Gå til innhold

Rasisme i Thailand, Japan eller Kina ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vestlige blir ofte hetset og anklaget fra den anti-vestlige venstresiden om hvor grusomt diskriminerende vesten er. Virker til at venstresdiden blir våte i musa av å lange ut om hvor grusomme vi er.

Men det er et udiskutabelt faktum at vestlige land er de mest åpne, tolerante, inkluderende og varme samfunnene som er i verden.

I alle andre nasjoner florerer det av rasisme og fremmedfrykt. Vi skal ikke lenger enn til øst-europa eller russland for å finne ut hva rasisme EGENTLIG er. For det er ikke beige plaster eller unger som kler seg ut som pepperkake menn.

I Sør-Korea og Kina er det mange menneskerettighets rapporter som viser til horribel diskriminering av mørkhudede mennesker. I muslimske land blir kristne undertrykt og forfulgt. 

Men merklig nok er det vesten som alltid blir hakket på som "rasistisk" til tross for at vi er de mest multikulturelle landene i verden som har nysten fri flyt av innvandring fra midt-østen og afrika. Så stor flyt at hvite vil bli i mindretall i en rekke europeiske hovedstader innen ikke mange år. 

Venninda di bør lese litt om hvordan svarte blir behandlet i Kina. Under OL i Bejing var det flere resturanter som hadde skilt hvor det stod at svarte ikke var velkommen, og på gata ble mørkhudede turister spyttet på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^Sier meg enig, alle land har positive og negative sider. Jeg elsker å bo i Japan, men det er mye jeg syns er negativt også. Kanskje ikke sånne ting man legger merke til som turist, men bor man et sted over lengre tid er man nødt til å legge merke til de kjipe sidene av samfunnet. I Japan, og flere asiatiske land, inkluderer dette for eksempel rasisme. Jeg synes ikke det er greit at Ayako Sono nærmest foreslo apartheid i Japan fordi utlendinger og Japanere "bør leve atskilt fra hverandre". Jeg synes ikke det er greit at barn som ikke er 100% etnisk Japansk blir mobbet og at til og med lærere går ut med utsagn som at disse barna har "urent blod".

Og nei, jeg synes ikke det er greit at butikkpersonale kun henvender seg til mine Japanske venner og ikke meg. (Jada, det er ganske "uskyldig", men det blir innmari frustrerende etterhvert.)

same shit i Korea hvor jeg bor, veldig frustrerende:/

Skrevet

Jeg forstår godt at de har fordommer mot hvite folk. Turistene kommer og tar seg til rette og behandler lokalbefolkningen som slaver, bare fordi de har penger.

Anonymous poster hash: 7aa67...722
Skrevet

Har bare vært i Japan av de landene og har aldri opplevd rasisme. Det er nok større sjanse for å oppleve det dersom du blir boende. I Japan var alle hyggelige og ble veldig glade når jeg svarte de på japansk.

Skrevet (endret)

Uææ, jeg skal på backpacking med en venninne til blant annet Thailand, og dumme meg har ikke tenkt at dette kan bli et problem. Er opprinnelig fra India, så ganske mørk 😫

Endret av Frappuccino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...