Gå til innhold

NOEN SOM HAR VÆRT PÅ KORFU?

lene24

Anbefalte innlegg

HEI!

NOEN SOM HAR VÆRT PÅ KORFU? JEG VAR I MORAITIKA, KORFU I FJOR VÅR. BLE SÅ UTROLIG FASCINERT AV DET STEDET :-)

SIDEN DET IKKE BLE NOEN SYDEN TUR PÅ MEG DENNE SOMMEREN, OG HØSTENS KULDE HAR KOMMET,

TENKTE JEG KANSKJE AT NOEN VILLE MIMRE OM KORFU SAMMEN MED MEG!?!?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min tid som reiseleder for StarTour/Fritidsresor jobbet jeg 6 mnd i Moraitika. Joda, Korfu er ei fin øy, grønn og frodig og allsidig, passer liksom for både ung og gammel. Men 6 mnd på dette lille stedet, som du fint kan få med deg det meste av på noen få dager, gjorde meg passe "mett". Men, joda, jeg har mange fine minner derfra... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på Korfu, det var sommeren 2001! Hadde en kjempeflott tur. Vi bodde i Dassia, leide oss bil og kjørte rundt på øya i en uke! Var utrolig flott..så grønt og frodig! Utelivet i Dassia var ikke det helt store..så vi reiste inn til Gouvia for å 'gå på by'n'..det ble vel to turer..for de små restaurantene i Dassia var så koselige..

Korfu by var jo også verdt noen besøk da..deilig å vandre rundt i trange smaug og kikke på folk og fe...

åååå...har lyst til Hellas i år også jeg kjenner jeg!! :ler:

Husker også at vi reiste over til Albania fra Korfu..tok du noen slik utflukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, kan nok skjønne at som reiseleder ble litt " mettet " på moraitika og korfu siden du var der i et halvt år :-)

Vi var i moraitika i to uker, og det holdt jo selvfølgelig det og...Er jo ikke noe stort sted, bare en handlegate :-)

Vi leide mopeder og dro rundt hele øya, og fikk med oss det meste jeg hadde lest om på forhånd... Det eneste jeg ikke fikk med meg som jeg hadde veldig lyst til å se, var sidari...får vel ta det en annen gang da kanskje?

Du som var reiseleder - er det lenge siden... Vi bodde på mayflower hotell, og ble godt kjent med personalet som jobba der - Paris og Anna.... Du har vel ikke kjennskap til det hotellet tilfeldigvis?

Savner alt ved stedet jeg nå :cry:

Ikke minst den utrolig gode maten, greek cuisine, nam, nam :) korfu har noen veldig vakre strender også, vi kjørte inn noen små veier, og vips - så befant vi oss på nok en fantastisk strand - nesten helt for oss selv....

Korfu by - var sjarmerende og koselig - ikke altfor stor :-) Vi dro ikke over til albania da vi var der, men dro på både bussturer og båtturer, det var sinnsykt kos....

Tok tre filmer der nede, og venninnen min tok også det, så jeg har mange gode feriebilder fra Korfu - de lever jeg leeeeeeeenge på :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, kan nok skjønne at som reiseleder ble litt " mettet " på moraitika og korfu siden du var der i et halvt år :-)  

Vi var i moraitika i to uker, og det holdt jo selvfølgelig det og...Er jo ikke noe stort sted, bare en handlegate :-)  

Vi leide mopeder og dro rundt hele øya, og fikk med oss det meste jeg hadde lest om på forhånd... Det eneste jeg ikke fikk med meg som jeg hadde veldig lyst til å se, var sidari...får vel ta det en annen gang da kanskje?

Du som var reiseleder - er det lenge siden... Vi bodde på mayflower hotell, og ble godt kjent med personalet som jobba der - Paris og Anna.... Du har vel ikke kjennskap til det hotellet tilfeldigvis?

Savner alt ved stedet jeg nå :cry:  

Ikke minst den utrolig gode maten, greek cuisine, nam, nam :)  korfu har noen veldig vakre strender også, vi kjørte inn noen små veier, og vips - så befant vi oss på nok en fantastisk strand - nesten helt for oss selv....

Korfu by - var sjarmerende og koselig - ikke altfor stor :-)  Vi dro ikke over til albania da vi var der, men dro på  både bussturer og båtturer, det var sinnsykt kos....

Tok tre filmer der nede, og venninnen min tok også det, så jeg har mange gode feriebilder fra Korfu - de lever jeg leeeeeeeenge på :hoppe:

Dessverre er det vel ca 9 år siden snart at jeg jobbet der, så husker ikke så mye av navn, hverken på folk jeg ble kjent med eller hoteller, dessverre :-(

Men jeg husker godt den fantastiske maten, jeg har vært mange steder i Hellas, både på jobb og som turist, men det var noe med maten på Korfu som jeg husker som særlig positivt, uten at jeg klarer å sette fingeren på akkurat hva lenger :oops:

Husker den første uken jeg var der. Fikk utdelt en jeep til å ta meg rundt og gjøre meg kjent på egen hånd på øya. Var jo helt konge der jeg krusa rundt i flere dager. Det var gøy, men som sagt, øya er jo pytte liten så det er fort unnagjort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Sidari/Canal d'Amour for tre år siden, og dit kunne vi tenkt oss å dra til igjen sammen med et vennepar eller noe liknende. Vi leide scooter en av to uker, dro inn til Korfu by - så mange fine sko å kjøpe :), dro til byen Acharavi hvor vi spiste fantastisk god fisk på en restaurant som het the Pump House, dro også til andre steder jeg ikke husker navnet på.

Så får vi se om det blir Korfu igjen eller ikke, akkurat nå vil jeg helst til Naxos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo nettopp det som er, vet ikke når jeg kommer till å reise tilbake til Korfu, for Hellas har jo så mye å tilby, og vil gjerne se mer av dette vakre og spennende landet!!!! Har lyst til å reise til Samos, har lest en bok 5 ganger nå, om ei norsk dame som fant sin "store" kjærlighet på Samos - " Min greske kjærlighet " heter den - Noen som har lest den????? Er litt usikker på om hun bor der enda, ble jo skilt fra mannen sin der, han var jo psykopat delux...

Skiathos har jeg også veldig lyst til å oppleve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på Samos, i en liten fiskerlandsby ikke langt fra flyplassen som heter Ireon - det var her vi falt for Hellas, men vi hadde en enda bedre ferie i Sidari (Korfu). Er så mange øyer å dra til i Hellas, så vi har lyst til å oppleve dem "alle" - fremfor å dra tilbake til samme sted; i hvert fall per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare vært i hellas to ganger, så er ikke så drevne akkurat... var på kos første gangen, og det ble en smule for mye party for min del :ler:

Vil også prioritere å se mer av Hellas før jeg drar tilbake til Korfu... Kanskje jeg drar dit en gang med venner, sånn en ukes tur - for å vise dem øya :) Alle bør oppleve Korfu!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

var på Korfu i 2001, feira stort jubileum der.

har lengta tilbake dit siden.

Nå er jeg ei gammal kjerring som ønsker litt mer fred og ro, vi bodde i Kassiopi, hadde Uncle Simo's som stamsted, og de fikset en uforglemmelig jubileumsaften.

Organisert tur på vestkysten med hurtig-gående båt, grottebading, strandhogg på "Paradise Beach" med tilbehør, privat org. tur til Sidari (Tunnel of Love) - men først og fremst: øyas MEGET grønne karakter, en hyggelig landsby, og kjempeflotte grekere som er så proffe, så proffe, jeg ønsker meg tilbake.

(Hei på dere, Alex, Nico og "Castro"!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en dagstur i kassiopi, der så det kjempe koselig ut! Skikkelig fiskelandsby, ganske liten da... åååååååååååå som jeg lengter tilbake til Korfu!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Anonymous

Korfu er ei utrolig flott øy. Vi bodde i Gouvia, på et lite hotell med fantastiske eiere! De var behjelpelige med alt. :-)

Den franskinspirerte gaten, Liston, i Korfu by var fascinerende flott. Om jeg skulle dratt dit igjen ville jeg nok valgt å bo på den nordlige delen av øya. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...