Gå til innhold

Hvem tror du vinner valget i USA?

Hvem BLIR ny president i USA?  

1. 1. Hvem BLIR ny president i USA?

• Bush
      15
    • Kerry
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er hva du vil. Noe annet er kanskje hva du tror blir utfallet, så hvem tror du vinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm... Jeg tror faktisk Kerry vinner (og håper det såklart) - det har vært mye negativ oppmerksomhet omkring Bush nå og selv om jeg ikke akkurat forventer at Michael Moore kan redde verden fra Bush, så tror jeg slikt som filmen hans har en viss effekt.

Skrevet
Hmmmm... Jeg tror faktisk Kerry vinner (og håper det såklart) - det har vært mye negativ oppmerksomhet omkring Bush nå og selv om jeg ikke akkurat forventer at Michael Moore kan redde verden fra Bush' date=' så tror jeg slikt som filmen hans har en viss effekt.[/quote']

Men swift boat kampanjen svekket Kerry betraktelig. Den saken håndterte han dårlig, og Bush og co er sabla dyktige i dette spillet. Men fotballen er rund.

Skrevet

Men swift boat kampanjen svekket Kerry betraktelig. Den saken håndterte han dårlig, og Bush og co er sabla dyktige i dette spillet.

Jada - de er det - men jeg tror likevel at særlig Irak-krisen har fått endel oppmerksomhet som ikke er gunstig for Bush.

Dessuten - markeringer som den av 11.sept på Republikanernes møte i helga er noe de etterlatte reagerer negativt på - og omsympatien etter 9/11 er over... da har ikke Bush mye å slå i bordet med.

Skrevet

Jeg har ikke fulgt så veldig mye med på dette valget (kanskje jeg skulle gjort det, men...) men jeg tror Bush vinner. Kanskje naivt å si det bare sånn, men jeg tror han kommer til å vinne fordi han har de kontaktene han har og vet å sno seg...

...nå uttaler jeg meg bare fordi jeg har sett 9/11 - der han lurte seg til å bli president forrige gang (sånn jeg forsto det ihvertfall)

Skrevet

Jada - de er det - men jeg tror likevel at særlig Irak-krisen har fått endel oppmerksomhet som ikke er gunstig for Bush.

Det har den, men tør amerikanerne å overlate "Irak-krisen" til Kerry? Du tror ikke jeg. Der tror jeg man stoler mer på Bush. Men så klart er usa splittet i dette spørsmålet.

Hadde det ikke vært for 911 hadde bush blitt kastet glatt.

Skrevet

Hadde det ikke vært for 911 hadde bush blitt kastet glatt.

Garantert! Men som sagt er det flere som mener han begynne rå gå litt vel langt i å overmarkere denne dagen.. Jfr møtet i helga som var en eneste lang opphausing av tragedien.

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at Bush vinner. Det skjer ikke ofte at sittende presidenter taper. Og så er det jo terrorfrykten og det at Kerry kanskje ikke appelerer så mye til amerikanerne

Piglet

Skrevet

Jeg tror Bush-administrasjonen vinner valget.

USA ønsker fortsatt å kjempe for sin supermakt-status. USA som verdensstabilisator er et bilde amerikanerne liker godt: og Bush er mannen med nok testosteron til å fortsette drømmen. "Kampen mot terrorisme" er blitt en kjernekampsak fo begge kandidatene.

Det gjør ikke noe at han er sin fars sønn eller at han ikke er den skarpeste kniven i skuffen: det er rådgiverne og administrasjoen som gjør jobben uansett. Det gjør ikke så mye at Bush spilte hard ball utenrikspolitisk fra 11.september og frem til nå: på grunn av terroren og trusselen mot USA ble det rettferdiggjort: en gyllen anledning for angrep.

Mange amerikanere misliker Bush- men antakelig ikke mange nok. Vi får se hvor mange republikanere det finnes i forhold til sosialdemokrater. Eller hvor sterk terrorfrykten står?

Skrevet

tipper bush.

min far har en teori om at det alltid er kandidaten med kortest etternavn som vinner presidentvalget i usa. den fikk et lite slag for baugen i -92, da clinton kastet ut bush sr etter bare en periode. og sist var jo 'bush' og 'gore' i prinsippet like lange med 4 bokstaver hver. skal vi stole på pappa må det være derfor resultatet ble såpass jevnt, da...

Skrevet
tipper bush.

min far har en teori om at det alltid er kandidaten med kortest etternavn som vinner presidentvalget i usa. den fikk et lite slag for baugen i -92, da clinton kastet ut bush sr etter bare en periode. og sist var jo 'bush' og 'gore' i prinsippet like lange med 4 bokstaver hver. skal vi stole på pappa må det være derfor resultatet ble såpass jevnt, da...

Var en morsom observasjon :)

Må desverre si at jeg tror Bush vinner :roll: nå leder han vel ganske mye på meningsmålingene for tiden og. Ikke det at man skal legge så alt for mye i det selvfølgelig. Tror desverre at all drittslengingen og morsomhetene på hans bekostning kommer til å virke for han heller enn mot han. Uansett hvor mye sannhet det er i det.

Skrevet

Tror kanskje Bush vinner, men håper inderlig at han ikke gjør det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Valgkampen har såvidt begynt. Mye kan skje ennå. Håper og tror på Kerry.

Skrevet

Desverre tror jeg Bush vinner....

Skrevet

Problemet med Kerry er at folk stemmer mot Bush og ikke for Kerry. Kerry har for lite karisma og han appelerer ikke til folk. I tilegg har det kommet fram mye ufordelaktig om hans sterkeste kort,hans 4 måneder i Vietnam. Jeg tror Kerry burde ha satset mer på de innenrikse faktiske saker og ikke hans patriotisme og krigsveteran status for å bygge opp seg selv. Folk vet at han har lang erfaring fra politikken (rundt 20 år vel) som han velger å fokusere lite på i forhold til 4 måneder i sin ungdom. Hvorfor velger han å ikke fokusere på det?

Bush fremstår som en sterk leder som ikke tar dritt hverken fra terrorister eller Eurothrash. Derfor vinner Bush.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...