Gå til innhold

Nyttig og hyggelig gave til nybakt mor!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av mine bestevenninder venter barn om en måned og jeg har aldri vært borti dette før så trenger hjelp!

Er det vanlig å ta med seg blomster når barnet er født? Tilbyr man seg å komme til sykehuset, eller lar man hun få ro og kommer hjem til hun når hun er klar?

Jeg har kjøpt en del babyklær, men har lyst til å gi noe nyttig til venninden min!
Tenker litt på noe olje eller kremer som passer for kropper som nettopp har vært gjennom fødsel (vet at mange får vondt i bena , noe som hjelper mot det for eksempel) , gavekort på massasjetime (har en nybakt mor tid til det?) , noe kjøkken eller baderomssaker som gjør det lettere å å gjøre ting med et barn på armen eller lignende? Altså noe som hun kan sette ordentlig pris på som er for HENNE og ikke bare til barnet, for alle gir jo gaver til barnet men glemmer moren har jeg inntrykk av.  Tar man med gave til barnefaren også? Er det foreksempel frekt å kjøpe ting som ørepropper? (da tenker jeg for å bedre livkvaliteten dems, når den ene trenger å sove og ikke bli vekket av barnet og barnestell) Jeg vil kjøpe noe nyttig som hun, evn de blir takknemmelig for som nybakte foreldre :)

Takknemmelig for alle tips! <3

Anonymous poster hash: f53fb...515
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Hva med en gavekurv med litt av hvert? En god skrubb, bodylotion, cookies og mørk sjokolade, duftlys, badeolje, hårkur etc? Massasjetime kan være vanskelig om hun skal fullamme. Alt det er jo noe både mor og far får glede av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en gavekurv med litt av hvert? En god skrubb, bodylotion, cookies og mørk sjokolade, duftlys, badeolje, hårkur etc? Massasjetime kan være vanskelig om hun skal fullamme. Alt det er jo noe både mor og far får glede av :)

Det hørtes jo fryktelig dyrt ut... Hårkur alene koster jo gjerne et par hundre kroner, samme med skrubb og bodylotion. Er student så har ikke veldig godt råd. Kan man kjøpe billige produkter fra dagligvare butikk til en sånn kurv eller blir det for dumt og bedre å kjøpe ett dyrt ordentlig produkt?

Anonymous poster hash: f53fb...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Det hørtes jo fryktelig dyrt ut... Hårkur alene koster jo gjerne et par hundre kroner, samme med skrubb og bodylotion. Er student så har ikke veldig godt råd. Kan man kjøpe billige produkter fra dagligvare butikk til en sånn kurv eller blir det for dumt og bedre å kjøpe ett dyrt ordentlig produkt?  Anonymous poster hash: f53fb...515

Vita har ofte masse fine tilbud. Må jo ikke være skamdyre produkter og du trenger jo ikke å kjøpe alt :) Lys og sjokolade koster ikke så mye og så f.eks en god bodylotion som lukter godt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det tanken som teller så synes ikke du trenger kjøpe dyre ting du ikke har råd til å avse penger til:)

Stor forskjell i priser på bodylotion osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å få en kurv full av drittprodukter!! Da er det bedre å få en liten luksus-ting som man ikke ville unnet seg ellers.

Ellers er det snart vinter, hva med gode hansker/vanter til trilletur?

Anonymous poster hash: c42a3...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere ganger gitt termokoppene fra Contigo.

- Holder kaffen/teen varm lenge (kan gå lang tid mellom hver slurk når man har sånne små, samtidig er den kaffen utrolig nødvendig).

- Er selvlukkende/dryppsikker så ingen risiko for varmt søl pg. Det gjør også at de era zombietrøtt, klønete mor eller sm, nysgjerrige hender.

- Det gjør dem også fine å ta med på trilletur på litt ujevnt underlag (gjorde en bitter erfaring selv her, med vanlig termokopp og grusvei. Har mokkaflekker på stelleveska fortsatt)

- Har en form som gjør at den passer i det fleste koppholdere/vogn

- Fin design, fine farger

Jeg heller ofte mot å kjøpe sånt i stedet for velværeprodukter om jeg er usikker. Mange opplever at de ikke har tid til sånt den første tiden og uansett føler seg ganske ufreshe. Men det er selvfølgelig personavhengig.

Om hun er glad i mat, så er spekeskinke/pølse og myke oster alltid, ALLTID en god idé ;)

Anonymous poster hash: a8ee0...8f7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av barselbesøkene jeg satte mest pris på var når søsteren min kom, hun hadde med seg lunsj, favorittdrikka mi og kake. Så deilig når man nesten ikke tenker på å spise den første tida :)

blomster er ikke et must, men det er ganske koselig å få.

Ellers er ulik snacks som sjokolade, nøtter, frukt eller bær kanskje noe en nybakt mor setter pris på? Er ikke så dyrt heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave til far trenger du ikke synes jeg, i hvert fall ikke ørepropper :P

Kommer an på hvor nære dere er og hvilken form moren er om du skal besøke dem på sykehuset. De fleste er så kort tid på sykehuset, vi hadde mer enn nok med å bli kjent med babyen vår, få til amming og hvile litt. Bare si at hun får gi beskjed når hun vil ha besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er selvlukkende/dryppsikker så ingen risiko for varmt søl pg. Det gjør også at de era zombietrøtt, klønete mor eller sm, nysgjerrige hender.

Anonymous poster hash: a8ee0...8f7

Oi. Ble anonym og fikk merkelig skrivefeil.

- Er selvlukkende/dryppsikker så ingen risiko for varmt søl pga zombietrøtt, klønete mor eller små, nysgjerrige hender.

...skulle det stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn kopp tror jeg nesten jeg må kjøpe selv ;) lurt!

Jeg hadde ikke satt så veldig pris på velværeprodukter i form av bodylotion, dusjsåpe o.l., med mindre vedkommende kjenner meg nok til å vite hvilke produkter jeg liker. Det må ikke være dyrt og "eksklusivt", men mye av det som selges på Vita ville jeg aldri brukt. Men det kjenner du sikkert venninnen din godt nok til å vite om hun hadde likt en slik gave.

Spiselige gaver, god te, kaffe eller lignende hadde vært så mye mer praktisk her i hvert fall. Evt om besøket hadde tatt med lunsj om vi skulle treffes på formiddagen eller noe.

Gavekort hos frisøren man bruker, hudpleiesalong o.l. som ikke må brukes innen kort tid kan være en fin gave å gi mor. Det er ikke nødvendigvis det første man prioriterer å bruke penger på, så et gavekort kan jo hjelpe litt :) du kan jo lage en barnevaktbillett å legge ved, tilby deg å passe barnet hos dem eller trille en tur mens mor får litt egentid. Eventuelt gi en felles gave til foreldrene med gavekort på kinobilletter + tilbud om barnevakt?

Anonymous poster hash: ec443...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurv med frukt kanskje?
Druer og lettspiselig og sunn mat.

Husker jeg slei med å få i meg nok drikke og mat i begynnelsen da alt var nytt.

Anonymous poster hash: 48e7a...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også gaver som er i form av hjelp er gode gaver. Hva med ti timer gavekort på din tid, som kan brukes til husvask, trilletur, barnevakt eller handling?

Er også enig med de som foreslår mat. Kjøp med deg ingredienser og lag middag eller lunsj når du skal på besøk. Husk å vaske opp etterpå!

Anonymous poster hash: c42a3...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gode ammeinnlegg i ull og gulpekluter - det som før i tiden het gasbleier -er min standard gave til mor og barn,<br />mat kan bli feil fordi barna kan reagere forskjellig på det mor spiser, med mitt første barn som er et sommerbarn kunne jeg ikke spise leverpostei og friske jordbær uten at det hylgrining, med et av de andre kunne jeg ikke spise sjokolade uten at det ble grining så jeg har da funnet ammeinnlegg og gulpekluter som min gave for det kan det nesten ikke bli nok av

Anonymous poster hash: 42c30...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ammer - en ammekurv som er enkel å flytte rundt på, med ting som er kjekt å ha i nærheten mens hun ammer, som (stor!) vannflaske, Purelan/annen salve til såre ammepupper, noen ammeinnlegg, leppepomade og håndkrem, et blad eller en bok, et par gaskluter, kanskje noen kjeks eller energibarer osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gavepakke fra Burts Bees fra en venninne, og den ble veldig satt pris på! Produktene kunne også brukes på baby. Ellers hadde jeg mye vondt i muskler og ledd etter fødsel og mens jeg ammet, så hadde blitt veldig glad om jeg hadde fått en boks med Utrolig-salve! Dn store boksen er ganske dyr, men kremen er så drøy at en mindre boks varer lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...