Gå til innhold

Produkter mot tåfis!? Fyttihelvete! Haster litt!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes det noen BRA produkter som hjelper mot tåfis hos gutta?
Det lukter seriøst tåfis i hele den knøttlille gangen min!

Hva heter tåfis på engelsk?

Finnes noen bra produkter på ebay? Evt i norske butikker?

Tenker som kan smøres på han, og ikke i skoene liksom, med mindre det gjør at han lukter mindre også da.

og NEI! Fotbad er ikke et alternativ da han ikke gidder å ta det hver dag etter jobb!

Endret av Teardrop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skift ut skoene hans med nye, vask sokkene på minst 60 og gå på apoteket hvor det finnes midler som gjør at han svetter mindre på beina. Du burde bruke litt tid på apoteket for å finne det beste produktet, jeg husker ikke hva det heter, men det smøres på beina hver dag og etter en uke  begynner han å svette mindre. TROR den heter stopp24

Skrevet

Jeg snakker av erfaring nå når jeg sier KAST de gamle skoene, det er ikke håp for skoene og ingenting hjelper om han fortsetter å gå med de samme. Han burde også ha flere sko som han bytter på å gå med hver dag. Må han gå med noe inne, skaff sandaler, ikke sånne tette tøfler. 

• Liker 1
Skrevet

Pass på at man ikke er våt på føttene, slik at man går lenge i klamme og våte sko...
Sier seg selv at skoene blir å lukte døden etterpå :fnise:

Og ellers er jeg enig med Evil ^

• Liker 1
Skrevet

Støtter den med eddik!!! Eddik tar knekken på bakterier, og dermed grobunnen for vond lukt:) enkelt, billig og med syk effekt !

• Liker 1
Skrevet

Legg skoene i en plastpose, knyt igjen og legg dem i fryseren 1-2 døgn. Man kan også legge ubrukte teposer i skoene når de står i gangen. 

Anonymous poster hash: 13a96...aeb
  • Liker 1
Skrevet

Legg skoene i en plastpose, knyt igjen og legg dem i fryseren 1-2 døgn. Man kan også legge ubrukte teposer i skoene når de står i gangen. 

Anonymous poster hash: 13a96...aeb

Kulde dreper ikke bakterier, bakteriene går bare i dvale, men så fort det blir varmt igjen, kommer de tilbake. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg snakker av erfaring nå når jeg sier KAST de gamle skoene, det er ikke håp for skoene og ingenting hjelper om han fortsetter å gå med de samme. Han burde også ha flere sko som han bytter på å gå med hver dag. Må han gå med noe inne, skaff sandaler, ikke sånne tette tøfler. 

Skoene er nye... Det er beina hannes som er problemet.... :P haha

Skrevet

Skoene er nye... Det er beina hannes som er problemet.... :P haha

Om det er tilfelle, be han vaske dem. Trodde problemet var alvorlig stank, sånn som du beskrev det :ler: 

Skrevet

Finnes det noen BRA produkter som hjelper mot tåfis hos gutta?

Det lukter seriøst tåfis i hele den knøttlille gangen min!

Hva heter tåfis på engelsk?

Finnes noen bra produkter på ebay? Evt i norske butikker?

Tenker som kan smøres på han, og ikke i skoene liksom, med mindre det gjør at han lukter mindre også da.

og NEI! Fotbad er ikke et alternativ da han ikke gidder å ta det hver dag etter jobb!

Hvilket materiale er sokkene hans laget av?

Ullsokker (tynne på sommeren) eller bambus-sokker kan være lurt å prøve

Syntetiske sokker (og klær generelt) er det værste pga at det blir en egen stygg svettelukt av syntetiske stoffer rett på huden.

Anonymous poster hash: aff4c...64a

• Liker 1
Skrevet

Støtter den med eddik!!! Eddik tar knekken på bakterier, og dermed grobunnen for vond lukt:) enkelt, billig og med syk effekt !

Kan man vaske tærne med utvannet eddik?

Skrevet

Han har ikke fotsopp eller negl-sopp? Det kan vel lukte også

Skrevet

Til TS:

Vasker han tærne sine og mellom tærne og føttene i det hele tatt daglig når han dusjer?

Jeg leste på KG at det visstnok er utbredt å ikke vaske føttene i det hele tatt!

Og mange glemmer å vaske mello tærne!

Kan han ikke ta en dusj etter jobb?

Hvor ofte dusjer han, og er det kun på morgenen han dusjer og evt vasker mellom  tær og på bena?

• Liker 1
Skrevet

Kan man vaske tærne med utvannet eddik? Anonymous poster hash: aff4c...64a

. Ja, ja ikke noe problem :) han kan bare gnikke bena inn med eddik (7% funker) når han f.eks dusjer - akkurat sånn han gjør når han vasker bena med såpe. Da blir det jo utvannet av seg selv:) Så vente litt, og deretter vaske bena med såpe. Null stress og god effekt :)
  • Liker 1
Gjest Yellowrose
Skrevet (endret)

De har noe foot powder på lush.COM og det har funket for oss ;)

Endret av Yellowrose
Skrevet

Hvis det er joggesko el l i syntetisk har de jo en tendens til å lukte etter litt bruk. Spray de godt innvendig med flekkfjerner spray og vask de på 30 grader finvask i maskinen med flytende vaskemiddel beregnet på sportsklær på lav temp.

Skrevet

JA, han dusjern hver dag, han går rett inn i dusjen når han kommer hjem!
Han vasker også tæra hver gang!
Han har hverken fotsopp eller neglsopp.

Han er bare jævlig uheldig med sterk fotsvette lukt!

Skrevet

La ham prøve Baby Foot!

Ofte er det død hud som stinker, og Baby Foot (eller tilsvarende) fjerner den døde huden.

Det inneholder også desinfiserende ingredienser.

Anonymous poster hash: 86612...270
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...