AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Jeg bare lurer på, i et bryllup med ca 70 gjester, og bryllupskaken er jo ikke sååå stor, hvem er det som skal spise av den? Er det bare nær familie? Anonymous poster hash: 8060c...40c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Er du seriøs? Anonymous poster hash: 943b1...ad0 40
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Er du seriøs?Anonymous poster hash: 943b1...ad0 Ja? Jeg forstår ikke helt dette med "regler" rundt bryllupskaken.. Anonymous poster hash: 9b1ae...777 2
Populært innlegg Lulilelu Skrevet 12. august 2015 Populært innlegg #5 Skrevet 12. august 2015 Alle kan selvfølgelig spise av bryllupskaken. Det er opp til brudeparet å kjøpe en kake som er stor nok til alle gjestene. 76
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Hæ? Alle, vel? Anonymous poster hash: def5a...871 2
Ewe Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Man beregner bryllupskake til alle gjestene. Hvor mang har du bestilt til, og hvor mange kommer?? 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Man bestiller selvsagt en kake som er stor nok, sånn at alle som ønsker det, kan smake på kaken. Anonymous poster hash: 6fc14...a02 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Hæ? Oi, ble overrasket jeg nå. Har vært i mange bryllup og også kikket på maaange bryllupskaker, det er jo ingen som er sååå store! Og derfor jeg lurer og ikke forstår dette Takk for svar Anonymous poster hash: 9b1ae...777 1
Ananas. Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Hæ? Oi, ble overrasket jeg nå. Har vært i mange bryllup og også kikket på maaange bryllupskaker, det er jo ingen som er sååå store! Og derfor jeg lurer og ikke forstår dette Takk for svar Anonymous poster hash: 9b1ae...777 Er bare å google bryllupskake til 70 personer det, det dukker i alle fall opp treff.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Er bare å google bryllupskake til 70 personer det, det dukker i alle fall opp treff. Ja, det dukker opp mange treff, men det hjelper ikke meg så mye Jeg har fortsatt ikke sett en bryllupskake på nett fra "vanlig" norsk firma, og heller ikke i bryllup som er så store at det kan rekke til 70 gjester... Derfor trodde jeg at ikke alle fikk lov til å spise av den.. Anonymous poster hash: 9b1ae...777
Ananas. Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Ja, det dukker opp mange treff, men det hjelper ikke meg så mye Jeg har fortsatt ikke sett en bryllupskake på nett fra "vanlig" norsk firma, og heller ikke i bryllup som er så store at det kan rekke til 70 gjester... Derfor trodde jeg at ikke alle fikk lov til å spise av den.. Anonymous poster hash: 9b1ae...777 Da tror jeg at jeg misforstod spørsmålet ditt, for jeg tolket det som at du lurte på hvem som skulle spise av den, og så at det ikke var kaker store nok til 70 personer. Men det er kaker som er store nok, og det er meningen at alle skal kunne ta en bit, så da ble svaret i mitt hode "alle gjestene".
Ladycat Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Stort sett alle konditorer leverer bryllupskake som er stor nok til 70 gjester og det dobbelte om så. Det kommer både an på størrelsen på hver etasje og hvor mange etasjer man har. http://sverreskonditori.no/bryllupskaker/ feks. Man beregner alltid nok bryllupskake til alle gjestene 4
melatonin Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Vi har pascalkake og de sa der at man ikke bestiller en kake så stor som antallet gjester. Skjønte ikke helt den selv. Vi bestilte til 42 stk, det kommer 48 stk. Vet at noen ikke liker den type kake. Hos pacal er det stort hopp på str. Tror neste str var 58 eller noe jeg... Liker ikke at det egentlig mangler til 6 stk.
Angelheart2 Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 Det pleier alltid å være altfor mye kake uansett. Det er ikke alle som er så glade i bløtkake eller den slags, så det blir helt sikkert mer enn nok om du bestiller kake beregnet på 60 pers selv om det er 70 gjester. Vi hadde 75 gjester og hadde bestilt bryllupskake til 60. I tillegg var det en del andre kaker. Kaken vår var i 3 etasjer og den øverste etasjen har vi i fryseren enda. Det ble altså mer enn nok.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Eneste regelen er at brudeparet tar første stykket, deretter er de fritt frem for fanden og hans oldemor. Anonymous poster hash: 10482...87c 8
Pingting Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Hvis det er én kake på kakebordet det skal være nok av til alle gjestene, så er det bryllupskaka. Resten kan fint være kaker på vanlig størrelse som kanskje ikke alle for en smak av, men at bryllupskaka skal være reservert kun noen er det rareste jeg har hørt. Når det er sagt, så er det (hvis man har et kakebord og ikke bare én kake, vel og merke) sjeldent at folk forsyner seg et et "normalt" stykke av de ulike kakene. Mange tar små biter sånn at de kan smake på flere ting. Kanskje det var det de mente Melatonin? Vi hadde også bryllupskake fra Pascal og fikk ikke den beskjeden. Faktisk fikk vi større kake enn vi bestilte Det var riktignok fordi vi ba om å få øverste etasje laktose- og glutenfri, og de hadde plutselig kun en bunn som passet til størrelsen over den vi bestilte. Så vi fikk kake til 66 pers, og hadde 51 gjester Men så var det såvidt jeg husker litt under halvparten av den kaka som ble tatt, så at det kan være lurt å heller satse litt under skjønner jeg godt. 1
Gjest Skrevet 13. august 2015 #18 Skrevet 13. august 2015 Alle spiser av kaka, ja. Og det er nesten alltid nok. Mer enn nok. Selv om man bestiller til færre gjester. Alle spiser for det første ikke av kaka, og veldig mange tar en liten bit som bare tilsvarer 1/3 kakestykke. Kake beregnet på 42 stk er mer enn nok til 48 gjester.
Kjetil E Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 Eneste regelen er at brudeparet tar første stykket, deretter er de fritt frem for fanden og hans oldemor. Anonymous poster hash: 10482...87c Svigermor med andre ord. 6
-ssi Skrevet 13. august 2015 #20 Skrevet 13. august 2015 Vi bestilte kake til 60 personer selv om det var nesten 100 gjester. Ikke alle liker marsipankake, og når det er mange kaker har man lyst til å smake på flere og forsyner seg med små stykker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå