Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tenalady
Skrevet

Hei,

Vi er i gang med prøvingen. Noen andre med endo som prøver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, jeg har endo og vi er nettopp i gang med prøving :)

Jeg har hatt lap på en cyste på eggstokk, og kan virke som jeg må fjerne enda en... Heldigvis ingen smerter ifbm endo da. Er veldig redd det skal bli vanskeligere å bli gravid med endo kjenner jeg, har bare prøvd aktivt i to pp, men blir negativ hver gang det ikke har klaffet...

Har i tillegg lange sykluser, siste nå var på over 45(!) dager, de andre har vært 33-37. Så jeg mistenker at jeg har pco(s) også. Skal jammen ikke være bare enkelt! :)

Hva slags endo har du?

Anonymous poster hash: 1f900...a02
Skrevet

Hei, jeg var hos gyn i går og han nevnte at det kan være at jeg har endometriose. Jeg har kraftig mens i 2 -3 dager og medfølgende kraftige smerter. Men mitt spm er.. kan det hende at det bare er kraftig mens og mensensmerter? det trenger nødvendigvis ikke å være endo? Jeg skal tilbake i oktober å ta prøver, så jeg får nok svar etter det, men i mellomtiden ble jeg bare litt nysgjerrig. Ett annet spm er hva gjør dere mot smertene? nå som vi prøver å bli gravide tar jeg ikke ibux eller naproxen, og jeg blir helt satt ut av smertene som kommer og går. Jeg trener mye og jeg kan ikke si jeg synes det hjelper. jeg har og en jobb hvor jeg står mye, men når jeg har de værste smertene må jeg sette meg ned. 

Skrevet

Endometriose kan kun påvises ved lapraskopi. Man kan ha store smerter uten at man har det.  

Anonymous poster hash: bca89...d1c
  • Liker 1
Skrevet

Hei!

Meg som skrev som nr to, som har endo uten smerter. tenker at det absolutt ikke er sikkert det er endo du har, men at smerter ofte kan være en indikasjon på at man har endo. Jeg tenker at du evt kn bli bedre dersom de fjerner endovev/cyster OM det er det du har?

I tillegg har jeg lest tlitt på nett om kosthold som anbefales ved endo. Kutte rødt kjøtt, melkeprodukter.. Husker ikke alt, men kan kanksje google og se?

Synes du skal mase på å få tatt en lap, så de kan finne ut av det :)

Anonymous poster hash: 1f900...a02
Skrevet

Takk for svar. Han gynoen nevnte det bare for meg og forklarte hva det var. Jeg er under utredning, så han finner nok ut av det :) men er jo typisk at man kommer på alle spm etter timen er ferdig :P

Skrevet

Skriv ned spørsmål på en lapp før timen.

Ved uttalt endo og MR gjort etter endometioseprotokoll er det mulig å påvise endometriose.

Anonymous poster hash: 4a051...2d2

Skrevet

Skriv ned spørsmål på en lapp før timen.

Ved uttalt endo og MR gjort etter endometioseprotokoll er det mulig å påvise endometriose.

Anonymous poster hash: 4a051...2d2

Takk men dette vet jeg

• 2 uker senere...
Gjest tenalady
Skrevet

Hvordan går det med dere her inne? :) Noen som ikke er førstegangsprøvere med endo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...