Gå til innhold

vognkort

StarlightExpress

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg bil. Må ordne med nytt vognkort. Selgers gamle vognkort ligger i bilen. Har jeg lov å kjøre bilen til vegvesenet for å ordne med nytt eller må jeg i teorien GÅ dit for å ordne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvordan du hadde ordnet det, så kommer det riktige i posten. Men du skal et papir på at du nå er den rettmessige eier av kjøretøyet. Det må du nok ta deg til trafikkstasjonen for å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg KJØRE med samme bil til trafikkstasjonen? Den ligger et godt stykke unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte til trafikkstasjonen. Der fikk jeg beskjed om, "bare så du vet, det er ikke lov å kjøre bilen før du har fått nytt vognkort". Hun sa ikke jeg måtte parkere den, men hun sa ifra med et (ikke uttalt) hint om at det ikke var så lurt å kjøre bilen så lenge jeg ikke hadde nytt vognkort. De kan printe et midlertidig vognkort på trafikkstasjonen, men det får du bare om selger har levert salgsmelding (og del to av vognkortet).

Anonymous poster hash: 0e753...4d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny bil for ca 1mnd siden, jeg og selger skrev salgsmelding på vegvesenets nettsider. Synes å huske andet sto noe der om at jeg kunne kjøre bilen hjem og til vegvesenet for å fullføre registreringen, men husker ikke nøyaktig hva det sto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...