AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Vi er en vennegjeng på fem stykker som har tenkt oss enten til Thailand,Kina eller Japan. Men hun ene vennina er mørkhudet og er litt negativ til land som Thailand osv siden hun mener at rasismen står sterkt der. Det er basert på hva andre av hennes venner har opplevd og vi er ikke så lysten på å fra reise ditt hvis tilstanden er slik. Har dere opplevd positive eller negative ting når det kommer til hudfarge, i de landene som er nevnt? Skal vise denne tråden til henne så pleide kom med all den erfaringen dere har .Anonymous poster hash: 6f1d6...384
MammaSvarDa Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Det vet jeg veldig lite om, du fikk meg til å tenke på denne https://m.youtube.com/watch?v=7xdxIBNj2sw 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Det vet jeg veldig lite om, du fikk meg til å tenke på denne https://m.youtube.com/watch?v=7xdxIBNj2sw Denne videoen har ingenting med rasisme å gjøre,og det virker som om mange som poster denne videoen ikke vet noe om bakgrunnen til den; Han mannen er en kjent person (husker ikke navnet nå i farten), hun ble overrasket over å se han, ikke over å se en random mørkhudet person eller at hun har sett en neger for the first time ever. Anonymous poster hash: cc9e7...15e 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Thaiene er rasistiske. Dette gjelder spes personer fra Burma og Kambodsja. Det er mye arbinnvandring fra disse landene. Spes fattige fra Burma blir utnyttet grovt. Thaiene liker de ikke. På linje med Norge og muslimerAnonymous poster hash: 1582c...17c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Thaiene er rasistiske. Dette gjelder spes personer fra Burma og Kambodsja. Det er mye arbinnvandring fra disse landene. Spes fattige fra Burma blir utnyttet grovt. Thaiene liker de ikke. På linje med Norge og muslimerAnonymous poster hash: 1582c...17c Nå liker over majoriteten av nordmenn muslimer. Flesteparten sv de som kommenterer har mot muslimer her i forumet er som oftest samfunnstaperne.Anonymous poster hash: 6f1d6...384 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Det er "rasisme" overalt. Japan er vel det mest åpne landet. Eneste de ikke er så fan av er tattoveringer Anonymous poster hash: 3071a...8f2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Reis, ha det gøy. Jeg er selv mørkhudet og jeg har reist til Thailand,Malaysia, Kina, Japan og Sørkorea. Jeg opplevde ikke noe rasisme. Det var en gammel damer som ville kjenne på håret mitt i Sørkorea, men dette var i en liten landsby. I enkelte små byer fikk jeg mer blikk en mine kjæreste som er hvit. Men folk stirret på han også. Min lyse venninne ble forresten tilbudt penger av en gammel mann som trodde hun var en russisk hore. I enkelte lokale badehus var det noen som var interessert i huden min, men de var som regel gamle. Fik vite jeg hadde veldig myk hud. Anonymous poster hash: 298c0...42e 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 En venninne av meg var noen uker i Kina på utplassering for et par år siden. Hun var sjokkert over hvor rasistiske kineserne var. Og da gjaldt dette mot henne og hennes følge, som var hvite (etnisk norske) hele bunten. Ei av jentene, hun er ganske kraftig, hadde blitt spyttet etter på gaten. På enkelte butikker ble de jaget ut igjen og det var flere som nektet å ta dem i handa. Dette var riktignok ikke i Beijing eller en annen storby, men litt ute på landsbygda. Anonymous poster hash: 73963...9f0
Aule Skrevet 15. august 2015 #9 Skrevet 15. august 2015 Ingen tvil om at det er en del rasisme i de nevnte landene og at de tar vare på hverandre. De er ikke som oss naive, selvhatende skandiNAVere. Så en mobilfilm fra Bangkok hvor en etnisk hvit mann ble banket opp på fortauet av alle tilgjengelige thaier ( type 12 mot 1) fordi han hadde vært ufin mot en hore. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #10 Skrevet 15. august 2015 Japan er ikke rasistiske men kanskje de mest xenofobiske. Men jeg tror ikke de har noe imot turister. Anonymous poster hash: aee67...c5a
Chizue Skrevet 15. august 2015 #11 Skrevet 15. august 2015 Rasisme finner du overalt, enten det er her hjemme eller ute i den store verden. Jeg har ikke blitt utsatt for direkte rasisme, vil heller kalle det, at mange virker fasinert over min hvite hudfarge. Også huske på at thai-japansk-koreansk-kinesisk kultur er mye annerledes enn norsk kultur. Det som kan virke uhøflig for oss, er bare helt normalt der.. Som min første gang til Sør-Korea, hvor jeg ble nedstirret av en gammel dame, sto og ventet på ei venninne og jeg bukket og sa hei på koreansk.. Hun virket paff da, sa noe på koreansk, som jeg ikke skjønte der og da, smilte og gav meg en klem og gikk videre Sisteparten er jeg ganske sikker på at ikke er normalt x)
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #12 Skrevet 15. august 2015 Ingen tvil om at det er en del rasisme i de nevnte landene og at de tar vare på hverandre. De er ikke som oss naive, selvhatende skandiNAVere. Så en mobilfilm fra Bangkok hvor en etnisk hvit mann ble banket opp på fortauet av alle tilgjengelige thaier ( type 12 mot 1) fordi han hadde vært ufin mot en hore. Det har du helt rett i. Virker som om noen skandinavere hater sin egen rase og folkeslag...helt merkelig hvordan de glorifiserer alt som er fremmedkulturelt og mørkhudet. Jeg tror det finnes RASISME MOT BLONDE MENNESKER,SÆRLIG BLONDE KVINNER blir utsatt for rasisme av både fremmedkulturelle og andre scandinavere.på en merkelig måte. -blonde kvinner skal bare tåle og tåle,og har ingen beskyttelse. -Det er flest typisk blonde,lyshudede scandinaviske kvinner,som blir utsatt for overfallsvoldtekter-har en kvinnelig politibetjent opplyst på nettet...hvorfor blir brunetter skjeldnere angrepet????Må alle blonde farve håret sort eller. Er det snart forbudt å ha blondt hår i Norge?Er det en forbrytelse? -Alle dumme blondinevitser og påstander om dumhet.Er dere redd vår IQ ????Dere som ikke ser EKTE ETNISK NORSKE UT? Er det sjalusi eller ondskap? Anonymous poster hash: 12656...fd7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #13 Skrevet 16. august 2015 Det har du helt rett i. Virker som om noen skandinavere hater sin egen rase og folkeslag...helt merkelig hvordan de glorifiserer alt som er fremmedkulturelt og mørkhudet. Jeg tror det finnes RASISME MOT BLONDE MENNESKER,SÆRLIG BLONDE KVINNER blir utsatt for rasisme av både fremmedkulturelle og andre scandinavere.på en merkelig måte. -blonde kvinner skal bare tåle og tåle,og har ingen beskyttelse. -Det er flest typisk blonde,lyshudede scandinaviske kvinner,som blir utsatt for overfallsvoldtekter-har en kvinnelig politibetjent opplyst på nettet...hvorfor blir brunetter skjeldnere angrepet????Må alle blonde farve håret sort eller. Er det snart forbudt å ha blondt hår i Norge?Er det en forbrytelse? -Alle dumme blondinevitser og påstander om dumhet.Er dere redd vår IQ ????Dere som ikke ser EKTE ETNISK NORSKE UT? Er det sjalusi eller ondskap? Anonymous poster hash: 12656...fd7 Blonde blir angrepet på grunn av rasisme, sjalusi, at folk mener de har rett til å "sette hvite folk på plass" og propaganda mot vesten og hvite mennesker. Anonymous poster hash: dfddf...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #14 Skrevet 16. august 2015 Så en dokumentar fra Japan her om dagen, der de intervjua 16 utlendinger. Det var alt fra utvekslingstudenter, til folk som hadde vært der i et par tiår...hun ene som var mørkhudet følte at det var mye "åpen" rasisme der, spesielt fra eldre folk. Altså, på en slik måte at de som var rasister ikke var klar over at de faktisk var rasistiske. Anonymous poster hash: 0825f...055
Fandenivoldsk Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Bor selv i Japan og kan ikke si jeg har følt meg rasistisk behandlet, men jeg har hatt noen "situasjoner". En gammel mann har bedt meg pelle meg hjem igjen, har opplevd å være sammen med Japanske venner og blitt glatt oversett av f.eks personale på restauranter, som kun henvendte seg til de andre (selv om jeg snakket Japansk), et par stykker som rett og slett har nektet å tro på at jeg forsto Japansk (igjen, selv om jeg snakket til dem på Japansk, for ingen andre enn Japanere kan Japansk!!!!), en kar som fortalte meg at utlendinger aldri kom til å høre hjemme i landet hans. Sånne ting. Og så spør de ALLTID "Hvor lenge skal du være i Japan?" Som om det er en selvfølge at alle utlendinger skal tilbake til hjemlandet sitt, selv om de har vært i Japan et halvt liv og har hus og ektefelle. Hehe. Men i de fleste situasjoner mener de nok ikke noe vondt med det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Det er dessverre rasisme i alle land. Anonymous poster hash: b8569...496
Tanuki Skrevet 18. august 2015 #17 Skrevet 18. august 2015 Mye rasisme i de fleste land i Asia, men som turist slipper du nok billig unna. Selv bor jeg i S-Korea, hvor jeg har sett og opplevd forskjellige former for rasisme og diskriminering. ...dessuten mener jeg og ha lest at diskriminering faktisk ikke er ulovlig i japan. 1
Chizue Skrevet 18. august 2015 #18 Skrevet 18. august 2015 Mye rasisme i de fleste land i Asia, men som turist slipper du nok billig unna. Selv bor jeg i S-Korea, hvor jeg har sett og opplevd forskjellige former for rasisme og diskriminering. ...dessuten mener jeg og ha lest at diskriminering faktisk ikke er ulovlig i japan. Man må bare huske på at normer og kultur er mye annerledes i andre land. Man må huske på at det er du som besøker landet som turist og det er du som er utlendingen i landet.. Vi kan ikke sitte på vår høye hest og nærmest kommandere andre til å bukke for oss når vi er på besøk. Bare å snu det om egentlig, om vi har rasistiske fordommer mot turister i vårt land(eller nye statsborgere), hvorfor kan ikke de gjør det samme mot oss? Er som Spania, hvor befolkningen er lutlei av at Nordmenn tar med sine tradisjoner og kultur, men det blir drama og avisoppslag om de gjør det samme...De er jo ikke verdt det, de besøker jo landet eller flytter og bør da te seg som vanlige nordmenn... Rasisme,fordommer og diskriminering finnes overalt, men man må nesten starte med seg selv, før man forventer at andre skal gjøre det samme x) Jeg liker Sør Korea jeg x)
Tanuki Skrevet 19. august 2015 #19 Skrevet 19. august 2015 Man må bare huske på at normer og kultur er mye annerledes i andre land. Man må huske på at det er du som besøker landet som turist og det er du som er utlendingen i landet.. Vi kan ikke sitte på vår høye hest og nærmest kommandere andre til å bukke for oss når vi er på besøk. Jeg skønner egentlig ikke poenget ditt. TS spør jo bare om rasisme i Thailand, Kina og Japan. Jeg bare svarte på det TS spurte om. Jeg mener at det finnes mye rasisme i disse landene, MEN at som turist, så trenger hun neppe bekymre seg mye, da tenker jeg spesielt på Thailand som er så avhengig av turister. Bare å snu det om egentlig, om vi har rasistiske fordommer mot turister i vårt land(eller nye statsborgere), hvorfor kan ikke de gjør det samme mot oss? Er som Spania, hvor befolkningen er lutlei av at Nordmenn tar med sine tradisjoner og kultur, men det blir drama og avisoppslag om de gjør det samme...De er jo ikke verdt det, de besøker jo landet eller flytter og bør da te seg som vanlige nordmenn... Rasisme,fordommer og diskriminering finnes overalt, men man må nesten starte med seg selv, før man forventer at andre skal gjøre det samme x) Nei sier du det! Jeg liker Sør Korea jeg x)Jeg LIKER S-Korea, det er derfor jeg har bodd her i 6 år, jeg ser både positive og negative sider ved å bo her, mye rasisme og fordommer er ikke akkurat positivt. 1
Fandenivoldsk Skrevet 19. august 2015 #20 Skrevet 19. august 2015 ^Sier meg enig, alle land har positive og negative sider. Jeg elsker å bo i Japan, men det er mye jeg syns er negativt også. Kanskje ikke sånne ting man legger merke til som turist, men bor man et sted over lengre tid er man nødt til å legge merke til de kjipe sidene av samfunnet. I Japan, og flere asiatiske land, inkluderer dette for eksempel rasisme. Jeg synes ikke det er greit at Ayako Sono nærmest foreslo apartheid i Japan fordi utlendinger og Japanere "bør leve atskilt fra hverandre". Jeg synes ikke det er greit at barn som ikke er 100% etnisk Japansk blir mobbet og at til og med lærere går ut med utsagn som at disse barna har "urent blod". Og nei, jeg synes ikke det er greit at butikkpersonale kun henvender seg til mine Japanske venner og ikke meg. (Jada, det er ganske "uskyldig", men det blir innmari frustrerende etterhvert.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå