Gå til innhold

Hva er ditt drømmehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Vi er på utskikk etter vårt nye hjem.

Vi er interesert i et hus som egentlig er litt for lite for oss men i og med kjelleren ikke er innredet er det mulig å få større plass.

Huset har stort kjøkken med åpen kjøkken løsning til stue, gjestetoalett og gang nede. Oppe er de to soverom og bad med vaskerom.

Det jeg tenker på er hva andre tenker på som sitt drømmehjem? Hva er praktisk greit og lurt å ha?

Hvis mulig ville jeg hatt inredet kjelleren med: kjellerstue, to soverom, et bad, boder og praktisk grov-inngang for sorpitte barneklær. Lett tilgjengelig til klestativ i hage osv.

Hjelp meg gjerne. Jeg ønsker egentlig vaskerom for seg selv, og soverom nede, hva tenker dere? Hvordan er deres hus og planløysning? Hva liker dere og hva liker dere ikke?

Anonymous poster hash: 685e6...751

Videoannonse
Annonse
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg bor i min drømmebolig nå. 

For meg er de tre viktigste faktorene:

1. beliggenhet
  2. beliggenhet 
  3. beliggenhet

God utsikt og sjøen like utenfor stuevinduet er drømmen min som er blitt til virkelighet. 

Jeg bor alene, mine barn er voksne og flyttet hjemmefra så derfor er min drømmebolig en helt annen nå enn da jeg var småbarnsmor. 

Synes huset du beskriver høres fint ut - og dersom dette er en plass dere ønsker å bo så er det ingen problem å innrede kjeller etterhvert som behovet melder seg. Det viktiste er at huset ligger på rett plass - det innvendige kan du alltid gjøre noe med. 

Skrevet

Jeg ville lett etter et hus med 3 soverom på et plan. Med to barn betyr kun to soverom i andre etasje at:

1) barna må sove alene i øveste etasje mens sover i kjelleren

2) et av barna må ha soverom alene i kjelleren mens resten av familien sover i andreetajse

3) barna må bo på samme rom

Alternativ 1 og 2 er ugunstige av flere årsaker. For det første er det greit å ha barna innen kort avstand om natten dersom de våkner osv, for det andre så er det enklere å redde familien ved brann dersom alle sover i samme etasje.

Alternativ 3 er jo ugunstig etter hvert som barna blir større.

Ellers så er jeg enig med brukeren over at beliggenhet er utrolig viktig, og jeg er enig med deg i at vaskerom er utrolig kjekt.

Anonymous poster hash: 86fc4...eab
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville lett etter et hus med 3 soverom på et plan. Med to barn betyr kun to soverom i andre etasje at:1) barna må sove alene i øveste etasje mens sover i kjelleren2) et av barna må ha soverom alene i kjelleren mens resten av familien sover i andreetajse3) barna må bo på samme romAlternativ 1 og 2 er ugunstige av flere årsaker. For det første er det greit å ha barna innen kort avstand om natten dersom de våkner osv, for det andre så er det enklere å redde familien ved brann dersom alle sover i samme etasje.Alternativ 3 er jo ugunstig etter hvert som barna blir større. Ellers så er jeg enig med brukeren over at beliggenhet er utrolig viktig, og jeg er enig med deg i at vaskerom er utrolig kjekt. Anonymous poster hash: 86fc4...eab

Huff!! Du har så rett!!

Det ble litt blandene følelser nå.

Skrevet

Det viktigste for meg nå hadde vært:

-Kort vei fra ytterdør til kjøkkeninngang ( her vi bor nå er dette i to forskjellige etasjer, langt å bære varer).

-To toaletter, ikke nødvendigvis to bad. Helst en herredo og en damedo ;)

-Boder/loft/vaskerom.

-Praktisk entre.

-Romslige garderobeskap på alle soverom.

-Soverom uten tilknytning til entre så man slipper at gjester ser rett inn på et rotete rom.

Anonymous poster hash: bc816...d76
Skrevet

Ja Takk!AHUS_120629_0206_BESKUREN.jpg

• Liker 1
Skrevet

Hva er et drømmehus for dere med barn? :)

Mvh TS

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

tumblr_ln08dj9YE41qhxciro1_400.jpg

Selvfølgelig ville jeg ikke hatt den fargen.

Skrevet

Ja Takk!AHUS_120629_0206_BESKUREN.jpg

Lekkert! :)

Anonymous poster hash: b0133...4e2

Skrevet

Etter å ha bodd i forskjellige hus og hjem opp gjennom årene, vil jeg neste gang sørge for at huset vi kjøper har:

* lite innsyn (har en del nå og det er slitsomt å være på utstilling eller å måtte lukke oss inne bak gardiner)

* sett mer på flyten i rommene/feng shui (høres helt snålt ut, men jeg merker at det er flere prinsipper som f.eks. plassering av dører osv. som gjør mye for at jeg føler meg vel i et rom)

* sjekket at det var mulighet for å lufte på soverommene uten at man føler man utsetter seg for innbrudd

* at huset er godt lydisolert 

* at det er godt med uteboder og oppbevaring

* at det er enkelt å innrede en stue etter de ønsker og behov vi har

Anonymous poster hash: b0133...4e2
Skrevet

Jeg drømmer om et mindre funkishus ved sjøen med svært litevedlikeholdsarbeid, hater å male og klippe hekk/plen. Huset behøver ikke å være så stort, huset vi har i dag 320 kvm er alt for stort og det samler seg bare støv.

Mine viktigste ting er:

-god utsikt og beliggenhet

-romslig kjøkken

-egen tvstue

-2 bad, men de behøver ikke å være så store

-innebygde skap og garderober

-3-4 soverom, ikke mer!

-en flott uteplass til grilling og soling

Vi har forresten 2 barn, tror vi kommer til å kjøpe et nytt hus siden huset vårt er for stort og har for mye vedlikeholdsarbeid.

Anonymous poster hash: ac1fc...ded

Skrevet

Huset vi skal kjøpe er ingen mellomstasjon derfor må vi tilrettelegge forde mest praktiske hjemmet. Noe spesielt jeg synest er vanskelig..

Vil gjerne høre andres erfaringer og ønsker Når de Kommer til bolig. Her kan vi også lære mye av hverandre! Med teksten jeg skrev i første innlegg er jeg litt skepdisk til baderommet i andre et. Vaskerom på bade uten noe dør. Det er noe jeg ikke liker i de hele tatt, men ellers er jo boligen super fin med beliggenhet og innvendig syn. Spørsmålet er om det er mulig å innrede kjelleren, om huset er for fuktig i under et, kan vi ikke bo der grunnet astma på meg. Men de mest praktiske nede vil være: vaskerom med utgang til hage, bad, tilrettelagt grov ingang for arbeidsklær og sorpitte dresser osv. Soverom og kjellerstue.

Hva er det mest praktiske rommet du har? Hvordan er de i rommet? Jeg elsker praktiske rom tilrettelagt for eier ikke for finhetens skyld. Kom med dine tanker og erfaringer :)

Skrevet

Mitt drømmehus: 

ca 150 m2, over to plan. I tillegg garasje og utebod.

Inngang i første etasje med stor entre, gjestetoalett, inngang til stue og kjøkken. Trapp opp til andre: fire store soverom, bod + romslig bad m/vaskerom. Skyvedører mellom vaskerom og bad. Da blir det kort vei for skittentøyet, og man kan stenge av vaskeromsdelen uten å bruke mye plass på det.

Jeg har noe av dette i dag, og er særlig fornøyd med å ha soverommene i overetasjen, sånn at rotet der ikke forstyrrer; det holder å rydde en gang i uka, i forbindelse med vasking. Ellers er jeg fornøyd med å ha åpen kjøkkenløsning der kjøkkenbordet også er spisebord som kan trekkes ut til mange gjester.

Anonymous poster hash: 1a86d...718
Skrevet

150 kvadrat på et plan.

Baderom med vindu. Bod innenfor vindfang.

Soverom i egen gang med dør.

Der skal det også være et bad.

Vinkelstue. Eget tvrom

Liten hage. Kun noen bed,resten helårsgrønt.

Kort vei til buss.

Beliggenhet.

Har 150 kvadrat på 2 etasjer nå.

Liten lagringsmulighet

Anonymous poster hash: 98102...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...