AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Tror dere de nye reglene kommer til å endres fort igjen, eller tror dere de vil forbli som de er?Anonymous poster hash: 71b69...0e7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 dytter Anonymous poster hash: 71b69...0e7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Tror dere de nye reglene kommer til å endres fort igjen, eller tror dere de vil forbli som de er?Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Hvorfor skulle regjeringen/Stortinget som har godtatt dem plutselig ombestemme seg? Anonymous poster hash: 54167...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor skulle regjeringen/Stortinget som har godtatt dem plutselig ombestemme seg?Anonymous poster hash: 54167...1ee Hvorfor skulle de ikke, når de ser hvor mange som må slutte på skole pga det? Anonymous poster hash: 71b69...0e7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor skulle de ikke, når de ser hvor mange som må slutte på skole pga det? Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Fra hvor har du dette? Anonymous poster hash: 569af...d52 1
debattanten Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor skulle de ikke, når de ser hvor mange som må slutte på skole pga det? Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Hvorfor må mange slutte på skolen pga de nye reglene? 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Fra hvor har du dette? Anonymous poster hash: 569af...d52 Har jo stått flere steder i avisene at noen må slutte fordi de mister en god del penger fra stipend. (Om skolen koster penger, om de har flyttet for å gå på skole osv..) Hvorfor må mange slutte på skolen pga de nye reglene? Snakker nå om de som betaler for å gå på skole/bo borte for å gå på skole. Anonymous poster hash: 71b69...0e7
debattanten Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Har jo stått flere steder i avisene at noen må slutte fordi de mister en god del penger fra stipend. (Om skolen koster penger, om de har flyttet for å gå på skole osv..) Snakker nå om de som betaler for å gå på skole/bo borte for å gå på skole. Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Ok. Jeg kjenner det ikke så godt så er bare interessert. Er det ikke mulig å få borteboerstipend lenger?
Carrot Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Jeg tror det må bedre tall til som dokumentasjon enn noen få som går ut i media før de som vedtok endringen skal gjøre om på den.. Det er ikke noen form for dokumentasjon tilgjengelig pr nå på at mange må slutte pga dette og ikke pga andre ting, som at biologiske foreldre ikke stiller opp osv..
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Ok. Jeg kjenner det ikke så godt så er bare interessert. Er det ikke mulig å få borteboerstipend lenger? Jojo, men det finnes jo grenser på hvor langt unna man må bo for å få borterboerstipend. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article11328389.ece, fant denne som du kan lese! Anonymous poster hash: 71b69...0e7
EDM Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Virker som om dagens ungdom gir opp med det første et snev av motstand popper opp. Er jo bare å skaffe seg deltidsjobb. Isteden velger visstnok samtlige å kutte ut for godt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #12 Skrevet 13. august 2015 Jojo, men det finnes jo grenser på hvor langt unna man må bo for å få borterboerstipend. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article11328389.ece, fant denne som du kan lese! Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Dette er ikke noe nytt. Anonymous poster hash: 569af...d52
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Virker som om dagens ungdom gir opp med det første et snev av motstand popper opp. Er jo bare å skaffe seg deltidsjobb. Isteden velger visstnok samtlige å kutte ut for godt. Jeg jobber jeg, så ikke dra alle under én kam. Jeg tjener 2000kr i mnd, og det er ikke nok til å overleve når man bor alene. Det er ikke veldig lett å skaffe seg en jobb som 16åring, så slutt å vær så dømmende og dra alle under en kam.Anonymous poster hash: 71b69...0e7
debattanten Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Jojo, men det finnes jo grenser på hvor langt unna man må bo for å få borterboerstipend. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article11328389.ece, fant denne som du kan lese! Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Forstår, takk. Dette er ingen overraskelse for min del og det vil ikke bli noe bedre fremover. All type velferd vil være offer for kutt i tidene fremover i dette landet. Derfor opprettet jeg også denne tråden for litt siden. Velferdsnorge er ikke bærekraftig av forskjellige grunner og vi vil enten se kutt, eller økte skatter og avgifter. 1
EDM Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 (endret) Jeg jobber jeg, så ikke dra alle under én kam. Jeg tjener 2000kr i mnd, og det er ikke nok til å overleve når man bor alene. Det er ikke veldig lett å skaffe seg en jobb som 16åring, så slutt å vær så dømmende og dra alle under en kam.Anonymous poster hash: 71b69...0e7 Du kan ikke jobbe 3-4 kvelder i måneden å argumentere med at du faktisk jobber. Beklager. Dessuten er du under 18 og foreldrene dine har plikt til å forsørge deg. Endret 13. august 2015 av EDM 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Forstår, takk. Dette er ingen overraskelse for min del og det vil ikke bli noe bedre fremover. All type velferd vil være offer for kutt i tidene fremover i dette landet. Derfor opprettet jeg også denne tråden for litt siden. Velferdsnorge er ikke bærekraftig av forskjellige grunner og vi vil enten se kutt, eller økte skatter og avgifter. Du mener at endring i stipendregelene, illustrert med en sak med en gutt som absolutt skal gå media og kommunikasjon og ikke har klart å følge med på regelendringene, er et eksempel på at "all type velferd er offer for kutt"? Er du klar over hvor mye penger Lånekassen har utbetalt i stipend, hvor de i praksis har gått til lommepenger? Brorparten av dem er hjemmeboende. Foreldre har også forsørgeransvar så lenge avkommet deres er under videregående opplæring. Anonymous poster hash: 569af...d52
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Du kan ikke jobbe 3-4 kvelder i måneden å argumentere med at du faktisk jobber. Beklager. Dessuten er du under 18 og foreldrene dine har plikt til å forsørge deg. Jeg jobber hver tirsdag og torsdag med en lønn på 90kr, så kom ikke her og fortell meg hva jeg kan si og ikke. Jeg prøver så godt jeg kan å skaffe meg en ekstra jobb så jeg kan jobbe dobbelt for å få det til å gå rundt, så spar deg for slike kommentarer.Anonymous poster hash: 71b69...0e7 1
debattanten Skrevet 13. august 2015 #18 Skrevet 13. august 2015 Du mener at endring i stipendregelene, illustrert med en sak med en gutt som absolutt skal gå media og kommunikasjon og ikke har klart å følge med på regelendringene, er et eksempel på at "all type velferd er offer for kutt"? Er du klar over hvor mye penger Lånekassen har utbetalt i stipend, hvor de i praksis har gått til lommepenger? Brorparten av dem er hjemmeboende. Foreldre har også forsørgeransvar så lenge avkommet deres er under videregående opplæring. Anonymous poster hash: 569af...d52 Lånekassen har regnet seg frem til at 40.000 studenter ikke vil få så mye i stipend som de har fått tidligere. Altså et kutt. Klart dette er en nedskjæring av velferd, eller feiler du å se det? Dette er bare en av mange ting om dagen, mere skal det bli. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 Så lenge de blå-blå styrer, så blir det nok bare yttligere innstramninger. Det er veldig mange som må flytte for å gå på vgs, ikke alle bor i Oslo eller en av de andre storbyene hvor man har alle linjene å velge mellom. Anonymous poster hash: 8d746...b45
debattanten Skrevet 13. august 2015 #20 Skrevet 13. august 2015 Så lenge de blå-blå styrer, så blir det nok bare yttligere innstramninger. Det er veldig mange som må flytte for å gå på vgs, ikke alle bor i Oslo eller en av de andre storbyene hvor man har alle linjene å velge mellom. Anonymous poster hash: 8d746...b45 Helt feil, dette vil komme uansett regjering. Absolutt alle partier stemte for denne stipendordningen, bortsett i fra Senterpartiet. Akkurat som pensjonsreformen og uførereformen, de aller fleste partiene stemte for de også. Frp såvidt meg bekjent stemte faktisk ikke for pensjonsreformen og uførereformen. Selv om de sikkert burde ha gjort det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå