Sola-90 Skrevet 14. august 2015 #1 Del Skrevet 14. august 2015 Hei Lurer på hvor lenger man bruker å "rape" barnet sitt? Gutten min er snart 6 mnd. Han har også fått atopisk eksem. Jeg vet at man ikke skal ha ull rett på kroppen. Men gjelder det all ull? Bambus ull og merino ull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #2 Del Skrevet 14. august 2015 Det med raping husker jeg ikke men iallefall frem til de er 3 mnd fordi da modnes tarmsystemet. Men husk at ikke alle babyer trenger å rapes, noen raper av seg selv eller fjerter ut lufta. Mens andre må rapes. Ang atopisk eksem så er det saueull de ikke skal ha, det et et stoff i saueull de reagerer på. Merino er en sauerase, så det kan de ikke bruke. Bambus er ikke ull, det er en plante, så det tåler de. Alpakkaull tåler de og da det er en kamel, jeg strikker og hekler med alpakka garn til sønnen min som har atopisk eksem. Husk at noen med atopisk eksem tåler faktisk ull. Mens noen er så allergiske at de får kraftig eksem etter bare en time med ull på seg. Det finnes klær med ull utenpå og f.eks bomull inni, noen tåler det og noen ikke. Sønnen min tåler ikke ull men får ikke kraftig eksem av det, men han får eksem av slike ullplagg med bomull inni. Om du vil kjøpe slike plagg så husk å sjekke sømmer ol. Sønnen min fikk i gave slike plagg fra Stormberg og det stod på merkelappen at de var laget for allergikere. Vel, utsiden av stoffet (altså ull) var brettet innover i alle sømmene og brettet innover på ermene, halskaten og kanten nederst. Så de var ikke allergivennelige. Nå babler jeg mye, men om barnet ditt ikke tåler ull så vær nøye med å ikke bruke det. Vi bruker kun ullsokker av sau om vinteren på sønnen vår og da utenpå andre sokker. Ellers så har han brukt noe bambus men jeg syns ikke at det er forskjell på bambus og bomull, men kanskje fordi han er så varmblodig. Vi bruker mye fleece. Unger overlever fint uten ull Anonymous poster hash: 79382...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola-90 Skrevet 14. august 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 14. august 2015 Tusen takk for et veldig fint svar ☺☺ Da skal jeg sjekke litt rundt ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå