AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Jeg har alltid hatt flass ved hårrøttene foran, holder det nogenlunde under kontroll ved å bruke flass-sjampo, men blir aldri helt borte. MEN, de siste tre ukene har jeg kun vasket håret i et ferskvann der vi har hytte, og jeg har ikke sett noe til flasset. Er det pga jeg vasket håret i (relativt) kaldt vann? Vil tro vannet er mellom 18-19 grader kanskje? Jeg klør litt i hodebunnen av og til der jeg pleier å få flass, men har ikke sett noe til de vanlige flass-flakene om det gir mening. Anonymous poster hash: d8d54...ad4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Så spørsmålet er vel egentlig om jeg bør fortsette å dusje meg i samme temperatur? Vil tro jeg dusjer i ca 25-30 grader i dusjen. Eller er det rett og slett strålene fra dusjen som gjør hodebunnen sår, og tørr? Jeg vet at huden vår egentlig ikke er skapt for å dusje i varmt vann, pga huden blir mye tørrere av det. Anonymous poster hash: d8d54...ad4
Gjest imperio Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 (endret) Jeg slet med tørr og sår hodebunn. Det var så tørt at det ble sårt, gjorde vondt om jeg var borti håret. Men så byttet jeg om til "naturlige" sjampoer, og nå er problemet helt borte! Jeg bruker neutral og coop sin sjampo http://blogg.improveme.se/almqvistblogg/files/2013/09/anglamark.jpg<-- denne. Nå så har jeg null smerter, flasser ikke og håret er fint og mykt. Temperatur kan ha mye og si også. Jeg liker det best glodvarmt Endret 13. august 2015 av imperio
avida30 Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 De fleste flass sjampoer er bare tull.... Enkelte, blandt annet head n shoulders forværrer til og med problemet, eller skyver det under teppet kan man si; fordi sjampoen legger seg som et silikonlag på hodebunnen og altså et lag oppå flassen sånn at flassen ikke preller like mye, men det stopper ikke selve flass produksjonen og årsaken. Det beste er å bruke naturoljer uten irritrende kjemikalier i håret for å fukte hodebunnen, slik man sørger for å gi godt med fukt til tørre hender eller et tørt annsikt. Castor olje eller argan olje er veldig bra Kaldt vann gjør at hud og hår lukker seg, mens varmt vann gjør at det åpner seg. Du kan sammenligne det med om du tar et varmt laaaang bad, så får du skikkelig skrukke hud og etterpå kan du nesten dra av masse død hud. Tar du et kaldt bad trekker derimot nervene seg sammen og blodsirkulasjonen økes, som er med på å binde huden sunnere sammen. Jeg pleier alltid å ta dusjen på iskaldt de to siste minuttene av dusjinga mi, får mye sunnere hud og hår av det, og ikke minst glinsende hår og mindre flass og kløe i hodebunnen! Argan olje tar jeg en liten kopp/lokket (ca 2 skjeer) av 2 ganger i uka og gnir inn i hodebunnen en times tid før jeg dusjer, og gnukker ikke selve hodebunnen under hårvask men rører bare håret lengere ned på stråene for å skylle ut. Det er viktig å heller ikke dusje for ofte for som med hud, hvis du skrubber huden for ofte, vil den bare produsere mere talg, og vasker man hodebunnen for ofte vil den bare produsere mere talg og flass den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå