Gå til innhold

Nå må disse barsel- mødrene gi seg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, enig! :)

Anonymous poster hash: 4bfc4...e38
  • Liker 4
Skrevet

Kan ikke tro dette er et generelt problem utenom i Oslo tydeligvis. Er selv i permisjon, og barselgruppen er på 5 stk. Har aldri møtt noen slik som det beskrives, så det må være noe lokalt.

Ikke opplevd 13 stk på cafe med barnevogn, skifting av bleier, skriking som ignoreres, presse seg gjennom fordi de har vogn.

Slike artikler med tilhørende kommentarer gjør at jeg føler jeg må gjemme meg i huset, for ute er jeg en plage. Går jeg(alene) med vogn og møter 2-3 uten på rad kan jeg love deg de IKKE gå bak hverandre slik en gjør når en møtes på smal sti. Neida, ut i veien med meg....

Slike mennesker er slik uansett. Vognen og babyen gjør dem bare mer synlige!

Anonymous poster hash: 32e27...353

• Liker 3
Skrevet

Kjære vene, har dere ikke forstått at 99 % av alle barnevognstrillere med perfekte barn, perfekte kropper og som kan og vet alt om svangerskap, barseltid og barn blir sånn? Verst er de som førstegangs, senere blir de litt mer avslipt.

Anonymous poster hash: 996d9...021

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner ingenting, hvor hen er den her barnevognmafiaen som ikke tar hensyn?

Skrevet

Mulig det er et problem i større byer, men i min kommune har jeg aldri sett noe slikt.

Nå var ikke jeg i barselgruppe hverken med hun som er født i -12 eller -14, men jeg var på kafé fordi...

Har aldri sett noen som blokkerer med barnevogner, skifter bleier ved bordet (!!) eller sitter på timesvis uten å kjøpe noe.

De eneste som sitter på timesvis, og går ut og inn for å røyke er en fast gjeng på ca 15 stk "bomser" i forskjellig alder.

Og diskusjonen om amming orker jeg ikke å gå inn på en gang... Om man ikke skjønner at en baby må få mat/drikke når den er tørst/sulten, så er det jo noe galt en plass...

Anonymous poster hash: 96165...6b2

Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

"Jeg er ikke slik, og jeg har heller aldri sett noen andre som er slik, derfor er det heller ikke et problem"?

Det er dessverre slik jeg leser enkelte av svarene her inne.

Denne kaféeieren (og flere andre) opplever dette.

Hans erfaring er at oppførselen til noen av de kundene som benytter hans kafé skaper et problem for ham, er det da ikke realt å prøve å løse problemet ved å gi beskjed og foreslå en løsning?

Endret av Sprettballen
Skrevet

Jeg skjønner ingenting, hvor hen er den her barnevognmafiaen som ikke tar hensyn?

Ta deg en tur, på et kjøpesenter med kafe, gjerne en sånn kafe der du må gå gjennom kafeen for å kommer "rundturen rundt" på kjlpesenteret. Legg turen til et sted mellom klokken 11 og 13 på en helt ordinær ukedag. Trenger du en søskenvogn, kan du få låne vår,du kommer neppe gjennom kafeen med den. På bordet med 8 til 12 barselkvinner vil de fres til deg om du sier noe fordi du ikke kommer forbi vognparken deres. For du er temmelig dum, i deres øyne, fordi du har vogn som er dobbelt så bred som deres.

Eller en tur inn i en heis, til samme klokkeslett. Du blokkerer hele heisen med dobbel vogn, slik at ikke en av dem kommer ned eller opp. Du er temmelig dum fordi de mener du med dobbelvogn bør holde deg hjemme eller vente til hele vognparaden deres har kommet de de skal, først. Da kan du få reise med heisen.

Dette er dagligdags. Nei, vi er ikke på barseltreff, av grunner de som har lest om oss her på forumet før, kjenner.

• Liker 8
Skrevet

Ta deg en tur, på et kjøpesenter med kafe, gjerne en sånn kafe der du må gå gjennom kafeen for å kommer "rundturen rundt" på kjlpesenteret. Legg turen til et sted mellom klokken 11 og 13 på en helt ordinær ukedag. Trenger du en søskenvogn, kan du få låne vår,du kommer neppe gjennom kafeen med den. På bordet med 8 til 12 barselkvinner vil de fres til deg om du sier noe fordi du ikke kommer forbi vognparken deres. For du er temmelig dum, i deres øyne, fordi du har vogn som er dobbelt så bred som deres.

Eller en tur inn i en heis, til samme klokkeslett. Du blokkerer hele heisen med dobbel vogn, slik at ikke en av dem kommer ned eller opp. Du er temmelig dum fordi de mener du med dobbelvogn bør holde deg hjemme eller vente til hele vognparaden deres har kommet de de skal, først. Da kan du få reise med heisen.

Dette er dagligdags. Nei, vi er ikke på barseltreff, av grunner de som har lest om oss her på forumet før, kjenner.

Jeg ser faktisk ikke problemet med at de sitter på kafe om formiddagene. Det er bra at damer med småbarn har overskudd til det. 

Skrevet

Jeg ser faktisk ikke problemet med at de sitter på kafe om formiddagene. Det er bra at damer med småbarn har overskudd til det. 

Hvor mye overskudd trenger man for å sitte på røven på en kafé? :klo:

Poenget er at disse damene har en tendens til å ta over halve lokalet. Jeg bor midt imellom to store byer, og har opplevd det der stadig vekk, om jeg går på kafé midt på en hverdag. Barnevognene blokkerer overalt, og man får ikke ørens lyd for bare barneskrik. Andre gjester velger å snu i døra, og kaféen taper penger. Barselmødrene sitter der med sin kaffelatte, og de sitter mye lenger enn andre kafégjester, fordi de har så mye å prate om.

Jeg synes det er flott med barselgrupper, og at de har masse å prate om, men kan de ikke møtes andre steder? Hjemme hos hverandre? I parken eller på lekeplassen, når det er varmt nok?

Da jeg hadde babyer, møttes vi gjerne hjemme hos hverandre om vi skulle på barseltreff, men jeg bodde da også lite sted, hvor avstandene ikke var store. Hjemme i egen stue kunne vi legge ungene på gulvet, og da de ble store nok til å krabbe, så kunne de gjøre det også. Og stabbe rundt i stua da de ble store nok til dét. Trygt og utviklende for barna, og vi mamma'er slapp å tenke på at vi ble "for mye" for noen. 

Anonymous poster hash: 2cebd...7dc

• Liker 12
Skrevet

Hvor mye overskudd trenger man for å sitte på røven på en kafé? :klo:

Anonymous poster hash: 2cebd...7dc

Er man sliten og har ansvaret for en baby, så kan jeg tenke meg at det kle på seg og se normalt presentabel ut for å være sosial på kafe ikke er en prioritering. Kanskje vil de ikke en gang ha tid til en dusj på formiddagen pga baby krever all oppmerksomhet og når baby sover så vil de kanskje legg seg nedpå sofaen istedet for å treffe folk. Ergo så skal vi være gade for at kvinner som har ansvar for baby er iform til å være sosiale.

Skrevet

Problemet du ikke klarer å se, er at det ikke er greit at store grupper med 10+ babymødre, tar seg til rette med såkalte babytreff på små kaféer uten å avklare det med eieren først. De parkerer barnevognene sine som tar opp veldig mye plass, de tar opp nesten alle sitteplasser i lokalet uten at de faktisk kjøper noe mat der, og tar seg til rette med å skifte bleier på bordene. Det er respektløst, selv hvis det bare er, la oss si, fem av disse mødrene framfor 13 på samme tid. Man burde i det minste ha vett nok til å ringe for å reservere bord, og for å legge igjen penger ved å bestille noe mat eller drikke.

Anonymous poster hash: 9687b...697

• Liker 18
Skrevet

Er man sliten og har ansvaret for en baby, så kan jeg tenke meg at det kle på seg og se normalt presentabel ut for å være sosial på kafe ikke er en prioritering. Kanskje vil de ikke en gang ha tid til en dusj på formiddagen pga baby krever all oppmerksomhet og når baby sover så vil de kanskje legg seg nedpå sofaen istedet for å treffe folk. Ergo så skal vi være gade for at kvinner som har ansvar for baby er iform til å være sosiale.

Du har kanskje ikke barn, du?

• Liker 1
Skrevet

Mulig det er et problem i større byer, men i min kommune har jeg aldri sett noe slikt.

Nå var ikke jeg i barselgruppe hverken med hun som er født i -12 eller -14, men jeg var på kafé fordi...

Har aldri sett noen som blokkerer med barnevogner, skifter bleier ved bordet (!!) eller sitter på timesvis uten å kjøpe noe.

De eneste som sitter på timesvis, og går ut og inn for å røyke er en fast gjeng på ca 15 stk "bomser" i forskjellig alder.

Og diskusjonen om amming orker jeg ikke å gå inn på en gang... Om man ikke skjønner at en baby må få mat/drikke når den er tørst/sulten, så er det jo noe galt en plass...

Anonymous poster hash: 96165...6b2

Joda alle skjønner at barnet må ha mat og er tørst- men behøver man å "flashe" med puppen på offentlig sted?

Anonymous poster hash: 75838...743

• Liker 8
Skrevet

Har du?

Når jeg er sliten og trøtt etter dårlige netter så har jeg mer enn nok med å være hjemme og prøve å holde huset sånn høvelig ok.

Så de dagene jeg er på kafé, som for øvrig ikke er så ofte, så er jeg opplagt. Så jeg er helt enig i akkurat det, med at mødre på kafé gjerne er opplagt og har overskudd.

Når det er sagt, så har jeg aldri selv opplevd denne barnevognmafian. De mødrene som er på kafé, er gjerne bare 2-3 stk per "gruppe", og aldri har jeg sett noen skifte på bordet eller bryte seg fram. Ikke gjør jeg det selv heller.

• Liker 2
Skrevet

Problemet du ikke klarer å se, er at det ikke er greit at store grupper med 10+ babymødre, tar seg til rette med såkalte babytreff på små kaféer uten å avklare det med eieren først. De parkerer barnevognene sine som tar opp veldig mye plass, de tar opp nesten alle sitteplasser i lokalet uten at de faktisk kjøper noe mat der, og tar seg til rette med å skifte bleier på bordene. Det er respektløst, selv hvis det bare er, la oss si, fem av disse mødrene framfor 13 på samme tid. Man burde i det minste ha vett nok til å ringe for å reservere bord, og for å legge igjen penger ved å bestille noe mat eller drikke.

Det er sikkert noen mødre som gjør sånn som det der, men jeg nekter å gå med på at de utgjør majoriteten av norske småbarnsmødre.

Skrevet

Er det faktisk barselgrupper som bruker cafebordet som stelle bord og legger igjen bæsjebleier under bordet på gulvet?????????????? Noen skulle gnidd den bæsjableia i trynet dems og bombardert postkassa og dørmatta dems, gjerne kjøkkenbordet dems også, med bæsjende rumenere så skulle de få kjent på hvor udelikat det var. Er det MULIG???!?!!!!

Og ja, barselgrupper og mange mødre tar helt av. Er det liten plass til barnevogna så er cafeen diskriminerende mot mødre , er det ikke stellerom på mc donalds så henger de ut mc donalds ja det var bare to dårlige eksempler men jeg blir så oppgitt at jeg ikke orker å skrive mer. Sånne mødre gjør at andre av oss ikke engang får lyst til å få barn bare fordi man blir assosiert med sånne som dem!

Anonymous poster hash: b8450...b38
  • Liker 7
Skrevet

Nei, jeg har ikke barn, men jeg har heller ikke vondt i ræva pga at damer med baby er på cafe. 

Skrevet

Det står i artikkelen at kvinner skifter bleie på bordene og etterlater seg bæsjebleier under bordene! Altså hvem gjør sånt? Det går jo bare ikke an! 

At de blokkerer hele kaféen med vogner er heller ikke akseptabelt, det forstår jeg.

Jeg har to barn selv, men har da klart å oppføre meg som folk fordet og tatt hensyn.

Anonymous poster hash: 0a9fd...fff
  • Liker 5
Skrevet

Joda alle skjønner at barnet må ha mat og er tørst- men behøver man å "flashe" med puppen på offentlig sted?

Anonymous poster hash: 75838...743

Har sett masse ammende mødre på cafe, såg derimot aldri en pupp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...