AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Hei jeg har vært sykemeldt i flere måneder. Mannen min skal en tur til Danmark. Jeg tenkte også å bli med. Da vil jeg bruke ferien min. Vi skal dra på mandag og tilbake på torsdag. Jeg har ringt sjefen min. Skal jeg ringe nav også? Jeg krysset ikke av på ferie på den siste sykemeldingen jeg leverte siden da haddet vi ingen planer om å reiseAnonymous poster hash: d6a23...90c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Jeg ville skrevet brev til Nav og opplyst om dette, ville ikke stolt på at det ble korrekt registrert kun v telefon. Anonymous poster hash: 8bbd2...425
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Jeg ville skrevet brev til Nav og opplyst om dette, ville ikke stolt på at det ble korrekt registrert kun v telefon. Anonymous poster hash: 8bbd2...425 Kan godt skrive brev. Men jeg trenger jo ferie om 4 dager. Og hvis jeg leverer brevet imorgen så vil ikke saksbehandleren min få brevet før neste virkedag TSAnonymous poster hash: d6a23...90c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Du ringer nav i morgen og gir beskjed at du tar 4 dager fri. Skal ikke være problem det. De kan gå inn manuelt og ordne dette. Anonymous poster hash: 67729...85c
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 (endret) Kan godt skrive brev. Men jeg trenger jo ferie om 4 dager. Og hvis jeg leverer brevet imorgen så vil ikke saksbehandleren min få brevet før neste virkedag TSAnonymous poster hash: d6a23...90c Er det avtalt med sjefen din at du skal ta ut fire dager ferie så er det avtalt med sjefen din, de kan ikke nekte deg å ta ut ferien din. Det spiller derfor ingen rolle om brevet ikke kommer fram før du drar, men det essensielle her er at du sier i fra og gir beskjed til dem om at du har benyttet deg av fire dager ferie. Du kan ringe dem i morgen og si at du tar ut ferie fra dag xxx - til dag xxx, beklage at det ble en tur som ble avtalt litt i siste liten. Evt. så skriver du ett brev som du leverer dem hvor du skriver at det har blitt litt endringer og at du har avtalt med sjefen å ta ut fire dager ferie. Endret 13. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Hei jeg har vært sykemeldt i flere måneder. Mannen min skal en tur til Danmark. Jeg tenkte også å bli med. Da vil jeg bruke ferien min. Vi skal dra på mandag og tilbake på torsdag. Jeg har ringt sjefen min. Skal jeg ringe nav også? Jeg krysset ikke av på ferie på den siste sykemeldingen jeg leverte siden da haddet vi ingen planer om å reiseAnonymous poster hash: d6a23...90c Jeg var i samme situasjon for noen uker siden. Ringte da det lokale NAV-kontoret, og fikk oppgitt tlf.nr. til avdelingen som har med dette å gjøre. Ringte, og de fikk da lagt inn korrekt informasjon. Jeg tror NAV skal vite slikt før ferien tas ut. Er man usikker, skader det ikke å gi beskjed. Anonymous poster hash: dbc5f...09d
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Jeg var i samme situasjon for noen uker siden. Ringte da det lokale NAV-kontoret, og fikk oppgitt tlf.nr. til avdelingen som har med dette å gjøre. Ringte, og de fikk da lagt inn korrekt informasjon. Jeg tror NAV skal vite slikt før ferien tas ut. Er man usikker, skader det ikke å gi beskjed. Anonymous poster hash: dbc5f...09d NAV vil gjerne vite det før sykepengene utbetales. Det er fryktelig tungvint å gjøre det etterpå. Er det snakk om utenlandsopphold UTEN ferie så skal dette alltid meldes inn i god tid!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå