Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva gjør du egentlig på jobb? Sitter du å surfer KG mellom alt arbeidet, eller bare er du på facebook og ikke gjør noe fornuftig samtidig som du håver inn penger? 

Selv har jeg det stille på jobb. Jobber som ingeniør å gjør egentlig ingenting om dagen, drar på jobb å sitter der mine pliktige 7,5 time også stikker jeg. Er knapt så jeg orker å være her ut tiden til tider.. 

I går jobbet jeg i 20 minutter. 

Fortell! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har drukket 2 kaffekopper og er nå på min 3. Har ikke gjort noe særlig fornuftig i dag. Mye nettsurfing.

Anonymous poster hash: 57ac6...6df
Skrevet

Hva er det du jobber med, TS, som gir deg såppass frihet? Eller hvilken bransje burde jeg spørre. Jeg er også ingeniør innen bygg og har generelt nok å gjøre stort sett. Bare når vi ligger litt foran skjema har vi mulighet til litt "slækking".

Men en gjennsomsnittlig dag for meg er, av normalt 8 timers dag, 5-6 timer effektiv arbeid, resten går til nettsurfing, pauser, WC og lunsj.

Men klart en effektiv hverdag avhenger av jobbsituasjon, enkelte ganger har man mange deadlines å rekke og ikke får nesten tid til lunsj engang, andre ganger er det lite å gjøre og halve dagen går til helt andre ting.

Skrevet (endret)

Hva er det du jobber med, TS, som gir deg såppass frihet? Eller hvilken bransje burde jeg spørre. Jeg er også ingeniør innen bygg og har generelt nok å gjøre stort sett. Bare når vi ligger litt foran skjema har vi mulighet til litt "slækking".

Men en gjennsomsnittlig dag for meg er, av normalt 8 timers dag, 5-6 timer effektiv arbeid, resten går til nettsurfing, pauser, WC og lunsj.

Men klart en effektiv hverdag avhenger av jobbsituasjon, enkelte ganger har man mange deadlines å rekke og ikke får nesten tid til lunsj engang, andre ganger er det lite å gjøre og halve dagen går til helt andre ting.

Jobber i oljebransjen. Sitter som designer/prosjektingeniør og har hatt denne stillingen i snart 2 år. Hadde 2,5 år før det i samme firma, annen stilling, der var det mer å gjøre. 

Grunnen til lediggang nå er vel mest fordi bransjen stopper helt opp. Har vært mange, mange gode år nå, men nå er det bom stopp. Selskapet har en gigantisk ordrereserve vi har levd på 1 års tid, men nå ser det ut til at den resterende reserven enten blir kansellert av kunder eller utsatt på ubestemt tid. 

Regner med å være blant de 30-50% som får fyken de neste 6mnd. Driver å ser etter andre muligheter i selskapet, satser på å flytte til en avdeling hvor det er litt mer action.

Endret av debattanten
Skrevet

Da er det forståelig. Du får nyte den siste tiden du har, greit å få full utbetaling uten å jobbe særlig for det. :) Andre muligheter dukker nok opp før eller siden.

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Jeg har i alle fall en liten lunsj-pause akkurat nå. :biggrin:

Skrevet

Da er det forståelig. Du får nyte den siste tiden du har, greit å få full utbetaling uten å jobbe særlig for det. :) Andre muligheter dukker nok opp før eller siden.

Jo takk! Blir litt kjedelig i lengden, men satser på at det ordner seg. Er villig til å bytte bransje så kunne godt tenke meg en prosjektstilling i byggebransjen om noen kunne gitt meg muligheten, men skal vel litt til. Tiden vil vise! 

Jeg har i alle fall en liten lunsj-pause akkurat nå. :biggrin:

Nice! Ikke noe er som en god lunsj. Om den var god da! :P :P

Skrevet

Regner med du har god erfaring innen offshore- og stålprosjektering, så hadde ikke blitt noe problem å bytte felt. :) Bedrifter er alltid på søk etter kompetente folk.

Skrevet

Jeg skal egentlig fylle inn en hel haug med tall inn i regneark, og deretter ta ett par telefoner.

Men det er så infernalsk kjedelig at jeg heller sitter her på kvinneguiden. :laugh:  

Anonymous poster hash: e9950...625
Skrevet

I går purret jeg på en mail. 

I dag sitter jeg faktisk å jobber litt med noen 3D-modeller i Inventor. Prototypeprosjekt. Ikke værst å få noen timer til utvikling. 

Skrevet

Inventor er morsomt. :) Hadde det på høgskolen, men fikk aldri bruk for det i arbeidslivet. Når det gjelder BIM i byggebransjen (prosjektering), er det Tekla Structures som gjelder, og AutoCad og ROBOT (for beregninger).

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjeder meg!   :grine:

Anonymous poster hash: e9950...625
  • 4 uker senere...
Skrevet

Kjeder ræva av meg og prøver å ikke bli sprø. Har gjort unna alle de viktigste oppgavene for dagen og venter kun på tilbakemelding fra kollega. Har andre ting å gjøre så klart, men null lyst akkurat nå. At det fortsatt er 2 timer igjen til jeg kan dra, gjør ikke saken bedre.

Skrevet

Akkurat kommet og lager meg kaffe :Gjesp: Jeg surfer litt mellom arbeidsoppgaver; når jeg henger ved kaffemaskinen eller går mellom møterom o.l :)

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

bg

Anonymkode: 707d4...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...