AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Er det noen som vet om det er askeblond eller naturalblond jeg bør velge når jeg skal farge håret mitt hjemme selv? Har ikke råd til frisør nå, og etterveksten begynner å synes etter striper (som forøvrig er bleket i fargen 9, med en moccha 6 (tror jeg?) som korrigering i vasken), og jeg må gjøre noe. Har ikke råd til lærling heller..... . noen som vet? Anonymous poster hash: d7d01...700
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Hmm, veeldig mange farger har litt rødskjær i seg da, men jeg ville valgt en farge som slutter på 0 og ikke3,5, osv. Frisøren min fortalte at "hele" tiertall ofte har mindre rødskjær. Jeg har pleid å bruke country colours fra schwarzkopf før jeg gikk over til frisør, enten 40 eller 50. 50 blir litt mørk, men lysner fort. Men de bruker å bli kalde og fine, med mindre håret ditt har mye rødskjær nå. DU kan også kjøpe en farge ca. lik den nyansen du vil ha, og om den blir litt varm eller rød så ville jeg brukt blåshampoo. Den fra fugde funker bra har jeg hørt, loreal sin er også bra. Anonymous poster hash: 61557...8d2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Hmm, veeldig mange farger har litt rødskjær i seg da, men jeg ville valgt en farge som slutter på 0 og ikke3,5, osv. Frisøren min fortalte at "hele" tiertall ofte har mindre rødskjær. Jeg har pleid å bruke country colours fra schwarzkopf før jeg gikk over til frisør, enten 40 eller 50. 50 blir litt mørk, men lysner fort. Men de bruker å bli kalde og fine, med mindre håret ditt har mye rødskjær nå. DU kan også kjøpe en farge ca. lik den nyansen du vil ha, og om den blir litt varm eller rød så ville jeg brukt blåshampoo. Den fra fugde funker bra har jeg hørt, loreal sin er også bra. Anonymous poster hash: 61557...8d2 Jeg er varm i fargene,både egne og stripene, men ikke så mye rødt egentlig. Men skal merke meg det med hele tall, takk Anonymous poster hash: d7d01...700
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Det enkleste er og gå for hele tall (9.0 osv) det er vel så vidt jeg har forstått mer nøytrale fargetoner, uten det store rød eller aske-preget man får hvis man velger feks .5, .3 osv) Anonymous poster hash: 6aeaf...d22
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Men hva er egentlig askefarget? Anonymous poster hash: d7d01...700
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Google it! Anonymous poster hash: 810a2...44e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #7 Skrevet 15. august 2015 Jada, det ee gjort mer ala "hvis du har bleker hår med mye kaldt er ikke aske tingen" Svar jeg er på jakt etter...Anonymous poster hash: d7d01...700
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #8 Skrevet 15. august 2015 Aske er grått, så fargene med aske i har altså litt grått i seg, noe som demper varme farger/rødt.Anonymous poster hash: 0c6ef...b08
Wonderbitch Skrevet 15. august 2015 #9 Skrevet 15. august 2015 Hva med den casting crème gloss ashblond 10.10? Jeg har også blonde stiper og skal prøve den neste helg. Men det er vel bare en toner, kanskje ikke det du var ute etter?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #10 Skrevet 15. august 2015 Men vil den duge på ettervekst etter striper hvis det er en toner? Jeg er ca to grader mørkere enn de lyse stripene...Anonymous poster hash: d7d01...700
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #11 Skrevet 15. august 2015 Jeg har pleid å farge etterveksten på ei vennine med 10.21. Det er en kald farge, og den lysner ens naturlige hårfarge noen tonehøyder, trenger ikke bleke om man ikke skal bli veldig mye lysere. Fungerer godt på hennes hår hvertfall som ligger på en 7'er i tonehøyde. .21 er kalde pigmenter. Når du lysner hår vil alltid naturlige pigmenter komme frem og de er som oftest varme. Derfor, gå heller for en farge som er kald enn en naturfarge som er .0 (f.eks 10.0)Anonymous poster hash: 462e3...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå