AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Har slitt med sykdom i en periode nå og har ikke fått i meg nok mat. Jeg hadde i utgangspunkt ikke så mye å gå på så nå skal jeg gå opp de 5 kiloene jeg har mistet. Men jeg vil ikke at alt fettet skal legge seg på magen. Har lest at et høyt inntak av karbohydrater ved vektoppgang fører til økt insulinproduksjon og at fettet lagrer seg på magen. Vil det hjelpe om jeg har et mer proteinrike og fettrikt kosthold nå som jeg skal opp i vekt (skal selvfølgelig ikke droppe karbohydrater, men at det ekstra jeg må spise for å gå opp i vekt er mye proteiner og fett) Noen med erfaring ?Anonymous poster hash: 23494...299
Pringle Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Teorien om magefett er usikker. Man kan ikke punktslanke seg: hvor fettet legger seg er tildels genetisk bestemt, men vi kan stramme opp musklene ved styrkeøvelser, og det kan få midtpartiet til å bli smalere. Om vi i den vestlige verden har mer magefett nå fordi vi er mer fete, eller om det er en "overvekt" av fett på magen som ikke står i forhold til fettet ellers på kroppen, er uklart. Jeg er imot denne ideen om magefett, det virker på meg som skremselspropaganda. Mange folkeslag lever på en karbohydratrik diett og holder seg slanke og sunne. Jeg tror fordelingen av makronæringsstoffer (fett, karbohydrat og protein) ikke har så mye å si, det er dog viktig at man får i seg det man trenger av alle næringsstoffer. Mange får bedre helse av å redusere karbohydratinntak - det kan virke som om reduksjonen av karbohydrat er løsningen, men jeg tror det bare er en "markør", man erstatter i virkeligheten næringsfattige karbohydratrike matvarer med mer næringsrike protein- og fettrike matvarer. En variert diett med mest mulig naturlig mat tror jeg er det beste for oss mennesker. Akkurat hva du skal spise, er opp til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå