AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Jeg er alene med to barn, og faren betaler ikke barnebidrag. Jeg har veldig dårlig råd og leier en liten leilighet i Oslo. Jeg og barna har dessverre flyttet mye rundt og gått i mange barnehager og skoler. Jeg vil virkelig ikke at barna skal måtte bytte igjen, men nå har huseier sagt oss opp og vi er nødt til å flytte igjen Det er ingen ledige leiligheter i min prisklasse i området.... Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 6d276...b45
Gjest Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Bygd erofte billigere enn by. Kan det være et alternativ?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Bygd erofte billigere enn by. Kan det være et alternativ? ja vi kan jo flytte litt ut av Oslo, men da må jeg nok en gang rykke barna opp med rot, og bytte barnehage og skole på dem. I Oslo får jeg også bittelitt avlasting, av venner og familie. TS Anonymous poster hash: 6d276...b45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor betaler ikke far barnebidrag? Anonymous poster hash: cf53d...c03 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Jeg er alene med to barn, og faren betaler ikke barnebidrag. Jeg har veldig dårlig råd og leier en liten leilighet i Oslo. Jeg og barna har dessverre flyttet mye rundt og gått i mange barnehager og skoler. Jeg vil virkelig ikke at barna skal måtte bytte igjen, men nå har huseier sagt oss opp og vi er nødt til å flytte igjen Det er ingen ledige leiligheter i min prisklasse i området.... Hva kan jeg gjøre?Anonymous poster hash: 6d276...b45 Har man ikke råd så har man ikke råd. Skjønner ikke at du orker å flytte sånn rundt, finn deg noe du har råd til og la nå barna ikke få gjennomgå mer smerte. Anonymous poster hash: a024b...6c1 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Be nav kreve inn barnebidraget, så mottar du bidragsforskudd fra nav isteden og slipper å stresse med det Kanskje du kan søke om kommunal bolig? Det er for vanskeligstilte da, jeg vet ikke hvordan det er med deg? Anonymous poster hash: e5c49...d6e 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor betaler ikke far barnebidrag?Anonymous poster hash: cf53d...c03 Han har dratt til utlandet. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Har du søkt om bostøtte via NAV? Anonymous poster hash: f82bd...e08
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Har man ikke råd så har man ikke råd. Skjønner ikke at du orker å flytte sånn rundt, finn deg noe du har råd til og la nå barna ikke få gjennomgå mer smerte. Anonymous poster hash: a024b...6c1 Jeg velger ikke selv å flytte rundt. Det er det siste jeg vil. Jeg blir oppsagt. Har vært sykt uheldig. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Jeg velger ikke selv å flytte rundt. Det er det siste jeg vil. Jeg blir oppsagt. Har vært sykt uheldig. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45 Du vil måtte fortsette å flytte rundt så lenge du kun såvidt har råd til de aller billigste boligene. Flytt ut av byen. Så slipper ungene å forbli kasteballer med barnehagebytter og etterhvert skolebytter. PS Du må fremsette krav om bidragsforskudd. Dette er behovsprøvd mot inntekt, og det spiller ingen rolle om barnefar er tilgjengelig for bidragstrekk eller ei. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Bidragsforskudd.1073746070.cmsAnonymous poster hash: bc38f...188 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Jeg velger ikke selv å flytte rundt. Det er det siste jeg vil. Jeg blir oppsagt. Har vært sykt uheldig. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45 Du velger å flytte rundt når du bosetter deg ett sted du ikke har råd til, økonomisk uforsvarlig. Skjønner ikke at du frivillig velger å utsette dem for dette er for meg helt uforståelig. Flytt ut av Oslo, skjønner virkelig at det skal bety så mye å bo her - hvorfor er det viktigere å bo her enn at barna får det fast, stabilt og trygt? Anonymous poster hash: a024b...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #12 Skrevet 13. august 2015 Du vil måtte fortsette å flytte rundt så lenge du kun såvidt har råd til de aller billigste boligene. Flytt ut av byen. Så slipper ungene å forbli kasteballer med barnehagebytter og etterhvert skolebytter. PS Du må fremsette krav om bidragsforskudd. Dette er behovsprøvd mot inntekt, og det spiller ingen rolle om barnefar er tilgjengelig for bidragstrekk eller ei. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Bidragsforskudd.1073746070.cmsAnonymous poster hash: bc38f...188 Men da mister jeg barnevakt og nettverk. Jeg har ikke bil og det vil gjøre det vanskelig med kontakt med familie og venner. Jeg har bare så vidt råd til de billigste leilighetene ja, men det hadde jo ikke vært noe problem om jeg ikke ble lastet ut hver 6. Mnd. Jeg er i dialog med NAV men TTT. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Du velger å flytte rundt når du bosetter deg ett sted du ikke har råd til, økonomisk uforsvarlig. Skjønner ikke at du frivillig velger å utsette dem for dette er for meg helt uforståelig. Flytt ut av Oslo, skjønner virkelig at det skal bety så mye å bo her - hvorfor er det viktigere å bo her enn at barna får det fast, stabilt og trygt?Anonymous poster hash: a024b...6c1 Jeg kunne bodd i Kautokeino jeg, men det er det med nettverk. Jeg er totalt alene med to barn uten bil. Det å flytte ut av Oslo ville bety at jeg ikke hadde noen voksenkontakt i hverdagen. Jeg er dessuten langt fra garantert lang botid om jeg leier utenfor Oslo, jeg kan like fullt bli sagt opp. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Støtter forslaget om å flytte til et annet sted enn Oslo, om det lar seg gjennomføre i forhold til nettverk og lignende. Men oppsagt hver 6. mnd? Skikkelig useriøse utleiere og veldig uflaks eller hva? Anonymous poster hash: 947ec...d0f 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 Jeg kunne bodd i Kautokeino jeg, men det er det med nettverk. Jeg er totalt alene med to barn uten bil. Det å flytte ut av Oslo ville bety at jeg ikke hadde noen voksenkontakt i hverdagen. Jeg er dessuten langt fra garantert lang botid om jeg leier utenfor Oslo, jeg kan like fullt bli sagt opp. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45 Nei nei, bare fortsett å rive opp barna fra barnehage og skole, så lenge det er bare de som lider så er det jo helt akseptabelt! Du høres ut som wonder woman! Anonymous poster hash: a024b...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Men da mister jeg barnevakt og nettverk. Jeg har ikke bil og det vil gjøre det vanskelig med kontakt med familie og venner. Jeg har bare så vidt råd til de billigste leilighetene ja, men det hadde jo ikke vært noe problem om jeg ikke ble lastet ut hver 6. Mnd. Jeg er i dialog med NAV men TTT. TSAnonymous poster hash: 6d276...b45 Og hva gjør du siden du blir kastet ut hver sjette måned? Anonymous poster hash: a024b...6c1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Det finnes faktisk voksne på bygden også og det er lettere å bygge seg et nettverk der enn i byen. Anonymous poster hash: 990a9...eab 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #18 Skrevet 13. august 2015 Hvis du blir kastet ut hver 6.mnd bør du heller se på hvordan du og barna oppfører dere der dere leier. Det er nok der problemet ligger. Anonymous poster hash: 01f7b...9db 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 Nei nei, bare fortsett å rive opp barna fra barnehage og skole, så lenge det er bare de som lider så er det jo helt akseptabelt! Du høres ut som wonder woman! Anonymous poster hash: a024b...6c1 Jeg har da absolutt ingen garantier for at jeg ikke blir sagt opp i en billigere leilighet også? Hvorfor skulle det være tryggere? TSAnonymous poster hash: 6d276...b45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #20 Skrevet 13. august 2015 Støtter forslaget om å flytte til et annet sted enn Oslo, om det lar seg gjennomføre i forhold til nettverk og lignende. Men oppsagt hver 6. mnd? Skikkelig useriøse utleiere og veldig uflaks eller hva? Anonymous poster hash: 947ec...d0f Ja kjempeuflaks! Noe er 'min egen skyld' da jeg bodde med BF som hadde store økonomiske problemer og ikke betalte sin del. Jeg oppdaget det, og han lovet bot og bedring, men det skjedde ikke. Vi ble selvfølgelig kastet ut. Så har jeg være rett ut uheldig to ganger etter det, med utlevere som plutselig må pusse opp og som skal bruke bolig selv... TSAnonymous poster hash: 6d276...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå