Gå til innhold

Tull med postnord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I går fikk jeg en melding fra postnord, om at pakken min var kommet fram til butikken jeg skulle hente den i. I dag når jeg skulle hente den i butikken spør mannen som skal hente den på bakrommet om jeg er helt sikker på at jeg ikke har hentet den. Det står nemmelig i deres systemer at den har kommet til butikken, men nå er på vei til butikken igjen. De sa de skulle ringe meg om den dukket opp iløpet av dagen.

Har noen opplevd noe lignende? Litt frustrert her jeg sitter på vei hjem fra butikken igjen.

Anonymous poster hash: aafb9...552

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Postnord er noe dritt

• Liker 2
Skrevet

Det er alltid tull med Postnord. 

For en ukes tid siden bestilte jeg ei bukse fra en nettbutikk som bruker Postnord, de garanterte levering på to dager, så jeg ringte for å sjekke hvor buksa blir av. Det viste seg at Postnord har rotet bort hele containeren med leveranser. Akkurat som de gjorde i forrige uke, i følge kundeservice i nettbutkken. 

Har tidligere også fått samme beskjed som deg, at pakka mi allerede var levert ut. Det viste seg at sjåføren hadde glemt å legge igjen pakka mi i butikken, så da tok det noen dager ekstra.

Bestilte en pakke 3.desember før jul i fjor. Bestillingsfrist med garantert levering før jul var 17.desember i nettbutikken jeg handlet fra. 24.desember hadde Postnord fortsatt ikke klart å levere pakka, nettbutikken hadde sendt den to dager etter at jeg la inn bestilingen. Da hadde Postnord også klart å legge igjen pakka et sted den ikke skulle legges igjen. 

Det er virkelig bare rot med dem, og de er elendige på kundeservice. Aldri en beklagelse, alltid problemer.

Skrevet

Alltid tull med dem. Sist jeg bestilte noe som de skulle levere så fikk jeg beskjed om at pakken kunne hentes på et annet utleveringssted enn det jeg hadde satt opp da jeg bestilte. Da jeg kom for å hente var det ingen pakke der, så jeg gikk til utleveringssted nr. 2 der jeg egentlig ville pakken skulle komme. Men den var ikke der heller...

Vel hjemme sjekket jeg pakkesporingen og fant pakken i nabobygda...!

Klaget til PostNord og firmaet jeg hadde bestilt fra. Hørte ingenting fra PostNord den første uka, mens firmaet jeg bestilte fra fikk svar hos dem. Der fikk jeg høre at pakken ville bli sendt tilbake til det opprinnelige utleveringsstedet. 

Dermed ventet jeg  på ny hentemelding - som aldri kom. Det som imidlertid kom (etter en uke) var mail fra PostNord om at pakken nå var på vei tilbake til sentralen i nærmeste større by, for den var ikke hentet. Neivel? For det første var det enda ikke gått to uker siden den opprinnelige hentemeldingen kom, så jeg syntes det var vel tidlig. For det annet er det ikke så enkelt å hente en pakke som man ikke aner hvor befinner seg.

Jeg skrev en svært lite entusiastisk mail, og pakken kom omsider i retur.

Synes oppriktig talt de firmaene som benytter PostNord burde vurdere brevduer i stedet. De ville sannsynligvis finne veien med litt trening.

• Liker 1
Skrevet

Dessverre opplevd mye rot og surr med Postnord.Ikke fornøyd kunde her i gården

Pakker som forsvinner,som dukker opp et annet sted i Norge. Pakker som aldri blir sporet opp-svish borte..

eller store skader på pakker. post nord har MYE å rett opp i!

Skrevet

Aldri hatt noe plunder.

Anonymous poster hash: 85503...315
Skrevet

Jeg jobber i butikk som har postnord og for meg høres det ut som pakken har blitt levert til feil butikk og at de har levert pakken tilbake til sjåfør for å få den til riktig butikk. Mest sannsynlig dukker den opp i riktig butikk etter en dag eller to, men du kan ringe postnord (09300) også kan de se en mer nøyaktig sporing enn det du og butikken kan se:)

Skrevet

Eneste problemet jeg har hatt med Postnord er at de som leverer ut/tar imot pakkene i butikken ikke aner hva de driver med. Det er ikke noe system på hvilke pakker som skal leveres ut og hvilke som skal i retur. Fikk spørsmål om jeg ikke skulle ha den andre pakken min også da jeg hentet sist. Den andre pakken viste seg å være noe jeg hadde returnert ei uke tidligere... Og det stod tydelig merket retur på pakken.

Skrevet

Eneste problemet jeg har hatt med Postnord er at de som leverer ut/tar imot pakkene i butikken ikke aner hva de driver med. Det er ikke noe system på hvilke pakker som skal leveres ut og hvilke som skal i retur. Fikk spørsmål om jeg ikke skulle ha den andre pakken min også da jeg hentet sist. Den andre pakken viste seg å være noe jeg hadde returnert ei uke tidligere... Og det stod tydelig merket retur på pakken.

Det varierer nok litt fra butikk til butikk, for det er i utgangspunktet et system, selv om PostNord sitt er mye mindre oversiktlig enn Posten sitt. Problemet er nok at PostNord ikke krever samme opplæring på pakkesystemet som Posten gjør. Har håndtert begge deler. I Posten får en et grundig kurs, i PostNord får en ingenting.

Har flere ganger opplevd å måtte forklare den som skal levere ut pakken min/ta pakken min i retur hvordan en gjør det når jeg selv skal hente/returnere pakker.

Anonymous poster hash: 06ce1...b78

Skrevet

Har jobbet både i Posten og i butikk med utlevering for PostNord. Med tanke på hvor få pakker jeg håndterte fra PostNord kontra i Posten synes jeg det var helt svimlende mye rot og forsvunnede pakker og tull med PostNord. Jeg unngår de for enhver pris.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at pakken min var kommet til butikken min - i Oslo. Jeg bor i Bergen

Anonymous poster hash: 6cfd1...32e
Skrevet

Alltid tull med dem. Sist jeg bestilte noe som de skulle levere så fikk jeg beskjed om at pakken kunne hentes på et annet utleveringssted enn det jeg hadde satt opp da jeg bestilte. Da jeg kom for å hente var det ingen pakke der, så jeg gikk til utleveringssted nr. 2 der jeg egentlig ville pakken skulle komme. Men den var ikke der heller...

Vel hjemme sjekket jeg pakkesporingen og fant pakken i nabobygda...!

Klaget til PostNord og firmaet jeg hadde bestilt fra. Hørte ingenting fra PostNord den første uka, mens firmaet jeg bestilte fra fikk svar hos dem. Der fikk jeg høre at pakken ville bli sendt tilbake til det opprinnelige utleveringsstedet. 

Dermed ventet jeg  på ny hentemelding - som aldri kom. Det som imidlertid kom (etter en uke) var mail fra PostNord om at pakken nå var på vei tilbake til sentralen i nærmeste større by, for den var ikke hentet. Neivel? For det første var det enda ikke gått to uker siden den opprinnelige hentemeldingen kom, så jeg syntes det var vel tidlig. For det annet er det ikke så enkelt å hente en pakke som man ikke aner hvor befinner seg.

Jeg skrev en svært lite entusiastisk mail, og pakken kom omsider i retur.

Synes oppriktig talt de firmaene som benytter PostNord burde vurdere brevduer i stedet. De ville sannsynligvis finne veien med litt trening.

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Har opplevd akkurat det samme

Anonymous poster hash: 6cfd1...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...