AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Beste datingside for folk som helst ikke vil bruke penger på nettdating? Det er så stor hindring når det ikke er mulig å sende meldinger med mindre jeg eller den andre betaler for det. Er student og har ikke råd til å bruke penger på sånt.. Noe dere anbefaler? Anonymous poster hash: b93c8...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 sukker.no Anonymous poster hash: 1f2e3...2ff
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 sukker.noAnonymous poster hash: 1f2e3...2ff Det går så godt som ikke an å gjøre noen ting på den siden der uten å måtte betale for det. Dårlig utvalg og mange av de samme folkene år etter årAnonymous poster hash: 10333...aa3 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Sukker er helt ok, og man KAN komme i kontakt med fine folk der så lenge de selv er betalende medlem, og har åpnet for at ikke-betalende kan kommunisere med dem? Jeg vil ihvertfall fraråde www.okcupid.com. Forferdelig slitsom side hvor man får meldinger fra useriøse menn - fra hele verden. Anonymous poster hash: f3604...973
Okapi Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 OkCupid er nok det beste valget. Useriøse menn er det overalt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Jeg vil ihvertfall fraråde www.okcupid.com. Forferdelig slitsom side hvor man får meldinger fra useriøse menn - fra hele verden.Anonymous poster hash: f3604...973 OkCupid er nok det beste valget. Useriøse menn er det overalt. Det er faktisk mest useriøse menn der. Selv om man har på profilen sin at man ønsker menn fra nærområdet sitt, så får man fra hele verden. Verste problemet med OKCupid er at det kryr av scammere på den siden, til og med norske. Masse fake profiler (man kan se det på profilteksten og på bildene). En blogg (OkCupids) sa at man måtte ikke svare profiler som kun sier hei, eller som ikke har svart på minst 50 spørsmål. Man kan og få menn som vil spørre hvorfor man ikke har svart på spørsmål. Jeg var både gratis og A-listet (betalingsversjon). Ved siste kan man se bedre utvalg, og man kan surfe profiler incognito blant annet. OKCupid har som sagt en app, men den beste måten å bruke siden på er via mac/pc fordi det er flere ting å gjøre og å huke av. Får du nok profilklikk, får du en You're Hot-email. Hvis du ikke får denne emailen er du ikke attraktiv (nok) og får ikke se de mest attraktive folkene der inne. Typisk måte for menn å komme i kontakt på er enten "Hei" eller "Hei Prinsesse, så sexy du er! Kan jeg få ha leppene dine rundt pikken min og la meg sprute i munnen din?" eller "Hei søta, kan ikke du og jeg ha det gøy hos meg i kveld?" Jeg fikk sånne meldinger fra norske menn mellom 25-60 år. Skulle tro alt forsvant fra hjernen deres det øyeblikket de logger seg på. Hjelper heller ikke at man skriver på profilen at man ønsker kontakt for langvarig forhold med en mann uten barn, og får meldinger fra menn MED barn eller menn I forhold (gifte, samboere) som gjerne ikke sier ifra heller. Det DE vil ha er kun sex selvfølgelig. Jeg ga opp OKCupid på bakgrunn av alt det. Den siden er faktisk ikke verdt det. Anonymous poster hash: f218d...539 1
guttemann Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 sukker.noAnonymous poster hash: 1f2e3...2ff Hvorfor forslå en side som ikke tilbyr gratis akkurat det han/hun vil ha gratis. I og for seg greit nok HVIS hun er kvinne, siden de fleste menn har betalt medlemsskap, men for menn har den null å tilby uten betaling. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Det er faktisk mest useriøse menn der. Selv om man har på profilen sin at man ønsker menn fra nærområdet sitt, så får man fra hele verden. Verste problemet med OKCupid er at det kryr av scammere på den siden, til og med norske. Masse fake profiler (man kan se det på profilteksten og på bildene). En blogg (OkCupids) sa at man måtte ikke svare profiler som kun sier hei, eller som ikke har svart på minst 50 spørsmål. Man kan og få menn som vil spørre hvorfor man ikke har svart på spørsmål. Jeg var både gratis og A-listet (betalingsversjon). Ved siste kan man se bedre utvalg, og man kan surfe profiler incognito blant annet. OKCupid har som sagt en app, men den beste måten å bruke siden på er via mac/pc fordi det er flere ting å gjøre og å huke av. Får du nok profilklikk, får du en You're Hot-email. Hvis du ikke får denne emailen er du ikke attraktiv (nok) og får ikke se de mest attraktive folkene der inne. Typisk måte for menn å komme i kontakt på er enten "Hei" eller "Hei Prinsesse, så sexy du er! Kan jeg få ha leppene dine rundt pikken min og la meg sprute i munnen din?" eller "Hei søta, kan ikke du og jeg ha det gøy hos meg i kveld?" Jeg fikk sånne meldinger fra norske menn mellom 25-60 år. Skulle tro alt forsvant fra hjernen deres det øyeblikket de logger seg på. Hjelper heller ikke at man skriver på profilen at man ønsker kontakt for langvarig forhold med en mann uten barn, og får meldinger fra menn MED barn eller menn I forhold (gifte, samboere) som gjerne ikke sier ifra heller. Det DE vil ha er kun sex selvfølgelig. Jeg ga opp OKCupid på bakgrunn av alt det. Den siden er faktisk ikke verdt det. Anonymous poster hash: f218d...539 Hadde jeg hørt på deg hadde ikke jeg hatt samboer, ny bolig og bryllup i nær fremtid. Synes også det høres merkelig ut at du liksom er blitt kontaktet av ørti scammere, ingen vanlige folk, og at OKC har et stort problem med det? OKC er meget flinke på å plukke opp fake profiler, og det er også åpent for at brukere som har vært der en stund kan være med og rapportere fake profiler og annet som strider imot reglene. I know fordi jeg har vært med på det. Jeg har møtt 8 gutter og datet de i kortere/lengre perioder på 1,5 år gjennom OKC, og alle var samme folkene de utga seg for å være. De andre datingsidene har ingen bedre eller sikrere garanti for fake profiler. Ta sukjer f.eks( Grøsser bare ved tanken); Er egentlig ikke noe jeg har lyst å snakke om men for 8 år siden ca så skulle jeg møte en søt fyr jeg snakker med på sukker i 3 uker, da jeg møtte opp der hvor vi avtalte å møtes så var det en eldre og totalt annerledes fyr som møtte opp, jeg beinet fra stedet kjapt og var redd for at fyren skulle finne ut hvor jeg bodde. Hadde noia i en lang stund etter det. Poenget er at folk kan utgi seg for å være hvem de vil, på en hvilken som helst datingside der ute. OKC er ikke noe mindre trygt eller mer useriøs enn andre datingsider - selv syns jeg den er veldig seriøs da jeg aldri har opplevd noe bullshit der inne! Lykke til videre med datingen Anonymous poster hash: 10333...aa3 4
Okapi Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Jeg har vært på OkC i årevis, og tror faktisk aldri jeg har opplevd en falsk profil. Utlendinger er en annen sak, så om man er allergisk mot å bli kontaktet av sånne er det kanskje bedre med noe eksklusivt norsk. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Dere på OK Cupid:Får dere mange meldinger fra menn fra andre Europeiske land og i så fall hvilke land da? Anonymous poster hash: 2456d...faa
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Hadde jeg hørt på deg hadde ikke jeg hatt samboer, ny bolig og bryllup i nær fremtid. Synes også det høres merkelig ut at du liksom er blitt kontaktet av ørti scammere, ingen vanlige folk, og at OKC har et stort problem med det? OKC er meget flinke på å plukke opp fake profiler, og det er også åpent for at brukere som har vært der en stund kan være med og rapportere fake profiler og annet som strider imot reglene. I know fordi jeg har vært med på det. Jeg har møtt 8 gutter og datet de i kortere/lengre perioder på 1,5 år gjennom OKC, og alle var samme folkene de utga seg for å være. OKC er ikke noe mindre trygt eller mer useriøs enn andre datingsider - selv syns jeg den er veldig seriøs da jeg aldri har opplevd noe bullshit der inne! Anonymous poster hash: 10333...aa3 Det er klart det alltids er NOEN som det går bra for. Ble kontaktet av ørti scammere ja, og NEI, OKC er IKKE FLINKE til å luke dem ut. Jeg rapporterte en del, men så at profilene deres stod etter en stund likevel. Dette til tross for at jeg hadde sendt med egen side der de fake profilene viser hvem som egentlig står bak. Jeg har dessuten vært på OKC siden den startet i 04, så jeg vet nok betraktelig mer enn deg faktisk. I tillegg til det jeg nevnte ovenfor, var jeg lei av å få kommentarer om kroppen min, og at jeg var i en høyere liga enn de jeg var på dates med og at de ikke var bra nok, blablabla. Og jo, jeg ble alltid spandert på og jo, de var alle norske. Men! Får man høre at man er i en høyere liga ofte nok, så blir man lei til slutt. Jeg brukte siden dog ikke bare til å søke etter folk, siden har en del tester som det er morsomme å ta, og også spørsmålene. Man kan og bli kjent med folk via forumet. Er tilsammen 3700 spørsmål faktisk. Jo mer man tar jo større sjanse for bedre match. En ting til med A-list, man kan se når meldingene leses. Har man et profilbilde, bør man smile, og bildet bør bli tatt med et ordentlig kamera og ikke en mobil. Et mobilt kamera har vidvinkel og gir feil inntrykk. Dessuten bør bildet kun inneholde deg som person, og ikke andre mennesker eller kjæledyr eller biler, og kun frontal og ikke ovenfra og ned. Sistnevnte gir også feil inntrykk. I en profiltekst bør man være klar på hva man ønsker. Ikke nødvendig å skrive alt på alle spørsmålene heller. Ikke for mye heller for det kan gjøre til at man ikke blir likt. Når det gjelder spørsmålet: what 6 things can you not live without, så ikke svar vann, luft og mat. Det er jo selvklart at man må ha de tingene for å leve. Her kan man skrive ting som en ting du fikk av en god venn som holder kjær etc. Anonymous poster hash: f218d...539
Okapi Skrevet 13. august 2015 #12 Skrevet 13. august 2015 Som mann har jeg fått meldinger fra kvinner i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Tyskland, Spania, Israel, Canada, USA, Mexico og Brasil, iallefall, over en ørtenårsperiode. Har aldri sett på det som noe problem, men så meldte jeg meg aldri inn der fordi det hastet å finne noen.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Dere på OK Cupid:Får dere mange meldinger fra menn fra andre Europeiske land og i så fall hvilke land da?Anonymous poster hash: 2456d...faa Sverige, Finland, Danmark, England, Frankrike, Spania, Hellas, Italia, Kroatia, Ungarn, Litauen, Polen, Russland. Ellers, Kina, Australia, Mexico, Brasil, Colombia, Kanada, Cuba, USA. Anonymous poster hash: f218d...539
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Jeg opplever ofte at menn på okcupid utgir seg for å bo andre steder enn de gjør. F.eks kan det stå "Sverige" i profilen, men etter en stund innrømmer de at de bor i Singapore e.l Jeg liker meg ikke der inne, og kommer ikke til å bruke den siden igjen. Anonymous poster hash: f3604...973
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 Jeg opplever ofte at menn på okcupid utgir seg for å bo andre steder enn de gjør. F.eks kan det stå "Sverige" i profilen, men etter en stund innrømmer de at de bor i Singapore e.l Jeg liker meg ikke der inne, og kommer ikke til å bruke den siden igjen.Jeg kom over flere som sa de bodde i Norge, men etter en stund, når man syntes at det begynte å gå greit, så innrømte flere at de bodde et heelt annet sted. Jeg er en mørk blondine og fikk uhorvelig mange meldinger fra afrikanere, enten bosatt her til lands eller i andre europeiske land. Også asiater, spesielt fra Tyrkia, var det en del fra. Men også "all over the world." Jeg hadde et profilbilde der jeg så lur ut, og det var ikke måte på hvor nydelig og flott og fin jeg var. Jeg druknet i meldinger. Var ikke en eneste dag uten minst 30 stykker. Snakket så med en del norske menn, alt mellom 24 og 50 (for moro skyld) og 8 av 10 snakket ikke med andre enn med meg. Hva fikk jeg høre: Norske kvinner er visst svært kravstore, vi vil helst at mannen skal ta kontakt, evner ikke til å ta kontakt selv, evner ikke til å fortsette en samtale, har som regel litt bagasje (barn), har bilder som er eldre enn 1 år, er for store (feite), forventer for mye etc. En del holdninger er ganske drøye. I tillegg forventer mange at kvinnene skal se flotte ut og også at de gjør alt husarbeidet (norske menn altså!), mens mange av dem selv ser ut som noe som ville skremt fanden på flatmark. Jeg traff noen, blant annet en som det var tydelig ikke hadde peil på hvordan man oppførte seg rundt kvinner, eller for den saks skyld snakke med dem. I tillegg så han ikke ut som på profilbildet. Jeg kom over Henrik Ibsen der inne og. En morroklump som hadde laget en fake profil. Søkte på andre profiler i utlandet bare for å se, og amerikanske militære profiler (USMC, USArmy, USN) er de som blir mest utsatt for scam ettersom amerikanske militære troner øverst for hva kvinner er mest interessert i på datingsider visstnok. Norske profiler, ikke så mye, men noen fant jeg ja. Man skulle tro at scamming hovedsakelig dreide seg om bilder tatt fra andre nettsider, men mange profiler har bilder som er tatt fra Facebook, LinkedIn, Instagram med flere. Hvilket selvfølgelig igjen betyr at det som legges ut på disse sidene er ikke sikkert. Om man ser et profilbilde av en mann med en hund eller et barn eller selfie i bilen eller foran et speil - det er en sjanse for at det ikke er den man snakker med. En del av de utenlandske profilene, men også en del av de "norske" opererer med meldinger der de vil du skal bruke emailen deres fordi de ikke er på appen eller nettet ofte. Dette er et forsøk på scamming. Ellers så må man forvente at mange bare har signert opp, men at de ikke er aktive. Så man liker en person, men sjekker profilen og får vite at jaha, han har ikke vært aktiv siden i fjor han. Eller at en manns meldingsboks er full. Siden man som gratisbruker kun kan ta imot 300 meldinger, betyr dette i praksis at når man når 300 meldinger (enten at 300 skriver til deg, eller at du skriver 300 meldinger til en eller flere personer) så slettes en del av meldingene. Uten forvarsel. Betaler man kan man sile ut folk basert på kroppstype og om de er rangert som attraktive eller ikke. Og så har man som en nevner, den You're hot-emailen. Kapittel i seg selv. Teksten til email:We are very pleased to report that you are in the top half of OkCupid's most attractive users. The scales recently tipped in your favor, and we thought you'd like to know. How can we say this with confidence? We've tracked click-thrus on your photo and analyzed other people's reactions to you in QuickMatch and Quiver. Your new elite status comes with one important privilege: You will now see more attractive people in your match results. This new status won't affect your actual match percentages, which are still based purely on your answers and desired match's answers. But the people we recommend will be more attractive. Also! You'll be shown to more attractive people in their match results. Suddenly, the world is your oyster. Login now and reap the rewards. And, no, we didn't just send this email to everyone on OkCupid. Go ask an ugly friend and see Anonymous poster hash: 7eda9...958
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Jeg mottok ca 20 meldinger hver dag, hadde over 800 "likes", har hatt innboksen full hver mnd, og jeg kan telle på 1 hånd hvor mange ekle og/eller slibrige meldinger jeg har mottatt. Vært der i ca 1,5 år. Synd at du opplevde OKC på en helt annen måte men uansett det som dere ramser opp her er noe som man finner på alle datingsider. Jeg har fått utrolig mange interessante meldinger, de aller verste jeg fikk var de kjedelige med bare et "hei" og lite innhold/lite å svare på. Men heller det enn de tafatte bilde-meldingene på sukker som man sender frem og tilbake fordi det å sende en vanlig melding koster penger..Anonymous poster hash: 10333...aa3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Det er klart det alltids er NOEN som det går bra for. Ble kontaktet av ørti scammere ja, og NEI, OKC er IKKE FLINKE til å luke dem ut. Jeg rapporterte en del, men så at profilene deres stod etter en stund likevel. Dette til tross for at jeg hadde sendt med egen side der de fake profilene viser hvem som egentlig står bak. Jeg har dessuten vært på OKC siden den startet i 04, så jeg vet nok betraktelig mer enn deg faktisk. I tillegg til det jeg nevnte ovenfor, var jeg lei av å få kommentarer om kroppen min, og at jeg var i en høyere liga enn de jeg var på dates med og at de ikke var bra nok, blablabla. Og jo, jeg ble alltid spandert på og jo, de var alle norske. Men! Får man høre at man er i en høyere liga ofte nok, så blir man lei til slutt. Jeg brukte siden dog ikke bare til å søke etter folk, siden har en del tester som det er morsomme å ta, og også spørsmålene. Man kan og bli kjent med folk via forumet. Er tilsammen 3700 spørsmål faktisk. Jo mer man tar jo større sjanse for bedre match. En ting til med A-list, man kan se når meldingene leses. Har man et profilbilde, bør man smile, og bildet bør bli tatt med et ordentlig kamera og ikke en mobil. Et mobilt kamera har vidvinkel og gir feil inntrykk. Dessuten bør bildet kun inneholde deg som person, og ikke andre mennesker eller kjæledyr eller biler, og kun frontal og ikke ovenfra og ned. Sistnevnte gir også feil inntrykk. I en profiltekst bør man være klar på hva man ønsker. Ikke nødvendig å skrive alt på alle spørsmålene heller. Ikke for mye heller for det kan gjøre til at man ikke blir likt. Når det gjelder spørsmålet: what 6 things can you not live without, så ikke svar vann, luft og mat. Det er jo selvklart at man må ha de tingene for å leve. Her kan man skrive ting som en ting du fikk av en god venn som holder kjær etc. Anonymous poster hash: f218d...539 Nettdating blir sånn som du gjør det til selv, enkelt og greit. OKC er fantastisk fordi det er gratis, og det er mer variasjon av folk der inne. Ingen side er perfekt, men det som gjør OKC bedre er at det også er brukervennlig, og det er lett å komme i kontakt med folk. Jeg glemte nesten at jeg møtte min nåværende bestevenn der inne. Da vi møttes så fant vi ut at kjemien ikke helt var der , men vi fungerte bra som platonisme venner. Har vært med han + noen flere venner på en 3-ukers ferietur. Så det er ikke bare at jeg ble heldig med å finne min nåværende forlovede der heller ... Har møtt bra gutter der inne, utenom en som viste seg å være en skikkelig klyse da.. Du sier du fikk mange kommentar på kropp; kan være noe å tenke på hva slags bilder du legger ut av deg selv? Typisk selfie med pupper i fokus ber jo om å få kommentarer på det, og de er ofte i den duren du beskriver her. Nå vet jeg ikke om det gjelder deg, men jeg fikk aldri noen slike meldinger, og jeg har en veldig bra kropp (bilder med klær som viser figur men unngikk bevisst bikinibilder f.eks). Uansett; jeg anbefaler siden sterkt, men jeg skjønner også at folk kan ha forskjellige opplevelser. Jeg kan ikke fordra sukker.no, men bestevenninnen min fant seg en kjæreste der, som hun nå er gift med. Anonymous poster hash: 10333...aa3 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #18 Skrevet 13. august 2015 Jeg mottok ca 20 meldinger hver dag, hadde over 800 "likes", har hatt innboksen full hver mnd, og jeg kan telle på 1 hånd hvor mange ekle og/eller slibrige meldinger jeg har mottatt. Vært der i ca 1,5 år. Synd at du opplevde OKC på en helt annen måte men uansett det som dere ramser opp her er noe som man finner på alle datingsider. Jeg har fått utrolig mange interessante meldinger, de aller verste jeg fikk var de kjedelige med bare et "hei" og lite innhold/lite å svare på. Men heller det enn de tafatte bilde-meldingene på sukker som man sender frem og tilbake fordi det å sende en vanlig melding koster penger..Anonymous poster hash: 10333...aa3 Imotsetning til deg aner jeg ikke hvor mange likes jeg hadde, betaler man så mister man muligheten til å se denne mengden, men man ser derimot alle dem som har likt en. Jeg mistet tellingen etter 1000. Innboksen min rant over, så derfor gikk for betalingsversjon. Lite hyggelig når meldinger forsvinner. OKCupid er jo en amerikansk side, og mengden norske menn er ikke akkurat det største. Jeg bor i Oslo og selv om det er en del menn der inne så er det særs mye "gjørme." Anonymous poster hash: 7eda9...958
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 Du sier du fikk mange kommentar på kropp; kan være noe å tenke på hva slags bilder du legger ut av deg selv? Typisk selfie med pupper i fokus ber jo om å få kommentarer på det, og de er ofte i den duren du beskriver her. Nå vet jeg ikke om det gjelder deg, men jeg fikk aldri noen slike meldinger, og jeg har en veldig bra kropp (bilder med klær som viser figur men unngikk bevisst bikinibilder f.eks). Anonymous poster hash: 10333...aa3 Jeg hadde tre bilder av meg selv, tatt med ordentlig kamera av noen andre. Et bilde tatt av overkroppen med en høyhalset genser, et bilde i sittende posisjon med en svart tilkneppet blondegothkjole og et bilde i full figur med jakke lukket igjen, t-skjorte og jeans. Likevel fikk jeg altså meldinger om kropp. Fin, flott, sexy, klassisk etc. Kan neppe sies å ha vært utfordrende kledd. Anonymous poster hash: f218d...539
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #20 Skrevet 14. august 2015 Jeg hadde tre bilder av meg selv, tatt med ordentlig kamera av noen andre. Et bilde tatt av overkroppen med en høyhalset genser, et bilde i sittende posisjon med en svart tilkneppet blondegothkjole og et bilde i full figur med jakke lukket igjen, t-skjorte og jeans. Likevel fikk jeg altså meldinger om kropp. Fin, flott, sexy, klassisk etc. Kan neppe sies å ha vært utfordrende kledd. Anonymous poster hash: f218d...539 Ikke vet jeg, jeg har iallefall ikke opplevd det i det hele tatt. Men som sagt, folk har forskjellige opplevelser og inntrykk. Anonymous poster hash: 10333...aa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå