er egentlig ikke behov for det, annet enn at jeg har kraftige overamer, som ikke står i stil til resten av kroppen. http://www.kk.no/nettmote/har-du-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-mat-og-vekt-34758 Anonymous poster hash: a4b32...67b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Hei ts, er du atletisk med litt brede skuldre, eller kanskje mer pæreformet? Jeg er ingen ekspert på trening, men er og har alltid vært naturlig slank og har beveget meg regelmessig hele livet. Jeg tenker at styrketrening sikkert er bra for deg, men at du ikke bruker for tunge vekter hvis du bruker det. Øvelsene som ble nevnt her så også bra ut! Tipper armene dine vil bli slankere når du beveger deg mer med øvelser , spsielt for armene, men som sagt , ikke for tunge manualer/vekter, heller mer moderat trening litt oftere enn få "harde" treninger. Anonymous poster hash: 958fb...48c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Hei ts, er du atletisk med litt brede skuldre, eller kanskje mer pæreformet? Jeg er ingen ekspert på trening, men er og har alltid vært naturlig slank og har beveget meg regelmessig hele livet. Jeg tenker at styrketrening sikkert er bra for deg, men at du ikke bruker for tunge vekter hvis du bruker det. Øvelsene som ble nevnt her så også bra ut! Tipper armene dine vil bli slankere når du beveger deg mer med øvelser , spsielt for armene, men som sagt , ikke for tunge manualer/vekter, heller mer moderat trening litt oftere enn få "harde" treninger. Anonymous poster hash: 958fb...48c Hei, Nei, ikke noe særlig atletisk. Men hører hva du sier Tror den tyngste vekten jeg har er 8kg. men den er sjeldent i bruk. Jeg skulle kanskje hatt noen lettere, 1-2-3 kg? Anonymous poster hash: a4b32...67b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Takk for tips! Prøvde øvelsen nå, kjære vene så tungt! Men det blir vel lettere etterhvert Skjønner greia med at man ikke kan bestemme hvor på kroppen en vil slanke seg når en går ned i vekt. vekten forsvinner der den forsvinner. Men kan ikke helt forstå at armene blir tjukkere av å trene styrke? Man må vel gå helt inn for det å virkelig bygge muskler for at de skal bli større? Jeg har kjempe grevinneheng, mye fett. så jeg har troen på at mye av det vil forsvinne med de riktige øvelsene, og omkretsen vil krympe, ikke øke. Det er klart at jeg helt sikkert kanskje kan gå net 1-2 kilo, men det er egentlig ikke behov for det, annet enn at jeg har kraftige overamer, som ikke står i stil til resten av kroppen. Anonymous poster hash: a4b32...67b Om du ikke trener tung styrke vil du ikke få noe særlig muskelvekst, nei, men da får du heller ikke noen oppstrammende effekt. Hvorfor tror du armene dine vil bli mindre av å gjøre spesifikke øvelser? De blir nemlig ikke det.. Armene dine består av fett, muskler og bein. Om du vil armene skal bli mindre, må du enten miste fett, muskler eller bein. Du mister ikke fett med mindre du ligger i kaloriunderskudd. Hvor kroppen da tar fettet fra har du ingen kontroll over. Ingen verdens øvelser du gjør kan diktere hvor fettet forsvinner fra. Kondisjonstrening er mye mer effektivt enn isolasjonsøvelser på små muskler i armene for å skape kaloriunderskudd. Siden det er fett som er problemet, er det fett du må miste, og da hjelper rett og slett armisolasjonsøvelser. Anonymous poster hash: 8aac8...c90 1
pusekatta Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Du kan trene styrketrening. Når man trener styrke, så bytter man ut fett med muskler. Muskler tar mindre plass enn fett. Er du flink til å trene bra, så vil jeg tro at du kunne minske omkretsen på armene, og se mer atletisk ut.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Du kan trene styrketrening. Når man trener styrke, så bytter man ut fett med muskler. Muskler tar mindre plass enn fett. Er du flink til å trene bra, så vil jeg tro at du kunne minske omkretsen på armene, og se mer atletisk ut. Nei. Veldig feil. Fett forsvinner kun om man ligger i kaloriunderskudd. Punktum. Man bytter det aldri ut. For å oppnå kaloriunderskudd er ikke armøvelser effektivt. Anonymous poster hash: 8aac8...c90 2
penny_ Skrevet 21. august 2015 #11 Skrevet 21. august 2015 er det fett du må miste, og da hjelper rett og slett ikke armisolasjonsøvelser. Anonymous poster hash: 8aac8...c90 Du glemte å skrive ikke Hei, Nei, ikke noe særlig atletisk. Men hører hva du sier Tror den tyngste vekten jeg har er 8kg. men den er sjeldent i bruk. Jeg skulle kanskje hatt noen lettere, 1-2-3 kg? Anonymous poster hash: a4b32...67b Du kommer ikke til å få fastere armer av 1 kilos vekter, nei. Det som kan skje om du begynner å trene en del styrke er at du øker forbrenningen = mulig kcal underskudd = mindre fett på hele kroppen. Skal du få fastere armer uten å slanke deg, så må du rett og slett trene stung styrketrening. Tren med så tunge vekter du klarer med opptil 15 repetisjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Syns i grunn dette er veldig forvirrende. Og frustrerende. Jeg får vel bare begynne med styrketrening da, og se om det hjelper. Takk.Anonymous poster hash: a4b32...67b
OPIgirl Skrevet 26. august 2015 #13 Skrevet 26. august 2015 Du kan trene styrketrening. Når man trener styrke, så bytter man ut fett med muskler. Muskler tar mindre plass enn fett. Er du flink til å trene bra, så vil jeg tro at du kunne minske omkretsen på armene, og se mer atletisk ut. Nei, nei, nei. Muskler tar mer plass.
penny_ Skrevet 26. august 2015 #14 Skrevet 26. august 2015 (endret) Nei, nei, nei. Muskler tar mer plass. En kg muskler tar mindre plass enn en kg fett. Men hvis man bare bygger muskler uten å miste fett, så vil man se større ut. Endret 26. august 2015 av lisamari
pusekatta Skrevet 26. august 2015 #15 Skrevet 26. august 2015 Altså, tren tung styrketrening, og samtidig minske fettprosenten, og du vil se mindre ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå