The Kitten Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Jeg og noen venniner tenker på å ta en storbyrtur til høsten. Vi er i utgangspunktet 6 venninner som vil reise sammen, men her kommer problemene. Hun ene er blakk og vet ikke om hun har råd. Hun andre har skal flytte til Oslo, og vil at alt skal planlegges ut i fra hvilke helger hun jobber. Selv om hun ikke har fått jobb der ennå. Tredjemann tror ikke hun kan p.g.a ungen (forståelig nok) men vil gjerne bli spurt. Fjerdemann kan ikke ta seg fri fra studiene (også forståelig). Alle disse grunnene er jo forståelige, men jeg er ikke interessert i å vente til slutten av november for å finne ut om de kan reise eller ikke. Kan jeg dra til Budapest alene?
BeautyBox Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 (endret) Kan jeg dra til Budapest alene? Ja! Dropp venninnene dine om de ikke gir deg svar innen slutten av september, iallefall. Man kan kose seg glugg i hjel alene pass på deg selv og ikke gå i skumle bakgater på natten, så går det nok heelt fint. Endret 13. august 2015 av BeautyBox
The Kitten Skrevet 13. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2015 Ja! Dropp venninnene dine om de ikke gir deg svar innen slutten av september, iallefall. Man kan kose seg glugg i hjel alene pass på deg selv og ikke gå i skumle bakgater på natten, så går det nok heelt fint. Har reist alene flere ganger, så er ikke redd av meg. Tar selvfølgelig mine forholdsregler. Kan jo selvfølgelig høre med hun siste om hun vil reise med meg, men hun har gitt uttrykk for at alle skal få være med. 1
Fireflies Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Ja. Reis alene. Så mye du kan gjøre på tur selvom du er alene
The Kitten Skrevet 13. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2015 Da blir det Budapesttur på meg til høsten. Selvfølgelig skulle jeg reist med venninnene mine, men jeg mener de er litt urimelige. Jeg kan ikke vente til førstemann har skrapet sammen penger. Ingen vet når andremann får jobb. Tredjemann vil i utgangspunktet bare bli spurt for å føle at hun er en del av gjengen siden hun har unge. Fjerdemann kan ikke ta seg fri fra studiene, mens jeg har ikke forelesninger om fredagene og begynner sent om mandagene. Derfor kan jeg f.eks reise torsdag ettermiddag til søndag kveld. 1
The Kitten Skrevet 13. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2015 Jeg har også bestemt meg for å reise med SAS, fordi de flyr via København. Når jeg får lønning skal jeg bestille billletter. Vurderte Norwegian, men alle deres flyvninger går via Oslo. Har ingenting imot verken Oslo eller Norwegian, men det irriterer vettet av meg hver gang jeg må fly via Oslo.
Kaisamaia Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Høres veldig bra ut! Mest sannsynlig får du med deg en venninne også. Men du kan jo fint reise alene.
Gjest Overrasket Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Budapest er jo veldig trygt, rasende billig og fortsatt en "autentisk" øst-europeisk by. Det er ikke alltid de snakker engelsk, men det er bare litt av sjarmen. Alt-i-alt ser jeg ikke noe problem med selve reisemålet. Siden du sier at du har reist alene før, er jo saken grei?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Åh, misunnelig jeg nå. God tur!!! Anonymous poster hash: 87854...3a3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Budapest er jo veldig trygt, rasende billig og fortsatt en "autentisk" øst-europeisk by. Det er ikke alltid de snakker engelsk, men det er bare litt av sjarmen. Alt-i-alt ser jeg ikke noe problem med selve reisemålet. Siden du sier at du har reist alene før, er jo saken grei? Nja - har vært i tryggere byer. Første gangen ble vi bare lurt for penger i taxi, enda vi hadde avtalt pris. Fort gjort. Andre gangen skulle sjåføren ha 3-ganger prisen og truet med å ringe politi om ikke vi betalte (3 jenter i bilen). Jeg ba ham ringe jeg - mens vi ventet utenfor. Han ble truende - men gav seg til slutt. Kameraten vår ble "fulgt" til minibank av tre menn og truet til å ta ut penger. Så joda, det er en kul by - men pass på! 😉Anonymous poster hash: 6f963...8ee
Gjest Overrasket Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Nja - har vært i tryggere byer. Første gangen ble vi bare lurt for penger i taxi, enda vi hadde avtalt pris. Fort gjort. Andre gangen skulle sjåføren ha 3-ganger prisen og truet med å ringe politi om ikke vi betalte (3 jenter i bilen). Jeg ba ham ringe jeg - mens vi ventet utenfor. Han ble truende - men gav seg til slutt. Kameraten vår ble "fulgt" til minibank av tre menn og truet til å ta ut penger. Så joda, det er en kul by - men pass på! Anonymous poster hash: 6f963...8ee Nei, det høres ikke stas ut! Jeg tar offentlig transport på de fleste steder der jeg ikke kan språket, for å unngå taxi-sjåfører som vil lure meg. F.eks. i Budapest fungerer det helt greit å komme seg frem fra flyplassen med buss og trikk/tbane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå