Gå til innhold

Gatwick eller Heathrow?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å ta meg en tur til London i september, men aner ikke hvilken flyplass jeg skal velge, og ettersom jeg aldri har vært i London før, så aner jeg ikke hvilken som er "best" - noen her som kan hjelpe meg? Hvilken anbefaler dere?

Anonymous poster hash: 55e83...e1f

Det kommer egentlig helt an på hvor du skal. Jeg bodde noen få år i west- London og da var Heatrow nærmest siden piccidily linje tok bare omtrent tjue minutter. På den andre siden når jeg bodde i sentrum var gatwick best.

Anonymous poster hash: f5ac9...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foretrekker helt klart Gatwick. Mer oversiktlig flyplass, raskere å komme dit jeg skal i byen, stort sett billigere å reise dit. Syns det er et skikkelig ork å ta den klaustrofobiske tuben fra Heathrow. Det stopper jo på bøtter og spann av stasjoner, og man er heldig om man får sitte. Gatwick express er en drøm i forhold, og går rett inn til Victoria som både er sentralt og har mange rimelige hoteller. 

Anonymous poster hash: 4c066...351
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Foretrekker helt klart Gatwick. Mer oversiktlig flyplass, raskere å komme dit jeg skal i byen, stort sett billigere å reise dit. Syns det er et skikkelig ork å ta den klaustrofobiske tuben fra Heathrow. Det stopper jo på bøtter og spann av stasjoner, og man er heldig om man får sitte. Gatwick express er en drøm i forhold, og går rett inn til Victoria som både er sentralt og har mange rimelige hoteller. 

Nesten synd at de ikke har funnet opp et direktetog fra Heathrow. Den kunne f.eks. hete noe originalt, som Heathrow Express. Så kunne den gå til Paddington, det går jo allerede togspor fra samme retning, vest for London, og til Paddington. Hvis de gjorde det, tipper jeg togreisen til og med ville gått raskere enn fra Gatwick.

:sarkasme:

Endret av Overrasket
Skrevet

Nesten synd at de ikke har funnet opp et direktetog fra Heathrow. Den kunne f.eks. hete noe originalt, som Heathrow Express. Så kunne den gå til Paddington, det går jo allerede togspor fra samme retning, vest for London, og til Paddington. Hvis de gjorde det, tipper jeg togreisen til og med ville gått raskere enn fra Gatwick.

Haha skulle til å skrive det samme. Har aldri vurdert å ta tuben engang:P

Anonymous poster hash: f1dc7...179

Gjest Overrasket
Skrevet

Haha skulle til å skrive det samme. Har aldri vurdert å ta tuben engang:P

Akkurat. Jeg synes faktisk ikke t-banen er noe stort problem engang, den er både billig og grei. Særlig hvis man skal til South Kensington-området. Og Gatwick "Express" er jo et relativt saktegående tog. Ja, det stopper ikke ofte, men togturen går ikke spesielt raskt. 

Skrevet

Paddington er langt fra der jeg oppholder meg i London, da må jeg bytte til annen transport. I tillegg til at det som nevnt i de fleste tilfeller blir dyrere. Ser ingen fordeler ved Heathrow foran Gatwick.

Skrevet

Paddington er langt fra der jeg oppholder meg i London, da må jeg bytte til annen transport. I tillegg til at det som nevnt i de fleste tilfeller blir dyrere. Ser ingen fordeler ved Heathrow foran Gatwick.

Nja, jeg reiser som regel med british airways for de har som regel vært billigst når jeg har søkt etter fly. I tillegg kan du som andre har nevnt her ha med 23 kg i håndbaggasjen også.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Heathrow trenger ikke være dyrere. 

Raskeste reisetid fra Gatwick til Victoria er 30 minutter. 

Raskeste reisetid fra Heathrow til Victoria er 38 minutter. 

Du kan gjerne ha preferanser og velge akkurat hva du ønsker for meg, men når du skal gi råd til andre kan det være greit at den faktiske informasjonen du legger til grunn er korrekt. 

Endret av Overrasket
Skrevet

Heathrow trenger ikke være dyrere. 

Raskeste reisetid fra Gatwick til Victoria er 30 minutter. 

Raskeste reisetid fra Heathrow til Victoria er 38 minutter. 

Du kan gjerne ha preferanser og velge akkurat hva du ønsker for meg, men når du skal gi råd til andre kan det være greit at den faktiske informasjonen du legger til grunn er korrekt. 

Jeg tror ikke jeg er den eneste som foretrekker direkteforbindelser dit jeg skal, og ikke vil slepe bagasje på tuben. Jeg har reist ca 20 ganger til London og de aller fleste ganger har Norwegian og Gatwick vært billigst, også hvis man sender bagasje. 

• 3 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg har vært på alle de store flyplassene i London, og min mening er at det egentlig ikke er noen stor forskjell på dem. Både Gatwick (30min), Heathrow (15min) og Stansted (45min) har gode togforbindelser som tar deg fra flyplassen og inn til sentrum ganske raskt, selv om det typisk koster rundt £20 hver vei. Jeg la inn ca. tid i parates bak de enkelte flyplassene, men dette er altså med hurtigtog. Det er også mulig å ta buss, men det tar litt lenger (ca halvannen time fra Gatwick og Stansted, og ca en time fra Heathrow). 

Endret av Durinur
  • Liker 1
Skrevet

Må jo si jeg falt for LCY (London city airport) liten kjapp og oversiktlig. Og den flyplass som er desidert nærmest sentrum. Bakdelen er jo at det ikke lenger går dirkete fly fra Norge, enklest er enten Lufthansa via Frankfurt eller KLM via Amsterdam.

AnonymBruker
Skrevet

Antar at TS har funnet ut av det siden det er 3,5 år siden.

Anonymkode: 414b4...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...