AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Jeg slanker meg, og har blitt veldig glad i å trene. Trener 6 ganger i uken, spiser sunt og holder meg til en kalorigrense hver dag. Har menstruasjon denne uken og vekten gikk opp 1,5 kg og har vært der de tre siste dagene. Er det flere som opplever dette? Vil disse kiloene bli borte når mensen er borte, eller er det kilo jeg har lagt på meg som må slankes bort?Anonymous poster hash: e11e9...018 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Ja, to kg vannvekt er helt standard. Anonymous poster hash: a4fab...d65 1
ftk93 Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Ja, to kg vannvekt er helt standard.Anonymous poster hash: a4fab...d65 Okei. Vil disse forsvinne av seg selv eller?
grrwaffmjau Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Okei. Vil disse forsvinne av seg selv eller? Ja 1
Rainbow Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Jepp, det er veldig vanlig. Leste en gang en artikkel som het "syns du at du er feit når du har mensen? Du har helt rett". Jeg veier 1-2, faktisk helt opp til 3 kg mer når jeg har det. Mye vann i kroppen blant annet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 De aller fleste får økt vann i kroppen ved mensen, gjerne et par dager før også. Dette er helt normalt, og går vekk av seg selv. Jeg går alltid opp 2-3 kg et par-tre dager ifbm mensen. Anonymous poster hash: 2a0cf...7a8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 De aller fleste får økt vann i kroppen ved mensen, gjerne et par dager før også. Dette er helt normalt, og går vekk av seg selv. Jeg går alltid opp 2-3 kg et par-tre dager ifbm mensen. Anonymous poster hash: 2a0cf...7a8 Hvor lang tid tar det før de kiloene blir borte?Anonymous poster hash: e11e9...018
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Hvor lang tid tar det før de kiloene blir borte? Anonymous poster hash: e11e9...018 Som skrevet: det varer et par-tre dager. Kanskje så mye som fire innimellom. Varierende vekt er noe du må regne med. Det er derfor det ikke anbefales å veie seg hver dag. Du kommer til å oppleve å plutselig hoppe opp flere kg fra en dag til en annen mange ganger. Salt mat, hard trening, varme, mensen, alt slikt kan få deg til å få vann i kroppen. Og det forsvinner av seg selv etter noen dager. Så la være å veie deg dagene rundt mensen, og etter pinnekjøttmiddagen, og etter en skikkelig hard styrkeøkt. Det er fort å flippe ut om vekten plutselig hopper, men det har altså helt naturlig forklaring. Anonymous poster hash: 2a0cf...7a8 1
mijaa Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Litt off-topic, men hvor befinner denne vannvekten seg? Er det selve cellene som utvider seg, liksom? Og hvordan blir den borte? Svetting/tissing? Jeg er godt kjent med fenomenet, men må ærlig talt si at jeg skjønner fint lite av det, haha.
Vivianna Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Jeg holder på å gå ned i vekt, og jeg merker at hver gang mensen kommer, er det vanskeligere for meg å gå ned. Men med en gang mensen er over, går jeg veldig lett ned 1-2 kg.
Pringle Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Er det bare vann i forbindelse med menstruasjonssyklus, så forsvinner det av seg selv og bør ikke være kilde til bekymring. Men vær obs på at noen får økt søtsug under mensen, før mensen, under eggløsningen. Du går dog ikke opp i vekt (reell vekt, "fettvekt") om du ikke spiser mer.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #12 Skrevet 13. august 2015 Jeg har lagt på meg så mye som 4 kg vann når jeg har mensen :0 pleier å komme ett bare dager før, og senest forsvinner den dagen jeg er ferdig med mensen. Altså går ned 4 kg vann på dagen. Hadde det ikke sånn da jeg var yngre, men nå er det slik at mye av klærne mine blir skikkelig stramme og ubehagelige når jeg har mensen, siden jeg hovner så mye opp --.Anonymous poster hash: 7accb...bd7 Anonymous poster hash: 7accb...bd7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Jeg opplever det samme. Føler meg som en stappa pølse rett før menstruasjon Veldig plagsomt! Men gu så herlig når man våkner igjen og har "blitt tynn over natta" Anonymous poster hash: 0b885...1a2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 De aller fleste får økt vann i kroppen ved mensen, gjerne et par dager før også. Dette er helt normalt, og går vekk av seg selv. Jeg går alltid opp 2-3 kg et par-tre dager ifbm mensen. Anonymous poster hash: 2a0cf...7a8 Som skrevet: det varer et par-tre dager. Kanskje så mye som fire innimellom. Varierende vekt er noe du må regne med. Det er derfor det ikke anbefales å veie seg hver dag. Du kommer til å oppleve å plutselig hoppe opp flere kg fra en dag til en annen mange ganger. Salt mat, hard trening, varme, mensen, alt slikt kan få deg til å få vann i kroppen. Og det forsvinner av seg selv etter noen dager. Så la være å veie deg dagene rundt mensen, og etter pinnekjøttmiddagen, og etter en skikkelig hard styrkeøkt. Det er fort å flippe ut om vekten plutselig hopper, men det har altså helt naturlig forklaring. Anonymous poster hash: 2a0cf...7a8 Hvorfor binder kroppen mer vann før/under mensen? Jeg ser ingen logisk forklaring på det? Anonymous poster hash: 0ed20...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå