AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 tidligere så brukte foreldrene mine Telinet Energi. Men for ett par måneder byttet dem til ett mye billigere strøm-selskap, fordi dem mener at Telinet koster så mye. Med Telinet så var det visst slik at dem måtte betale strøm-regningen på forskudd. Så strøm-regningen for januar ble betalt for i desember, og regningen for februar ble visst betalt i løpet av januar måned og så videre. Hvis dem brukte mer strøm en måned, så ble den neste regningen litt høyere for å dekke det som ble brukt for mye + heile neste måned. Hvis de en måned betalte litt for mye, så kom den neste regningen minus den summen som de hadde betalt for mye på den forrige regningen. Nå nylig (ett par måneder etter at dem byttet selskap) så kom det ett brev fra Telinet ettersom foreldrene mine hadde betalt en god slump for mye før dem hadde rukket å bytte selskap. Det jeg lurer på er: når folk betaler en sum på forskudd til Telinet, så blir vel disse pengene stående på en bankkonto eller noe tilhørende dette strøm-selskapet en god stund. I tillegg gikk det jo faktisk ett par måneder fra bytting av strøm-selskap, og til foreldrene mine faktisk fikk tilbake pengene som dem hadde betalt for mye. Dette blir det vel fort litt renter av. Burde ikke kundene også få tilbake disse rentene som Telinet har hatt stående i ett par måneder før de ble levert tilbake? Anonymous poster hash: 09346...a1e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Jo, det blir vel kanskje 2-3 kroner i renter. Dere får ringe dem! Anonymous poster hash: 4a29b...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Er ikke dette en sak som foreldrene dine er i stand til å styre og sjekke opp i selv? Anonymous poster hash: dc29a...856
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Er ikke dette en sak som foreldrene dine er i stand til å styre og sjekke opp i selv? Anonymous poster hash: dc29a...856 De er vel ikke så veldig "godt anlagt" sånn. De har jo for eksempel ikke peiling på hvordan man faktisk bytter mellom slike selskaper. Så dem trenger til hjelp her og der. Anonymous poster hash: 09346...a1e
Tandra Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Hvis det f.eks er snakk om 2000 kr og hvis det var 1 % rente p.a. på den kontoen, blir det på 2 mnd: 2000 kr x 2 mnd / 12 mnd pr år x 1 % rente = 3 kr i renter Det koster dere mer å ringe strømleverandøren og spørre om det, for å si det sånn. Jeg har heller aldri hørt om noen som får renter på utestående beløp hos slike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå