AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Spørsmålet kom visst ikke med, her kommer det. Jeg skal få livsopphold denne måneden til jeg starter i jobb i september. Det skulle komme idag sa de, men det gjorde det ikke. Jeg har fått litt penger av min mormor, men ikke så mye som det jeg skal ha fra nav. langt ifra. Så spørsmålet er, trekker de penger som jeg får som en gave av familie fra livsoppholdet? isåfall, hvorfor fikk jeg ikke resterende? noen som har opplevd dette, skal ned dit imorgen å høre, men sitter her å føler jeg trenger litt svar nå. Anonymous poster hash: f472f...3d2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Hvis du fikk en tusenlapp eller to av mormoren din så kan jo ikke nav vite dette uansett. De er nok bare litt forsinka med overføringen til deg. Er den ikke inne i morgen så ringer du å hører hvorfor den ikke har kommet. Garantert bare forsinkelse i systemet, om du er innvilget livsopphold. Da kan du si at du har fått den datoen som utbetalingdag og trenger pengene NÅ. Anonymous poster hash: 74b35...21c 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Spørsmålet kom visst ikke med, her kommer det. Jeg skal få livsopphold denne måneden til jeg starter i jobb i september. Det skulle komme idag sa de, men det gjorde det ikke. Jeg har fått litt penger av min mormor, men ikke så mye som det jeg skal ha fra nav. langt ifra. Så spørsmålet er, trekker de penger som jeg får som en gave av familie fra livsoppholdet? isåfall, hvorfor fikk jeg ikke resterende? noen som har opplevd dette, skal ned dit imorgen å høre, men sitter her å føler jeg trenger litt svar nå.Anonymous poster hash: f472f...3d2 Hvis du leverte lønnslipp ETTER at du fikk pengegave vil nok det ha påvirkning til hvor mye du får fra nav ja. Jeg fikk ingen økonomisk støtte fra nav da jeg fikk 21k igjen på skatten for et år siden. Fikk heller ingen beskjed om at "disse pengene skal vare til jul". Leverte du lønnslipp og fikk pengegave i etterkant vil ikke nav se det før du evt leverer ny lønnslipp til nav. (Lønnslipp/kontoutskrift)
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Hvis du leverte lønnslipp ETTER at du fikk pengegave vil nok det ha påvirkning til hvor mye du får fra nav ja. Jeg fikk ingen økonomisk støtte fra nav da jeg fikk 21k igjen på skatten for et år siden. Fikk heller ingen beskjed om at "disse pengene skal vare til jul". Leverte du lønnslipp og fikk pengegave i etterkant vil ikke nav se det før du evt leverer ny lønnslipp til nav. (Lønnslipp/kontoutskrift)[/quote Rart du ikke klagde da. Du skal ha minimum et visst beløp i mnd ( kommer ann på hvor du bor) til livsopphold. Jeg har våde fått på AAP og sosialstønad før og 21 kr gjør ikke at du mister stønad i så stor grad. Når det er sagt,, nav prøver seg,, alt for mange godtar vedtak uten å klage. Anonymous poster hash: cae5b...2a1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 21k, altså 21 000 kroner. Skulle bare mangle at man ikke får sosialhjelp med så mye penger på konto! Anonymous poster hash: 9694e...0ea 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 15. august 2015 #7 Skrevet 15. august 2015 ame="AnonymBruker" post="16879466" timestamp="1439520748"] 21k, altså 21 000 kroner. Skulle bare mangle at man ikke får sosialhjelp med så mye penger på konto!Anonymous poster hash: 9694e...0ea Jeg søkte ikke om livsopphold før over tre mnd etter. Brukte pengene så fornuftig som mulig og hadde de faktisk overraskende lenge. Jeg søkte heller ikke om stønad da jeg fikk vite at jeg fikk igjen såpass på skatten. Er det en ting som hadde vært surt så hadde det vært å måtte tilbakebetale til nav.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #8 Skrevet 15. august 2015 Når det gjelder sosialstønad er det ikke alltid at kommuner har pengeoverføring vær dag (fordi det er faktisk mye jobb met det på navkontor) på vårt kontor gjør vi det tre ganger i uka. Har du fått pengene dine? Har du spurt? Har du fått vedtak i posten for hvilken periode det gjelder for?Anonymous poster hash: 40bb9...c69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå