AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Hvor mange dater kan dere ha med en dame før dere selv kan finne på å ta opp "hva skjer med oss" spørsmålet? Altså om man er i ferd med å bli kjærester eller eksklusive? Anonymous poster hash: e1044...dce
Gjest Overrasket Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Haha, etter å lest noen datingtråder på KG skjønner jeg at jeg ikke forstår norske damer så godt. Da jeg var yngre, i den tiden av livet da verdier og synspunkt på dating ble formet hos meg, bodde jeg i Frankrike. Og jeg ble veldig formet av franske kvinner, da. I Frankrike er det ikke noe "prat". Det er ikke en "avtale om å være ekslusive". Akkurat dét står for meg som et veldig amerikansk konsept. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg dro til USA. Franske kvinner gjør seg opp en mening veldig raskt om hvor interesserte de er. Så det gjelder å ikke ligge på latsiden, og gjøre de rette tingene raskt. Menn kan ikke være for unnvikende og kjedelige. Ikke kvinner heller, for den saks skyld. Og kysser du en fransk kvinne, ja da er det underforstått at dere ER "eksklusive". Noen gammeldagse ting henger igjen. Sånn som i tråden om hvem som betaler på første date. Mannen betaler er hovedregelen. Så der har du meg og mitt syn. Det kan bli litt vanskelig å date norske damer, skjønner jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Nå har jeg vært i et forhold i ti år, siden jeg var 25, men da jeg ig min samboer datet, tok jeg da det for gitt at vi var eksklusive! Synes dette jeg leser om her på kg om å ha sex med flere dater over sme tidsperiode virker rimelig sært. Ukoselig.Anonymous poster hash: 7b45c...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Men når tenkte dere det var greit å snakke om "veien videre"? Ikke kun om dere er eksklusive.Anonymous poster hash: e1044...dce
Hapa Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 De fleste kvinner forventer at menn tar initiativ til kontakt og inviterer til første date. De fleste menn forventer at det er kvinner som tar initiativ til den "hvor står vi" samtalen. Hvis du venter på at mannen skal ta initiativ til den samtalen må du nok vente lenge... (generalisering, jeg veit det, men stort sett er det slik) 3
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Hvor mange dater kan dere ha med en dame før dere selv kan finne på å ta opp "hva skjer med oss" spørsmålet? Altså om man er i ferd med å bli kjærester eller eksklusive?Anonymous poster hash: e1044...dce Jeg pleier å presisere mellom første eller tredje daten at jeg kun dater ei dame av gangen. For min del er dette det mest ryddige. Jeg synes og det er greit å si fra, så hun vet hvor hun har meg. Når det gjelder praten om å bli eksklusive, så ser jeg ikke nødvendigheten i å ha den. Det er vel noe som kommer av seg selv, og for meg er det en forutsetning at man ikke driver med flere på en gang. Jeg dømmer ikke andre som foretrekker å date flere, bare så det er nevnt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Hvor mange dater kan dere ha med en dame før dere selv kan finne på å ta opp "hva skjer med oss" spørsmålet? Altså om man er i ferd med å bli kjærester eller eksklusive?Anonymous poster hash: e1044...dce Er ikke mulig å gi noe entydig svar på dette.Menn er like forskjellige som kvinner. EKSEMPEL 1: Vi møttes på byen og fant kjapt tonen.Etter 2-3 treff spurte han meg rett ut om vi skulle være kjærester fra nå av.Dette har også andre menn gjort.Innen 5 dates vil jeg si de fleste har spurt. EKSEMPEL 2: En mann jeg hadde pratet med i 2 uker på nettet inviterte meg på kaffedate.Han gjorde det allerede der klart at han ville slette profilen sin nå som han hadde møtt meg.Han begynte også å prate om familien sin veldig mye,og på date nr.2 kom det frem at "Vi" skulle overta morens hus når hun senere ville ha en enklere leilighet.Jeg fikk sjokk og takket for meg. Anonymous poster hash: 5bf5a...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 De fleste kvinner forventer at menn tar initiativ til kontakt og inviterer til første date. De fleste menn forventer at det er kvinner som tar initiativ til den "hvor står vi" samtalen. Hvis du venter på at mannen skal ta initiativ til den samtalen må du nok vente lenge... (generalisering, jeg veit det, men stort sett er det slik) Dette. Det er en ganske vanlig dynamikk her - kvinner holder 'porten' til sex, og menn holder 'porten' til monogami. Og den andre presser på for at disse tingene skal skje. Betyr ikke at det alltid er slik eller at det er noen slags fasit - bare at det vanligvis er slik utifra menn og kvinners behov. Ellers er jeg enige med flere over at eksklusivitet er noe som for mange bare skjer. Ettersom man blir mer og mer involvert blir man en del av hverandres hverdag. Og hvis man ikke kan treffe vedkommende fordi man har en date med en annen kommer man jo til et avklaringspunkt - enten si ifra eller lyve. Man trenger ikke alltid å ha "er vi sammen" praten heller. Når han introduserer deg som partneren sin til venner og familie vet du jo hvordan det ligger an. Mange av disse spm. er typiske for kvinner som dater menn som ikke er like interessert som de er i dem. I det hele tatt er det ganske åpenbart om en mann er forelsket i deg og vil ha bare deg. Anonymous poster hash: 9c504...f56
Nevian Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 Jeg prøver meg vanligvis på noe kyssing etter det andre møtet, men hvis det blir avvist så vil jeg begynne å spørre hva som skjer kanskje etter den fjerde daten. 1
Okapi Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Jeg er litt på linje med franskmannen over. Hvis det ser ut til å være gjensidig interesse der lar jeg andre mulige være. Ser ikke noe behov for en samtale om det.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 De fleste kvinner forventer at menn tar initiativ til kontakt og inviterer til første date. De fleste menn forventer at det er kvinner som tar initiativ til den "hvor står vi" samtalen. Hvis du venter på at mannen skal ta initiativ til den samtalen må du nok vente lenge... (generalisering, jeg veit det, men stort sett er det slik) For å være helt ærlig, har jeg som kvinne KUN dårlige erfaringer med å ta opp den "hvor står vi" samtalen, Selv med menn jeg fra min side har vært eksklusiv med leeeenge. I guess I'll always be "the other woman". Har helt sikkert gått glipp av å "låse" noen forhold i ettertid, fordi jeg har unngått til aller største grad å ta det opp i frykt for å skremme han vekk. Bla. var det dumpegrunn fra en mann jeg datet i fjor. Han syntes jeg var for dårlig til å vise andre at vi var eksklusive og at jeg aldri luftet følelsene mine for han men ikke så rart da når man bare har blitt latterliggjort av å gjøre det tidligere. Anonymous poster hash: 60b6d...74c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Dette. Det er en ganske vanlig dynamikk her - kvinner holder 'porten' til sex, og menn holder 'porten' til monogami. Og den andre presser på for at disse tingene skal skje. Betyr ikke at det alltid er slik eller at det er noen slags fasit - bare at det vanligvis er slik utifra menn og kvinners behov. Ellers er jeg enige med flere over at eksklusivitet er noe som for mange bare skjer. Ettersom man blir mer og mer involvert blir man en del av hverandres hverdag. Og hvis man ikke kan treffe vedkommende fordi man har en date med en annen kommer man jo til et avklaringspunkt - enten si ifra eller lyve. Man trenger ikke alltid å ha "er vi sammen" praten heller. Når han introduserer deg som partneren sin til venner og familie vet du jo hvordan det ligger an.Mange av disse spm. er typiske for kvinner som dater menn som ikke er like interessert som de er i dem. I det hele tatt er det ganske åpenbart om en mann er forelsket i deg og vil ha bare deg.Anonymous poster hash: 9c504...f56 Jeg foreslår at menn slutter å ta initiativ til å treffes hvis de ikke er interesserte.. Anonymous poster hash: e1044...dce 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #13 Skrevet 14. august 2015 Jeg foreslår at menn slutter å ta initiativ til å treffes hvis de ikke er interesserte..Anonymous poster hash: e1044...dce Tar menn som ikke er interesserte initiativ da? Anonymous poster hash: 54d63...17f
Gjest BethD Skrevet 14. august 2015 #14 Skrevet 14. august 2015 Tar menn som ikke er interesserte initiativ da? Anonymous poster hash: 54d63...17f Har ikke jeg opplevd vertfall...
Gjest made4u Skrevet 14. august 2015 #15 Skrevet 14. august 2015 Hvor mange dater kan dere ha med en dame før dere selv kan finne på å ta opp "hva skjer med oss" spørsmålet? Altså om man er i ferd med å bli kjærester eller eksklusive?Anonymous poster hash: e1044...dce Aldri vært borti problemstillingen, så jeg vet ikke... Alltid vært veldig klart hvilken vei det har gått når jeg har hatt noe på gang med jenter, spørsmål som dette har derfor aldri vært nødvendig...
guttemann Skrevet 14. august 2015 #16 Skrevet 14. august 2015 Hvor mange dater kan dere ha med en dame før dere selv kan finne på å ta opp "hva skjer med oss" spørsmålet? Altså om man er i ferd med å bli kjærester eller eksklusive? Anonymous poster hash: e1044...dce Eksklusivitetspraten tas samtidig med slippe kondom-praten sånn ca. rundt andre date. Uaktuelt å ha ubeskyttet sex med noen som ligger med flere. Hva er vi-praten kan fint vente til date nr. 40, eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #17 Skrevet 14. august 2015 Tar menn som ikke er interesserte initiativ da? Anonymous poster hash: 54d63...17f Ja til sex så. Anonymous poster hash: 60b6d...74c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #18 Skrevet 14. august 2015 Eksklusivitetspraten tas samtidig med slippe kondom-praten sånn ca. rundt andre date. Uaktuelt å ha ubeskyttet sex med noen som ligger med flere. Hva er vi-praten kan fint vente til date nr. 40, eller noe sånt. Mener du at du ikke bruker kondom mer enn på det første eller andre ligget og tvinger henne til å starte på hormonfortsyrrende p-piller før du engang kjenner henne noe særlig godt? Anonymous poster hash: 60b6d...74c
guttemann Skrevet 14. august 2015 #19 Skrevet 14. august 2015 Mener du at du ikke bruker kondom mer enn på det første eller andre ligget og tvinger henne til å starte på hormonfortsyrrende p-piller før du engang kjenner henne noe særlig godt?Anonymous poster hash: 60b6d...74c Ja, jeg lenker henne fast og kjører p-piller ned i gapet hennes! Jeez. Voksenopplæring: Det finnes alternativer til p-piller. Det er få som blir plaget av hormonene i p-ring og hormonspiral. Pasta er et annet mildere alternativ til p-piller og i tillegg til disse tre "snille" hormonalterativene har du kobberspiral som er helt uten. Også er det selvfølgelig veldig mange som går på p-piller og synes det er enkelt og greit og uproblematisk. De fleste damer i min aktuelle aldersgruppe går faktisk på prevensjon fra før i tillegg. Kondompraten handler derfor først og fremst om man er frisk/har testet seg, og dater noen andre for tiden. Det kan godt hende det er hun som tar initiativet til den også. Jeg burde kanskje skrevet andre overnattingsbesøk med date i stedet for sex, men med de siste jentene har det vært det samme. Det varierer selvfølgelig når det er naturlig å ta det opp, det ser man an. 1
Gjest Godjente Skrevet 14. august 2015 #20 Skrevet 14. august 2015 Den praten tror jeg aldri at jeg har tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå