Gå til innhold

Snart 30 år og har ikke et eneste par pumps! (Tykke føtter)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker meg så inderlig fælt noen fine pumps. "Alle" sier man trenger et par i nude og et i sort for å ha en god basisgarderobe. Jeg elsker å pynte meg litt, men jeg har aldri funnet noen pumps som passer enda. 

Har str 35-36 i sko, men veldig brede og tykke føtter. De gangene jeg finner pumps som passer i bredden så blir de for trange rett ved kanten, slik at det ser ut som jeg får en valk oppå foten.

Føttene mine ligner egentlig på barneføtter, korte og lubbene. 

Er det noen som har noen tips? Jeg har aldri funnet ballerina heller, de har jo samme skjæringen som pumps, og samme problem. 

Jeg har ikke råd til mer enn 6-700 for et par sko. Håper noen har supertips til meg! :) (Siden jeg er lav vil jeg helst ha sko uten rem pga det visuelle)

Anonymous poster hash: 4de77...16b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Tja, nei, eigentleg ikkje konkrete tips til merke og slikt, men generelt sett bør du gå for sko med veldig låg skjæring ("low vamp" på engelsk). Christian Louboutins "Ron-Ron" har veldig låg skjæring, men dei er jo laaaangt utanfor prisklassa di. Kanskje du likevel kan ta ein titt på dei og sjå om du skjønar kva eg meiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var helt nydelige! Men jeg har alltid forestilt meg at jeg må ha høyere skjæring, jeg har veldig korte tær og ser for meg at skoene vil sitte dårlig med lavere? Men lav skjæring vil kanskje gi mindre "valk" på foten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du str 35-36 tror jeg uansett CL sine sko blir for store, de er dessuten smale foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

De var helt nydelige! Men jeg har alltid forestilt meg at jeg må ha høyere skjæring, jeg har veldig korte tær og ser for meg at skoene vil sitte dårlig med lavere? Men lav skjæring vil kanskje gi mindre "valk" på foten. 

Du må velje: anten går du får låg skjæring og ikkje valk, eller så får du valk, men har normal skjæring. Dei sit sjølvsagt dårlegare når skjæringa er låg, men det er ikkje det som er hovudproblemet nett med Ron Ron, altså, dei sit godt. Eg mislikar slik "tåkløft" veldig, du veit når ein kan sjå sprekkane mellom tærne? Men eg må velje det eller valk, sidan eg har så høg vrist. Eg har slanke og pene anklar og føter, og har vald å leve med tåkløfta, då. Men dei sit godt nok på, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Bruker du str 35-36 tror jeg uansett CL sine sko blir for store, de er dessuten smale foran.

Eg lenka til dei berre av di dei har låg skjæring. Ron Ron er ein uvanleg vond sko, og ikkje noko eg ville tilrådd nokon å kjøpe, men skjæringa er lett å sjå at er låg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg lenka til dei berre av di dei har låg skjæring. Ron Ron er ein uvanleg vond sko, og ikkje noko eg ville tilrådd nokon å kjøpe, men skjæringa er lett å sjå at er låg.

Ja Ron Ron ble i alle fall et bomkjøp for meg. Er ikke så glad i de andre skoene mine fra CL heller. De er veldig trang over tærene, noe jeg ikke opplever med noen andre sko jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Ja Ron Ron ble i alle fall et bomkjøp for meg. Er ikke så glad i de andre skoene mine fra CL heller. De er veldig trang over tærene, noe jeg ikke opplever med noen andre sko jeg har.

For meg også. Eg spurde faktisk om å få prøve Single Pump, eg, og fekk Ron Ron. Men det såg eg ikkje før eg var kommen heim, og samanlikna med SP som eg hadde frå før. Dei var heilt ok å gå i då eg prøvde dei i butikken, men over ti minutt er dei håplause... Single Pump i hudfarga er kanskje den finaste hudfarga pumpen som finst, meiner eg, eg er glad i dei, men Ron Ron? Nei. Men dei kjem i str. 35 også, og dei er ganske små i storleiken, så vil tru dei kunne gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uansett ikke råd til CL-sko altså, da må denne rike, single mannen jeg venter på komme først ;) 

Jeg foretrekker ikke helhøyde over 6 cm heller, så føler jeg leter etter noe umulig her. Ihvertfall når jeg i tillegg må se på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har samme føtter som min mor. Hun er veldig fornøyd med skoene fra Gabor. Kanskje du finner noe fint der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New Look har et sko sortiment for bredere føtter, du finner de på siden demmes under Wide fit shoes. De er å veldig rimlig i pris!

Anonymous poster hash: 30a96...1a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarks har også sko i bred serie. De koster nok en tusenlapp, men de er gode sko i gode materialer hvis man finner noe man liker.

Anonymous poster hash: 90daf...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brede føtter og kan varmt anbefale sko fra Storbriannia som gjerne har et mye større utvalg enn i Norge. Der har de gjerne egne avdelinger for oss med brede føtter. Noen av mine favorittbutikker for brede sko er Evans, Marks & Spencer, ASOS, New Look og Next. Alle har de sko for oss med brede føtter, og de har stort sett i alle tenkelige størrelser.

Forøvrig vil jeg varmt anbefale Evans, da de både har sko for brede føtter og oss med ekstra brede føtter. Det gjør at jeg kan gå ned 1-2 skostørrelser.  :) I Norge må jeg ofte opp i størrelse 42-43 for å få sko som er brede nok, mens hos Evans kan jeg gå ned til størrelse 41.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...