Gå til innhold

Komplisert spm i forhold til fri ifm barnehagetilvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette blir feil forum, men jeg prøver og ser om noen har erfaring med dette her: Vi har hatt bhg-tilvenning denne uka, og faren og jeg har delt på denne. Jg ba derfor arbeidsgiver om å få dele opp dagene og heller ta flere korte dager enn to hele (vi har rett på to dager med lønn). Jeg har en super arbeidsgiver, så det var null problem. Så kommer spm: Jeg har 80% stilling, noe som tilsvarer 30-timers arbeidsuke. Denne uka har jeg vært 19 timer på jobb, altså brukt 11 timer på bhg-tilvenning. Da skulle jeg egentlig hatt 4 timer tilgode iom at egentlig har rett på to dager med lønn. MEN: Det blir vel egentlig litt feil av meg å kreve to fulle dager fri når jeg jobber 80%, eller? Da bør jeg kanskje heller tenke at jeg har 12 timer å bruke på tilvenning (altså to arb.dager a 6 timer siden det tilsvarer stillingsprosenten min)? Det er jo fordelaktig for meg å regne 15 timer, for da kan jeg hente tidlig flere dager i neste uke uten å bruke avspasering, men jeg vil være ærlig også. Noen som har tanker omkring dette? Kan selvf. spørre arbeidsgiver, men de er så fleksible at jeg er redd det er jeg som vil framstå som et skikkelig petimeter her 😄😄😄.

Anonymous poster hash: 002e6...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avgjørende er hvordan du arbeider. Jobber du 5 dager redusert tid, eller fire dagers uke?

Dette blir som ferieberegning ved redusert stilling.

Anonymous poster hash: 5701b...0d8

Skrevet

Jeg jobber korte dager, men har faktisk aldri fått med meg at det har noe å si for ferieberegning! Styrer det liksom selv samlende jeg er på jobb 30 timer hver uke...

Skrevet

SÅ LENGE jeg er på jobb 30 t hver uke.

Skrevet

Du har da rett på fri i forhold til to hele arbeidsdager i det antall timer dine hele arbeidsdager utgjør. Jobber du 6 timer pr dag har du rett på 12 timer barnehagetlvennings fri.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Du har da rett på fri i forhold til to hele arbeidsdager i det antall timer dine hele arbeidsdager utgjør. Jobber du 6 timer pr dag har du rett på 12 timer barnehagetlvennings fri.

Jepp. To dager vil si to av dine egne arbeidsdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...