Gå til innhold

Billig singelmat uten fryser :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips tas i mot, er om mulig verdens dårligste kokk så trenger forslag på enkle og mettende matretter som ikke tar så lang tid :-)

Har ikke fryser, og har bare ett lite kjøleskap :-)

Anonymous poster hash: 07adc...16a

Videoannonse
Annonse
Gjest Ennasus
Skrevet

Lapskauser, gryterett, lasagne, suppe holder seg i flere dager i kjøleskapet mitt i alle fall  :fnise:

Ellers er jo egg ganske greit, de har lang holdbarhet og du kan jo lage mye av de! Omelett, speilegg, eggerøre..

Skrevet

Rema 1000 selger fryst laks i singelpakker. Kok opp pasta og gulrotbiter, skjær laksen i biter og vend i mel (gjerne paneringsmel) og stek sammen med purre. Ha gjerne oppi frosne grønnsaker sammen med pastaen mot slutten av koketiden. Bland alt sammen med litt rømme eller creme fraiche :) Veldig godt, og ferdig på 15 min!

Ellers er grønnsakssuppe med linser, blomkålsuppe osv og gryter som chili con carne greie å ha i kjøleskapet noen dager.

Skrevet

Wok er jo enkelt, sunt og godt. Ikke noe problem å lage i stekepanne og tar 5 minutter :) du kan steke akkurat det du skal spise den dagen eller dobbel posjon, putt halvparten i kjøleskapet og du har digg lunsj dagen etter.

Ellers anbefaler jeg pasta bolognese. Stek kjøttdeig, hell over pastasaus fra glass (eller lag din egen enkelt med en 4kr boks hermetiske tomater, en halv hakket løk, salt, pepper og litt sukker) og kok spagetti. Kjøtt og tomatsausen holder seg fint 2-3 dager i kjøleskap. Pasta koker du bare nytt hver gang.

Et siste tips er grønsakssuppe. Skrell og del gulrøtter, poteter og selleri. Til en god porsjon ville jeg tatt 1 gulrot, 1stor potet og en stilk selleri. Putt i 1 grønsaksbuljong til 5dl vann og kok i 15-20 minutter. Hvis du vil ha i kjøtt tilsetter du det på slutten.

Håper du fikk litt inspirasjon til å lage noe :) av egen erfaring kan jeg si at det føles skummelt i starten, men det går somregel bra. Og går det dritt så tar du brødskiver den dagen ;) prøv deg frem og invester i litt krydder, så får du mer smak på maten og trenger ikke bruke så mye salt. Et glass med basilikum krydder feks varer i årevis og er mye billigere enn å kjøpe ferskt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...