Gå til innhold

Unngå rushtrafikk til Kongsberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise fra Hamar-området til Kongsberg i morgen, og lurer på om det finnes en eller flere veier å kjøre på uten så vanvittig mye rush? Regner med at det står mer eller mindre stille fra Oslo til Drammen i 17-tiden en fredagskveld?

Anonymous poster hash: 950bf...297
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo an å kjøre via Biri og Hønefoss, i følge Gule Sider tar det en snau time lenger tid enn å kjøre E6 til Oslo, E18 fra Oslo til Drammen og E134 fra Drammen til Kongsberg, men sannsynligheten for å sitte å stampe i kø er langt mindre enn om du kjører hovedveien via Oslo og Drammen.. 

post-32566-0-04630400-1439484251_thumb.p

Skrevet

Det står aldri stille. Nå er det ikke ferie heller.Kan være litt trykk ved Mjøndalen (utenfor Drammen) og litt i Oslo, men greit til å kjøre på 3. gir. Du mister vel 30 min på å kjøre kl. 17 fremfor kl. 10.

Anonymous poster hash: ecb26...724
Skrevet

Skal reise fra Hamar-området til Kongsberg i morgen, og lurer på om det finnes en eller flere veier å kjøre på uten så vanvittig mye rush? Regner med at det står mer eller mindre stille fra Oslo til Drammen i 17-tiden en fredagskveld?

Anonymous poster hash: 950bf...297

Det beste alternativet hvis du vil unngå Oslo er å kjøre E6 til Gardermoen. Så kjøre E16 via Lunner og Jevnaker til Hønefoss og så 35 til Hoksund og derifra E134 til Kongsberg. Denne ruten er kun 5 km lenger enn å kjøre gjennom Oslo. Og veldig mye kortere enn forslaget om å kjøre over Mjøsbrua som en annen kom med.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Kjetil E.- Skulle til å foreslå denne ruten selv. Har kjørt der mange gg og hvis jeg har tid så stopper jeg på Hadeland Glassverk for en kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...