AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Har en baby på snart 4 måneder en rottweiler på snart 5år. Hunden var veldig ivrig da vi kom hjem fra sykehuset, så ivrig at vi ble skremt av oppførselen hans. Måtte kjefte og dytte han vekk fra babyen da han var altfor voldsom. Dessverre så virker det som hunden er deprimert nå. Han ignorerer babyen helt og nekter å se på han, han har også begynt å ignorere meg og mannen min. Når jeg er ute med han kan han finne på å ikke høre etter i det hele tatt og slite seg løs fra meg. Han spiser ikke mye og ligger helst for seg selv. Skal begynne å la mannen min ta babyen en time hver dag slik at jeg får gått tur alene med hunden. Han var vant til å bare være med meg i flere år. Har dere noen andre tips til hvordan jeg skal få han til å føle seg velkommen og ikke utelatt fra familien? Han ligger gjerne i nærheten av oss når det er bleieskift og kan komme på eget initiativ når jeg sitter i sofaen av og til.Anonymous poster hash: bb269...751
Tabris Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Jeg ville ikke tenkt på at hunden var deprimert, hunder er ikke som mennesker. Dere har dyttet bort og kjeftet på hunden når han var rundt babyen. Da er det ikke umulig at det er årsaken til at han nå er passiv, unnvikende og dempende rundt babyen og dere. Hva får han for å høre etter? Er belønningen dere gir for at han skal lystre så sterk at det er verd det for hunden? Jeg ville brukt litt tid på hunden med positiv trening og aktiviteter. Hvis hunden ellers ikke i virker i form og ikke spiser, så ville jeg vurdert en tur til dyrlegen for å sjekke at den ikke er syk eller har vondt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå