Gå til innhold

Studie: Vi blir mer ulykkelig av å få barn, enn om partneren dør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... haha. Men så står det jo også at når man bikker 40, så blir man lykkeligere jo flere barn man har. :)

• Liker 1
Skrevet

Eller overskriften kunne sagt "når småbarnsåra ernover blir man lykkeligere av å ha barn"

Anonymous poster hash: 47a01...f93

Skrevet

Det er mye en skal lese før hjernen ramler ut...

Anonymous poster hash: 0f103...2b4
  • Liker 1
Skrevet

Litt misledende overskrift vil jeg si

Skrevet

Vel, jeg har mistet min tidligere samboer i dødsfall og kan underskrive at jeg var 1 million ganger mer ulykkelig enn da jeg fikk litt første barn! For en sammenligning..

Anonymous poster hash: d3f3e...25b

• Liker 2
Skrevet

Av alt det dumme man kan lese......

Skrevet

Om man går videre inn i studien og leser hva den faktisk sier er det mye man kan kjenne igjen som hvorfor man blir "ulykkelig" som forventningen om at alle kan amme knyttet til fortvilelsen når man ikke får det til selv, søvnmangel, fødselsdepresjon, og konsekvensen mange opplever med skilsmisse / brudd.. De fleste som har barn kan (om de er ærlige) kjenne seg igjen i dette og derfor er det kanskje ikke så rart at de som "overlever" småbarnstiden etter noen år så sier at de føler seg lykkeligere når denne tiden er over..

• Liker 2
Skrevet

For en fjollete artikkel. Da jeg mistet min mann så var det nettopp mine barn som var de største støttespillerne. 

Ethvert oppegående menneske vet at det og få barn ikke er en stor og lang lykkevei.

Anonymous poster hash: 48570...fd5
Gjest Seajewel
Skrevet

Det er en gave å få barn, det er en stor glede. Det er en stor sorg å miste den man elsker. To totalt usammenlignbare ting. Tåpelig artikkel.

• Liker 1
Skrevet

Det står jo heller ikke at man blir mer ulykkelig av å få barn enn hvis partneren dør. Det handler heller om at de to første årene etter daler lykkefølelsen mer for de som får barn, sammenlignet med de som mister partneren sin. Og de fleste er jo temmelig lykkelige og forventningsfulle mens de planlegger å få barn eller er gravide.

Anonymous poster hash: fa889...40d

• Liker 1
Skrevet

Veldig ofte tar jeg det forskerene sier med en klype salt !

Skrevet

Det står jo heller ikke at man blir mer ulykkelig av å få barn enn hvis partneren dør. Det handler heller om at de to første årene etter daler lykkefølelsen mer for de som får barn, sammenlignet med de som mister partneren sin. Og de fleste er jo temmelig lykkelige og forventningsfulle mens de planlegger å få barn eller er gravide.

Anonymous poster hash: fa889...40d

Skjønner poenget, men det er likevel ekstremt pussig å dra frem dødsfall av partner i sammenligningen. De to tingene er liksom to vidt ulike ting! Forvøvrig kan jeg ikke tro på at lykkefølelsen daler mer ved barnefødsel heller, å miste en partner i dødsfall kan være fullstendig traumatisk, for mange tar det mangfoldige år å komme over.

Anonymous poster hash: d3f3e...25b

Skrevet

Studier av hvor mennesker er gjerne slik at noen alltid føler det ikke stemmer, som regel dem som studien treffer midt i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...