AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Skal reise fra Hamar-området til Kongsberg i morgen, og lurer på om det finnes en eller flere veier å kjøre på uten så vanvittig mye rush? Regner med at det står mer eller mindre stille fra Oslo til Drammen i 17-tiden en fredagskveld? Anonymous poster hash: 950bf...297
Christiane_W Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Det går jo an å kjøre via Biri og Hønefoss, i følge Gule Sider tar det en snau time lenger tid enn å kjøre E6 til Oslo, E18 fra Oslo til Drammen og E134 fra Drammen til Kongsberg, men sannsynligheten for å sitte å stampe i kø er langt mindre enn om du kjører hovedveien via Oslo og Drammen..
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Det står aldri stille. Nå er det ikke ferie heller.Kan være litt trykk ved Mjøndalen (utenfor Drammen) og litt i Oslo, men greit til å kjøre på 3. gir. Du mister vel 30 min på å kjøre kl. 17 fremfor kl. 10. Anonymous poster hash: ecb26...724
Kjetil E Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Skal reise fra Hamar-området til Kongsberg i morgen, og lurer på om det finnes en eller flere veier å kjøre på uten så vanvittig mye rush? Regner med at det står mer eller mindre stille fra Oslo til Drammen i 17-tiden en fredagskveld? Anonymous poster hash: 950bf...297 Det beste alternativet hvis du vil unngå Oslo er å kjøre E6 til Gardermoen. Så kjøre E16 via Lunner og Jevnaker til Hønefoss og så 35 til Hoksund og derifra E134 til Kongsberg. Denne ruten er kun 5 km lenger enn å kjøre gjennom Oslo. Og veldig mye kortere enn forslaget om å kjøre over Mjøsbrua som en annen kom med. 1
hjertesukka Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Enig med Kjetil E.- Skulle til å foreslå denne ruten selv. Har kjørt der mange gg og hvis jeg har tid så stopper jeg på Hadeland Glassverk for en kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå