Gå til innhold

Løfte taket

showgirl

Anbefalte innlegg

Er det noen som har løftet taket på huset slik at loftet kan innredes som feks tv-stue? Nå har vi kaldloft, men er såpass høyt at vi kan gå med hevet hode :wink: Men har lyst å få det høyere på den ene siden slik at vi kan innrede et rom der oppe.

Må man søke i kommunen om slikt ja? Nabovarsel osv?

Vet noen ca hva det koster å få ordnet taket slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må søke. Det varierer vel litt fra kommune til kommune hvordan dette gjøres, men jeg er ganske sikker på at alle krever en eller annen form for søknad.

En i familien min løftet taket og det ble visstnok ganske dyrt. Vet ikke HVOR dyrt, men det kommer jo også an på arealet og byggemåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi løftet taket på huset vårt for tre år siden. Vi måtte søke kommunen, men klarte oss med enkel melding og nabovarsel. Lag noen skisser om hva dere tenker dere og be om en forhåndskonferanse med saksbehandler, så får dere vite hva dere må gjøre videre. Det skal skrives referat fra konferansen.

Tror vårt arbeid kom på ca. 120.000,- for ny trapp, full isolering, oppløft av ca. halve taket på en side, fire nye vinduer, elektriske føringer, inndeling til et soverom og en loftstue med malte vegger og parkettgulv. Men vi hadde bra rabatter på all trelast mm. og svigerfar er snekker, så vi betalte så og si ingenting for arbeidet.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :-)

Skal sjekke litt rundt nå så får vi se om det blir et ekstra rom, har vært så kjekt,især når ungene har besøk,og man kan sende de opp en etg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...